Zaslal: so červen 23 2007, 7:20 Předmět: DC/DC napájení notebooku
Pořídil jsem si dc/dc měnič pro napájení notebooku do auta.Notebook na něj sice jede,ale při zastrčení konektoru napájení se mi rozsvítí kontrolka vyhřívání zad. okna?!Mám podezření na nějakou kostru,nebo je to jen konstrukcí měniče?Jak to odstranit.Dík za nápady
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 23 2007, 9:44 Předmět:
A v jaký značce/typu auta to máš - zkoušel jsi to v jiným stejnýho typu a modelovýho ročníku? Máš správnou myšlenku, může jít o špatnou kostru, bohužel některé série aut nesou jisté vady coby genetickou vadu, při normálním provozu se to neprojeví, až při nějaké nezvyklé situaci, která není provozně úplně běžná, se to ukáže - jsou to nejrůznější snahy o zdokonalení, hlavně v kabeláži, které (opravdu ale jen NĚKDY) způsobí komplikace v jiné, méně často používané funkci... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak já to upřesním.Auto je opel vectra B.Měniče tam mám dva,jeden napájí lcd 12/7.5V druhej notebook 12/19V.Notebook je propojenej s lcd přes tv-out.Ta kontrolka se rozsvítí i když druhej měnič (lcd)vypnu.Na mínusovým výstupu měniče na NB jsem naměřil proti kostře auta asi 3V.Když jede vše na baterku v autě obraz na lcd skáče a za chvíli zmizí.Když napojím NB do zásuvky a nebo jede na vlastní baterii všechno funguje.Zajímavý je,že NB bez připojenýho lcd v autě jede normál a indikuje napájení ze sítě.Obraz přímo na NB neskáče.Kontrolka na okna ale svítí stejně.To je guláš co?
Založen: Feb 15, 2007 Příspěvky: 308 Bydliště: Velvary
Zaslal: so červen 23 2007, 14:13 Předmět:
No to sou pěkný hnusy takovýhle závady,mě zase na escortu když sešlápnu brzdu tak problikává kontrolka ABS a potom sem zjistil že to dělá jen když je zapnutej ventilátor bud na chlazení motoru a nebo na ventilátor v kabině,sem z toho magor.
Sory za OT _________________ Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 24 2007, 8:18 Předmět:
Tak řešení tohohle guláše bez schénatu zapojení aspoň palubní desky von Wok, to bude pěknej kokosák, jak u Opela, tak u Escorta - i když ten Fordík asi bude jednodušší. V obou případech se asi jedná o velkou impedanci v zemních = kostřicích přívodech, u té Vectry navíc ještě komplikuje situaci ten plovoucí výstup měniče 12/19V, NB má tím pádem posunutou zem o ty Tebou uváděné cca 3V nad zem auta i snižovacího měniče pro LCD panel a v tomhle bych viděl ten největší zádrhel. Pokud nemáš propojovací spoje ss oddělené kapacitou a navíc potřebuješ přenášet ss úrovně, MUSÍŠ mít shodný aspoň jeden potenciál - zem, aby ses měl od čeho odpíchnout a všecky signály měly shodnou nulovou úroveň na obou koncích spojovací linky. Kvůli tomuhle problému s úbytky napětí byly vymyšleny oddělovací = izolační zesilovače, většinou s optočleny, aby šly signály přenášet i mezi sítěmi s odlišnými potenciály. Co to dělá, když se LCD napájí z auta a NB z vlastní interní baterky? Má ten měnič 12/19V galvanicky oddělenou výstupní část (je s transformátorem a výstup je plovoucí proti vstupu), nebo když vypneš jeho oscilátor, má na výstupu vstupní napětí (= je zapojen jako BOOST, napětí naindukované na vnitřní indukčnosti se přičítá ke vstupnímu)??? Jaký je ss odpor zemního (záporného) vodiče mezi vstupní zástrčkou měniče 12/19V a výstupním konektorem pro NB? A radši to změř v obou polaritách připojení ohmmetru, kdyby tam od konstruktéra-šikuly byla nějaká "výhodná" dioda... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak jsem se k tomu konečně dostal.Napřed jsem propojil mínusy na výstupu obou měničů= žádnej výsledek(myslel jsem,že se vyhnu smyčce,kterou jsem zřejmě vytvořil připojením displaye přes tv-out a srazím kostry na stejnou úroveň).Pak jsem měnič na NB připojil přímo na baterku a ejhle,kontrolka na okna už nesvítí a display nepadá.Jenže to je stejně nepoužitelný,protože když na NB nic nedělám display vypadá normálně,když třeba jen hejbu myší začnou přes něj skákat čary.Když je NB připojenej na 220,nebo jede z baterie,běží to jak hodinky.Problém tedy bude asi v měniči na NB.Jestli je galvanicky oddělenej,nebo jestli má oscilator a dá se vypnout to opravdu nevím.Myslel jsem,že bych ještě zkusil měnič na vstupu nějak oddělit od zdroje,třeba diodou(alespoň na minusu),ale nejsem si jistej.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 01 2007, 22:12 Předmět:
Napsal jsem, že máš změřit stejnosměrný odpor mezi vstupní a výstupní zemí - že tam občas "chytrý" konstruktér vrazí oddělovací diodu - ne že ji tam máš cpát sám. Když ho živíš přímo z baterky auta, vyhneš se těm úbytkům napětí v instalaci v palubovce, který Ti rozsvěcujou tu kontrolku ohřevu zadního skla. Změř si odběr při zatížení - do 5A mu mnoho chybět nebude, pokud nebude brát ještě víc. Abys to trvale odstranil, musel bys rozkopat palubovku a úplně všecko přečistit a poutahovat všecky spoje. Vydrželo by Ti to tak rok, odhadem. A ty pásy, co Ti háže displej při jakémkoliv pohybu i kurzoru na obrazovce, jsou s největší pravděpodobností interference mezi obnovovací frekvencí displeje a pracovním kmitočtem měniče 12/19V - originální měnič v síťovém napáječi má určitě jiný kmitočet, aby se ani harmonické nemohly potkat. Pokud je ten 12/19V měnič nějaká levnější produkce, tak bych ho kuchnul a doplnil výstupní filtraci, která bude slušně řečeno "ekonomická"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.