To ovladanie svetiel na lavej packe spolu s dialkovymi je skutocne "genialny" vynalez To ale clovek zisti az vtedy, ked ide na sportovej Honde Prelude so sklapacimi svetlami a v rychlosti aspon 100km/h potrebuje na klukatej ceste zapnut dialkove - a samozrejme ako naschval sa ta packa pootoci a svetla sa vypnu - a ich okamzite zapnutie samozrejme vobec nepomoze, kedze im trva nejaky cas, kym sa zasunu a opat vysunu - a pri tej rychlosti to trva teda sakramentsky dlho, dost na to, ze vela nechybalo, aby som sa od strachu posral
me se taky vic libi prepinac bokem, klidne jak ho dava VW.
Ja si pamatuju, kdyz u Mondea Mk2 prestala jit komplet palubka a musela ven. To byl hnus velebnosti, co ford predvedl. Plastovej kastl s nacvakanyma zarovickama, a zespodu natahlej flex pres celou plochu, komplet zvlenenj, olezlej, zkorodovany kontakty...
Sly na me mdloby, jak tohle nekdo muze dat do auta.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt říjen 27 2016, 15:45 Předmět:
Já to mám v poho, akorát otočnej vypínač/přepínač na světla jsem musel posílit relatama - nejdřív se mi vlivem přechoďáku na kontaktu natavil a zdeformoval, tak se, co by neopravitelnej, musel nahradit, pak, když jsem zapnul mlhovky, po chvíli začala diskotéka: přerušovalo se rychle napájení palubovky, blikaly světla, což v noci nebylo moc bezpečný. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1527 Bydliště: Studénka
Zaslal: čt říjen 27 2016, 16:54 Předmět:
Vybavilo se mi, že u Favorita (1993 až 1999) jsem opravoval zlomený drát ve svazku u dveří do kufru. Už si napamatuji, které světlo na víku kufru mi tehdy nesvítilo. Zlom však byl uprostřed té vrapované gumové hadice, přes kterou vedl svazek ze střechy do víka kufru. Zlom byl zcela čistý, jako by ten drát někdo v hadici přestřihnul. Nikdy jsem nepochopil, jak se to mohlo stát. Svazek je namáhán jen na krut cca o 90°.
Naposledy upravil Brozicek dne čt říjen 27 2016, 19:09, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt říjen 27 2016, 17:13 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
To ovladanie svetiel na lavej packe spolu s dialkovymi je skutocne "genialny" vynalez To ale clovek zisti az vtedy, ked ide na sportovej Honde Prelude so sklapacimi svetlami a v rychlosti aspon 100km/h potrebuje na klukatej ceste zapnut dialkove - a samozrejme ako naschval sa ta packa pootoci a svetla sa vypnu
To sa mi teda este nepodarilo - dialkove sa zapinaju potlacenim packy od seba a fakt si neviem predstavit, ako by som pri tomto ukone svetla vypol (otocil koniec packy k sebe).
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1527 Bydliště: Studénka
Zaslal: čt říjen 27 2016, 19:31 Předmět:
Musím se přiznat, že jsem jedním z těch, jak se zde ozývá, postižených, který je 6 roků majitelem Dustera 4x4 DCi (nafta).
U mého Dustera se mi už také podařilo za jízdy zhasnout světla na parkovačky. Ranault má velmi blbě uděláno přepínání dálkové/tlumené jako přepínač. Potáhnutím páčky k sobě se přepnou dálkové, dalším potažením k sobě se přepnou tlumené. Dlouho jsem si na to po předchzích autech nemohl zvyknout. No a na neštěstí, jakmile se zapne otočným kolečkem na přepínači hlavní osvětlení, je výstupek na zapínacím kolečku nakloněn asi 45 °nahoře a dopředu. Stačí se při potažení páčkou na přepnutí světel opřít nechtě o ten výstupek, a světla se vypnou na parkovačky. Kdyby to zapínání světel udělali Frantíci rotací opačným směrem, tak toto nebezpečí nehrozí
Jinak najeto 50 tis. Vše OK. Pohon 4x4 jsem mnohokrát ocenil na sněhu a na rozblácené louce. Například táhnu na chatě vozík plný dřeva. Na 2WD mi začnou kola klouzet. Přepnu na 4WD LOCK a pokračuji jako král až na jemný dojezd k vratům, klouzání se nekoná. Za ty prachy, i při spartanské výbavě, jsem si nemohl přát užitečnější auto.
Založen: Jun 07, 2004 Příspěvky: 1274 Bydliště: Púchov , SLOVENSKO
Zaslal: pá říjen 28 2016, 7:21 Předmět:
Veľmi vážne rozmýšľam o kúpe Dastra 4x4 bengál ...
Musíte si páni uvedomiť , že aj autá sa stali spotrebkami ... tak že porovnávanie aut vyrobených pred 30-40 rokmi a súčastných je irelevantné .
Poruchovosť Dacii sa nijak výrazne neodlišuje od priemeru ... _________________ Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá říjen 28 2016, 8:18 Předmět:
Je to tak . Stále provozuji Š120 . Výhoda je ve finanční nenáročnosti . Jinak dráty ve Feldě k pátým dveřím jsem kompletně prodlužoval. Co je to pro nás za problém , že . Zrovnatak měnit čelní sklo, když je v gumě . A až mi 120ca odejde , bude ten Dustr , tím , že má 4X4 , zajímavou náhradou s plynem .
Mozna je ten duster jinde, ale z logana se me chtelo brecet. neco tak odflaklyho jsem nevidel.
Skoro jsem cekal, ze i ridici jednotka bude na univerzal plosnaku ...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6579 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 28 2016, 9:42 Předmět:
Zapínání světel na páčce je , nemohu si pomoci. To někoho zabije natáhnout ruku o 20-30 cm, ještě jen občas? Možná u řidičů. který nemaj automatický svícení, ale ty taky nechápu. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1527 Bydliště: Studénka
Zaslal: pá říjen 28 2016, 10:21 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
.... Možná u řidičů. který nemaj automatický svícení, ale ty taky nechápu.
Moc automatiky, která dělá práci za řidiče, také není dobře. Potlačují se tím přirozené reflexní činnosti řidiče.
- Automatika světel - sednu do jiného auta bez automatiky, a první policajt mne pokutuje, že nesvítím.
- Automatická parkovačka - opět sednu do jiného auta, zastavím na mírném svahu, a za chvíli mi vítr auto z kopce rozjede a na malér je zaděláno. Nebo naopak jemně zabrzdím, a pak jezdím s lehkou ruční brzdou, pokud auto nemá signalizaci parkovačky.
- Asi by se našly jiné příklady přehnané automatiky, třeba automatické zaparkování. Pak rozmazlený řidič v jiném autě bez automatiky nezaparkuje nebo ani nezacouvá do vrat. Parkovací senzory na nárazníku však považuji za užitečné, to není automatika.
U světel považuji za lepší řešení mírně zpožděné akustické upozornění, že jsem nerozsvítil, nebo po rozjetí signál, že jsem neodbrzdil. Ale míra automatiky je vždy věc názoru a zvyku. Kdo se narodil do éry mobilů nechápe, jak se dalo žít bez nich, a "furt do toho čumí".
... Ale míra automatiky je vždy věc názoru a zvyku. ...".
Presne, treba prave ty rutinni veci jako zapinat svetla delat nechci, proc to delat x-krat denne. Stejne jako me vyhovuje automatika na sterace.
To urcite nijak reflexy neotupuje.
Blbosti typu hlidani jizdniho pruhu nepotrebuju, nejsem epileptik...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6579 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 28 2016, 10:49 Předmět:
Jo, blbosti jako parkování, pruhy a já nevím co ještě otupují. Ale všechny auta u nás doma mají aut svícení/rozsvícení. Prostě je to samozřejmost.
Blbostí taky může někdo nazvat aut. převodovky, dřív jsem byl radikálně proti. Dnes, na stará kolena-pohoda. A když chci blbnout, dám tam sekvenci. Je to tupější, ale desetina vteřiny mne už nese..... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.