Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32061 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 14 2016, 6:36 Předmět:
Jimmi2 napsal(a):
Pochopil jsem správně, že ty tlaky určuje jen podle změn proudového odběru startéru.....?
To měření neurčuje absolutní tlak ve válci - na to je potom přesnej absolutní měřák namontovanej do díry pro svíčku. Ale pomocí porovnání odběru proudu startérem se porovnává mechanickej odpor, kterej klade motor proti protáčecí síle produkovaný startérem - větší odpor motoru se projevuje větším odběrem proudu. Když necháš motor několikrát protočit a přitom učuníš plynulej záznam velikosti proudovýho odběru startéru, dostaneš "hrbatou" křivku - každej hrb je přehození motoru přes jednu kompresi. Když jsou ty hrby relativně stejně velký, můžeš s 99% pravděpodobností říct, že všecky válce mají přibližně shodnej odpor = stupeň komprese. Neznamená to, že jsou v pořádku, ale jen to, že všecky mají přibližně stejně velký opotřebení. Když jeden hrb výrazně "podkračuje" ty ostatní, můžeš si ale bejt zase skoro na 100% jistej, že v tom jednom konkrétním válci je nižší komprese = dělá to menší odpor a tím i menší odběr startérem. Není to metoda naprosto přesná, ale dostatečně informativní k tomu, abys mohl říct "tímhle to s velkou pravděpodobností nebude" - třeba jako diagnostiku při nepravidelným chodu motoru, kdy tak vyloučíš možnost výrazně odlišný komprese v jednom válci - a to bez demontáže svíček a šachování s tlakoměrem.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út červen 14 2016, 10:37 Předmět:
Jasně, já vím velmi dobře, jak funguje měření komprese válců i proudu startéru
I tak díky za vysvětlení. Chtěl jsem se jen ujistit o použité diagnostické metodě.
Kdysi jsme mj. do velkých točivých strojů projektovali snímače chvění ložisek. A byl k tomu od výrobce SW, který dokázal to ložisko docela slušně diagnostikovat. Takže už delší dobu přemýšlím o tom, že by se dalo hodně diagnostikovat na motoru v autě třeba jen podle grafického záznamu zvukových projevů či přesně takto dle odběru. Obecně podle pravidelně se opakujících dějů. Samozřejmě by byl problém se získáním nějakých referenčních hodnot.
Já chápu omezení těchto metod velmi dobře, ale pořád je to lepší, než nevyškolená a zjevně tupá obsluha různých diagnostických přístrojů ve všech servisech napříč zaměřením a republikou
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32061 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 14 2016, 11:20 Předmět:
Jimmi2 napsal(a):
....
Já chápu omezení těchto metod velmi dobře, ale pořád je to lepší, než nevyškolená a zjevně tupá obsluha různých diagnostických přístrojů ve všech servisech napříč zaměřením a republikou
Nepřeháněj, úplně ve všech to není. Třeba zrovna GeorgeB by se taky mohl urazit - na rozdíl například od Burnse (a stovek jemu podobnejch jak píšeš křížem krážem po republice) u nich v dílně o elektronický diagnostice vědí "poněkud víc". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út červen 14 2016, 11:26 Předmět:
Já spíš narážím na fakt, že přibývá servisů, kde když "napíchnutí na diagnostiku" závadu neukáže, vymění vše, co jim přijde pod ruku, aniž by se zamysleli nad tím, že to může být prostě závada mechanická nebo takto nediagnostikovatelná.
Právě proto mě jeho příspěvek zaujal - je jisté, že o tom něco ví.
Kdyz uz se tu probira kvalita servisu, vi nekdo o fakt dobrym v brne, kde delaji koncern a fakt vi co delaji?
Zatim mam spis spatny zkusenosti - naposled ani poradne neodvzdusnili brzdy po vymene trmenu, musel jsem se s tim drbat jeste doma. Za 5000czk za praci je to smutny
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.