Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so červen 04 2016, 19:13 Předmět:
Doprohlédl jsem teď jeden manuál a o těhle kódech se tam mluví v podstatě už v roce 94. S tím, že slouží ke kontrole emisí atd.... Takže fakt se to tolik let ignorovalo. Jestli to umí první Motronic pro euro 1, to nevím. Ale silně pochybuju. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Já jsem si myslel, že k měření emisí slouží exaktní měření parametrů výfukových plynů, tzn. např. množství CO, CO2, O2, ... Přijde mi nesmyslné se spoléhat na nějaké bity v řídící jednotce. Navíc některé automobilky stejně vydaly prohlášení, že se některé bity v readiness kódech jejich aut prostě namají vyhodnocovat.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st červen 08 2016, 6:51 Předmět:
Je to asi blbost, ale automobilky to užívají už dávno. Na první napíchnutí vidí, že emise fungují (asi). Navíc se obávám, že STK bude na na nějaké doporučení kašlat. Uvidíme od 1.7 _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Pokud auto nemá ODB(u nich to označují jako EODB) tak tam nemají ani co diagnostikovat. Mě se mermomocí snažil napíchnout ročník 99, tak sem se s ním zhádal, že co tam jako chce napichovat, když ODB nemám a u benzínu je povinnost mít ji až od roku 2002. Ať nedělá a přečte si pořádně metodiku co vydal Odbor provozu silničních vozidel, tak to má popsané slovo od slova. Dohnal sem to až k vedoucímu a ten uznal, že mám asi pravdu.
Asi si mě pamatuje od minula, když sem jim tam udělal bordel s tím, že mi nechtěli dát STK na ameriku, že nemá zapsané vyjímky v techničáku. Přitom podle metodiky vydané odborem ameriky dovezené před rokem 2001 kdy se vyjímky nezapisovali, nic takového v TP mít zapsané nemusím.
Třeba ta závada žhavicí svíčky. Na vyhození s ME můžou mít vliv pouze závady které mají přímou spojitost s emisema. Tj. třeba lambda a jiné čidla na výfukovém systému. Nikoliv závada, že žhavicí svíčka žhaví místo 8 vteřin 12.
Dále pak tam jsou závady odeznělé. Tj. jsou v pameti, ale už nejsou aktivní.
Když uvidí, že toho záte víc jak oni a máte na to argumenty, tak většinou stáhnou ocas a přestanou buzerovat. Pořádně si to prostudujte a nebojte se jim dát kotel. Nejlepší je si celou metodiku vytisknout a nacpat jim to před nos černé na bílém.
A pokud ani to nepomůže, tak si to nechat pěkně vše sepsat do protokolu proč a za co vás vyhodil a podat na to konkrétní STK stížnost a žádat proplacení všech nákladů, které vám vznikli neodbornou kontrolou.
Když jsem to sledoval tak vím, že Ford nebyl sám, kdo měl nějakou vyjímku (tady: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/69B75824-8D06-4D76-BB99-1DDC201F90A9/0/Stanovisko_emise_Renault.pdf je třeba Renault). Otázkou je, zdali když je v metodickém pokynu pro STK napsané, že všechny bity musí být třeba nula (konkrétně je tam jmenovaný i Comprehensive component), tak zdali si může nějaký Ford udělat výjimku. Já bych řekl, že ne. Ale je mi to jedno, mám jen koncernové vozy (F+F=Fabia a Felicia).
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4497 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: st červen 08 2016, 19:17 Předmět:
Já ho taky na Daewo Nubira 1999 nemám. Je tam staré rozhraní ALDL. Ještě že jsem technickou dělal loni na podzim. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt červen 09 2016, 7:05 Předmět:
Takže všichni máte diagn. zásuvku. Není co řešit od 1.7. Když jsem byl na emisích u kámoše, podotýkám, dělá i plyn, proto k němu jezdím. 1997, OBD II není, redukce, kterou má a napíchnutí. Samozřejmě to nějak obešel, ale dost práce. Upozorňoval mne, že od 1.7 začne běžet čas, z akce už nemůže vystoupit ani ji upravit. Ano, nebo ne. Emise to je komedie, strčí tam jiné auto, ale nemohli jsme najít vyhovující:-)) Ale ty kódy neojebe. Ale nepatří to tak nějak pod DEKRU. Jo a papíry o emisích to je neskutečné papírování, typ testeru vpředu na dokladu ale stejně přepsat dozadu, tisíc podpisů. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Zil to není, je to subaru a to má vlastní komunikaci podobnou K-line.
Povinnost OBD pro výrobce aut je tuším až od roku 2002 pro benzíňáky a pro nafťáky od 2004. Takže jestli to v roce 1999 do aut dával nebo nedával bylo přímo na vůli výrobce.
Však v té metodice je to popsáno jak postupovat.
Já to vše beru jako výhodu. Nemám OBD, takže jsem z obliga při vyčítání závad. Mám stálou 4x4, takže mi nejsou schopni změřit brzdy. Hlavně teda ručku, tak stejně na žádném autě nebrzí symtericky.
Prostě o pár starostí méně. Začínám být na STK jejich oblíbenec
citace:
d) kontrola paměti závad řídicího systému hnacího agregátu (řízené systémy bez OBD)
1. Vozidla bez OBD se diagnostikují v souladu s pokyny výrobce vozidla. V případě, že výrobce vozidla kontrolu řídicího systému výslovně nepředepisuje, uvede se tato skutečnost do příslušné kolonky protokolu ve znění "Není předepsána" a vozidlo se z hlediska kontroly paměti závad nehodnotí.
Takže nevím co dál řešit. Mám starší auto se zásuvkou. Může zkusit napíchnout. Komunikace se nepovede. Zapíše poznámku "Není předepsána"
tečka, konec.
Musíte si to vyhádat. Oni sami technici v tom maj zmatek a někdy se tvrdošíjně snaží auto diagnostikovat i když nemaj šanci z té jednotky bez OBD něco vytáhnout.[/quote]
OBD je on board diagnostic, takze kazdy motor, riadeny riadiacou jednotkou, ju logicky ma, ty si to pleties s OBDII, co je novsi standard 16pin az po roku 2000 Je uplne fuk, aka je tam zasuvka, na kazde auto existuje redukcia a software, dokonca aj na ALDL pre Daewoo A preco by nemali vediet zmerat brzdy, ked mas fulltime 4x4? Chces povedat, ze nemas medzinapravovy diferak?
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt červen 09 2016, 9:58 Předmět:
Můj výrobce dal asi pokyn napichovat, hajzlík. OBDII je jasný standartní zásuvka diagnostiky.
Jestli nemá elektroniku na mezinápraváku, tak to asi nejde. Nějak si vzpomínám, že s první čtyřkolkou bawo, která měla 3 mechanické samosvorné diferáky to taky nešlo. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Na ME pracují pouze s univerzální normou OBD se standardem EOBD(OBDII). Sice tam mluvi o OBD, ale myšlena je právě norma OBDII. Na jiné protokoly nejsou povinni mít ME zařízení. Můžou si samozřejmě přístoj na diagnostiku jiných protokolů koupit a používat, ale kdo rozumný by to udělal. Akorát by je to stálo peníze navíc a víc práce.
Opět se odkazuju na ten dokument co jsem postnul a na přílohu 3, od kdy auta musí disponovat tímto univerzální diagnostickým rozhraním.
A mezinápravový diferák samozřejmě mám, ale nejsem schopen deaktivovat jeho zamykání. Takže by se stalo to, že by auto z válců vyjelo, nebo by se tam připálila visco spojka. Přímo výrobce zakazuje měření na těchto válcích. Existují prý válce, které se točí velice pomalu pro měření aut s full time 4x4 a čas měření je striktně omezen. Ale to STK kam jezdím nemá.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá červen 10 2016, 7:56 Předmět:
Tak podle pokynu je to fakt od 2002/2003. Datum od kdy nejdéle musí být vozidla vybavena OBD. Ale o tom, pokud tam jsou dříve, není specifikováno. Takže pokud ho vozidlo má, mohou ho klidně použít. Dle mého výkladu. Co teda?? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá červen 24 2016, 14:33 Předmět:
Zahlédl jsem zprávu, že tahle legrace bude až od září. Stát nějak nestíhá, což je normální. Dále nejvyšší soud nevím který dal podnět k ústavnímu soudu k přešetření tzv. objektivní zodpověsti. Odporuje ústavě a listině atd. Dále chtějí pozastavit zvýšení ekovýpalného za euro 3, protože dieselgate. Že by nějaký záchvat mozkového myšlení? Bylo by dobrý, kdybych si pamatoval, kde jsem to četl, ale ta paměť:-)) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.