Zdravím Vás, mám prosbu zda by mi někdo poradil a poslal schématko. Mám vozidlo s GPS lokátorem se kterým jsem spokojený. Jediná nevýhoda je, že nemá záložní zdroj. V případě, že mi zloděj ukradne auto a odpojí autobaterii, tak jsem v čudu. Potřeboval bych napájecí obvod na který připojím akumulátor (asi olověný 12V). Akumulátor by se nabíjel (nevadí mu to?) a v případě odpojení autobaterie, by lokátor přešel na tento náhradní zdroj.
Napájení lokátoru je 10-30V
Odběr lokátoru je 25-45 mA
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 12:41 Předmět:
Něco z tohohle sortimentu - http://www.ges.cz/cz/akumulatory-baterie-zdroje/akumulatory-olovene-hermeticke-bezudrzbove/akumulatory-olovene-hermeticke-panasonic-12v/SIGJ.html - myslím že by měl stačit i ten úplně nejmenší 1,3Ah.
A připojit přímo k lokátoru, zatímco napájení od zbytku auta oddělit diodou - ta zajistí i příslušnej úbytek napětí při nastartovaným motoru, aby na tom záložním aku nebylo víc jak 13,8V, když ve zbytku palubní sítě bude 14,5V.
Každopádně počítej s tím, že životnost takovýho záložního akumulátoru bude jen asi 2 roky (teplotní podmínky, vibrace, nabíjení a vybíjení atd) - pak ho budeš muset vyměnit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 12:58 Předmět:
1N4001 až 1N4007 - koupíš za kačku v kterýmkoliv servise rádio - TV. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Děkuji. Ještě poslední dotaz. Kamarád by si takto zabezpečil návěs ke kamionu. Předpoklad je zde palubní napětí 24V. Může tedy použít stejné zapojení, ale místo 12V AKU použít 24V AKU že?
Kolik nabíjecích cyklů snese olověný akumulátor? Přece jen se zde návěs bude vícekrát odpojovat od autobaterie.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 13:37 Předmět:
Malej problém - 24V akumulátor jednoduše neexistuje. Musí se zapojit 2ks po 12V do série. Jinak to zapojení bude shodný, jen bych dal ty diody do série taky 2 - aby na nich byl z běžnýho nabíjecího napětí 28,8 - 29V ze zdroje v kamiónu úbytek kolem 1,2 - 1,3V a napětí na dvou baterkách v sérii nepřekročilo zhruba 27,5 - 27,8V. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt červen 02 2016, 15:15 Předmět:
Ochrannej seriovej odpor + pojistku vám vnucovat nebudu, i když já bych to tam dal, ale u té diody bych šel minimálně na 1N5408. Bohužel je o korunu dražší. O tři koruny dražší už existuje téměř nezničitelná dioda P600.
Pokud se ten záložní aku z jakéhokoliv důvodu vybije, tak po nastartování motoru tam určitě poteče víc, jak 1A. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 16:10 Předmět:
Každá má úbytek cca 0,6V v propustným směru, dvě řazený za sebou uberou cca 1,2V - nabíjecí napětí v náklaďáku je obvykle kolem 28,8 - 29V, mínus ten úbytek vychází cca 27,6 - 27,8V, což děleno dvěma dává napětí na jednom akumulátoru zase někde kolem 13,8 - 13,9V = stejný jako v prvním případě jen s jednou 12V baterkou v osobáku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.