Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne březen 27 2016, 22:17 Předmět:
Protože to potřebujeme nainstalovat do auta, které je v Bernolákovu, sháním nějakého bastlíře z Blavy a okolí, který by se toho ujal.
Nasypali jsme tu hrst nápadů a omezení. Jestli to chce někdo řešit nějakou MCU a softwarově, a zvládne to, proč ne? Na mě neberte ohled, já jsem jen nahodil hardwarové řešení. Nemusím mít procesor i ve lžíci, abych se nadlábl.
Ovšem s procesorem by tam šly dokomponovat i nějaké zbytné funkce, například otevření okna na jedno ťuknutí a jeho zavření držením, případně (pomocí dalších dvou relé) zavření jednoho okna, pak druhého, a následné odpojení celého kontroléru po zamčení auta atd...
Jednou jsem dělal senzor stejnosměrného proudu s MH1SS1 z klávesnice . Jako ss magnet jádro z relátka, tenké závity pryč a namotaných pár závitů tlustýho drátu. Po překročení proudu to dávalo na výstupu 5V.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 28 2016, 7:03 Předmět:
To by taky šlo.
Škoda, že ten senzor nemá analogový výstup, usnadnilo by to nastavení správné citlivosti. MH1SS1 má rozhodovací úroveň někde mezi 30 a 80 mT, co kus, to originál, snad jen magnetická hystereze ±1,5 mT je kus od kusu poměrně stabilní.
Jenže citlivost na proud se dá nastavovat jen počtem závitů cívky, použitím jádra, magnetického bočníku, případně i bočníku elektrického k cívce. Zkrátka záleží na parametrech cívky a magnetického obvodu.
Zkusil bych na kousku hadice, co to udělá bez pojistky, nemyslím si, že by to mělo až takovou sílu a za ty komplikace v zimě to nestojí. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
A jak jsi tu MH1SS1 resetoval? Nebyla náhodou bistabilní? (jeden pól ji překlopil a druhý vrátil)
Nadproudovou pojistku měl i motorek u "Safíra" (Tesla - Safír)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 28 2016, 17:03 Předmět:
Zpoždění reakce pojistky při rozběhu se dá dosáhnout kondenzátorem (cca 47 µF na každých požadovaných 100 ms) připojeným paralelně k R1 (viz zapojení v PDF na začátku vlákna). Kapacita 100 µF musí pro rozběh dostačovat. Takové zpoždění skutečně neuškodí.
A na přimrzlá okna v zimě většinou nestačí ani pohony s kontrolérem od výrobce, často ani klika nepomůže.
Zkoušel jsem pro zajímavost stahování oken u Fiesty.Funguje to tak,že po dojezdu do krajních poloh při opakovaným stisknutí tlačítka není znát že by se spouštěl znovu motor.Připadá mi,že to má nějaký koncáky.V půlce vytažení okna když okno přidržím rukou,tak motor táhne po celou dobu stisknutýho tlačítka.V zimě,když je okno zamrzlý,tak se prostě nehne a hotovo.
Proudovej DC senzor jsem našel tady. Osobně si myslím,že se zde řeší něco,co není třeba,nebo úplně jinak.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: po březen 28 2016, 21:34 Předmět:
Senzzory existuju. Na koncernovych autach po pripajeni baterie sa elektronika v oknach nauci polohy. Tj ide dole na doraz vyhodnoti sa prekrocenie prudu, potom ide hore zase stupne prud nauci sa poloha a potom to chodi uz len v tom rozmedzi.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 29 2016, 4:41 Předmět:
V tom případě ale musí řídicí jednotka vědět, o jaký úhel se v tom rozmezí pastorek otočil, jinak si nemá co zapamatovat.
Požadované řešení má k dispozici jen motorky s převodem, které mimo napájení motorků žádné další vývody nemají.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: út březen 29 2016, 16:51 Předmět:
Viděl bych to na odpojení v případě zaznamenání kladné delty proudu, zde nelze nastavit nějakou konkrétní hodnotu. Ale ať už se to udělá jakkoli, pokud to bude na principu snímání proudu, než se to zastaví, a zůstane trvale přivřené, vždy budou prstíčky bolet moc a moc. Smysl by to snad mělo jedině pokud by se okno aspoň kousek vrátilo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.