Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: po leden 11 2016, 20:30 Předmět:
rob_brno napsal(a):
... Je ted jen otázka, kde a komu ty peníze na dotace vezmou...
Majiteli firmy Agro..., až vyprší podpora odsouhlasená touto vládou (tuším do roku 2020) přimíchávání oleje z řepky pěstované jistou firmou Agrocosi do pohonných hmot v chemičkách vlastněných jakousi firmou Agroněco...
A pokud ještě přijde o dotace na rozvoj venkova, podporu biozemědělství a vrátí dotace na projekty schválené "omylem", peníze budou přebývat...
Jirka
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2131 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st leden 13 2016, 8:12 Předmět:
rob_brno napsal(a):
Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií. Vždy se toto zdůrazňuje ve spojení s mobily ale nikdy to nebylo řečeno u elektromobilů. Nebo to je jako s rtutí. Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtutových teploměrů ekologická ???
A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou
Jinak si myslim, ze maloktera takova dotace je ferova, protoze nikdy to nedostanou vsichni, co by na to meli mit narok - v tomhle pripade vsichni, kdo zvazujou nakup novyho auta. Jak pises, dostane to par lidi, co si to vydupou, a/nebo maji kamarady na spravnych mistech
A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou
Třeba i ve 30 let starym a překvapivě se v Evropě ani za 30 let žádnej výrobce nenaučil dělat automatickou převodovku, která by se vyrovnala tý starý americký
to bych nerekl, koncernovej tiptronic, nebo starsi mercedes 5G-tronic funguje paradne... Na druhou stranu zadnou starou ameriku jsem nezkousel, myslis ty jejich 4 a 3 kvalty hydramatic apod?
Jezdil jsem před dvaceti lety nějakou dobu v Dodge s automatikou a vůbec nikdy jsem nepostřehl kdy to řadilo. _________________ Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
jj ty jejich Turbo-Hydramatic jsou pohádkový a nezničitelný
spojku v měniči to spíná až kolem 60-70, takže veškerá městská jízda je krásně hladká a člověk vůbec nemá vazbu s motorem, zase ale ten měnič nějakej ten litr navíc vezme, ale za to pohodlí to stojí a nemusím se bát o spojku na křižovatkách
a navíc se v tom nepodělá elektronika, když to žádnou nemá
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6602 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 13 2016, 16:56 Předmět:
Nevím teda, ale já taky a hlavně cestující nepoznám, kdy automat řadí. Jen sluchem. Ale je taky dost starej.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st leden 13 2016, 19:35 Předmět:
radioelectrum napsal(a):
Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtuťových teploměrů ekologická ???
Životnost kompaktky obvykle končí přepálením vlákna, zátav je neporušen a odevzdá se k recyklaci.
Životnost rtuťového teploměru končí jeho rozbitím.
(Koloběh rtuti v přírodě je mnohem větší, než to čím do něj přispěl člověk.)
PixelOrgy napsal(a):
A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou
Bať.
Nové auto mi nemá co nabídnout.
Automatickou převodovku nepotřebuju, a to ostatní jsou jen hezké hračky. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií.
A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
U výroby baterie jde o jednorázovou akci, udělá se pouze jednou. Kdežto u rafinace jde o provozní-kontinuální zátěž.
Ale dobře započtěme u EV neekologii u výrobě baterek. Pak ale musíme u spalováků započítat obrovské ekologické škody vzniklé při haváriích ropných tankerů a také těžké poškozování živ.prostředí při těžbě z břidlic, kdy se do země tlačí kys.sírová.
Běžně dojíždím auta do cca 16let věku. Ale do EV půjdu, právě proto, abych ušetřil(ojeté dvouleté plnohodnotné EV se nechá pořídit již kolem 400t kč). Už si dál nechci dovolit luxus přeplácet jízdou ve spalováku. Po započtení všech nákladů (a u těch starších aut je to furt něco) mi opravdu provozování EV oproti spalováku v horizontu 7let a více výjde levněji. Podmínky dotací budou jasně dané a budou dosažitelné pro všechny kdo je budou ochotni splnit, již jsem takto využil dva dotační tituly, je potřeba jen chtít, vzít do ruky kalkulačku a počítat.
Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.
Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.
Je to údaj přímo od člověka z DoE (ministerstvo energetiky USA), těch 6 kWh je jen na rafinaci. Kolik další elektřiny spotřebuje ropovod Družba si netroufám ani odhadovat. A to číslo platí pro konvenční ropy, třeba ropa z břidlic nebo z ropných písků se musí nahřívat, aby vůbec tekla.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.