Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 01 2015, 19:04 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
Za pád letadla mohla chyba počítače:....Podle článku na Wikipedii to bylo "špatné pájení" v nějaké řídící jednotce a před nehodou byla jednotka mnohokrát opravována. Že by bezolovo?
Vůbec bych se tomu nedivil - s příchodem RoHs technologie a s ekoteroristickým napadáním provozovatelů pájecích vln "s olovem" spolu s jejich nucením používat pro olovnatý pájení náročnou odvětrávací technologii s odlučovačema par olova se počet podniků ochotnejch používat takhle drasticky uměle zdraženou technologii rapidně zmenšil, ceny za olovnatý pájení vyletěly nahoru, přidalo se pár "takzvanejch spolehlivostních studií", který sledovaly spolehlivost RoHs pájení v údajným běžným provozu - a ty "takzvaně prokázaly" uspokojivou spolehlivost RoHs pájení, takže výrobci avioniky tlačení cenovou politikou ustoupili ze svejch striktních požadavků na spolehlivost - a povolili bezolovnatý sračky i do letadel... Dyť je to dnes a denně i v autech - každá značka a každej typ mají svoje specifický závady a posledních pár let houfně narůstá počet závad autoelektroinstalací, kde se vylamujou konektorový kolíky z desek, upadávají výkonový tranzistory z desek, praskají spoje přímo na deskách, viklají se patice relátek a pojistek, neukazujou přístroje na palubovkách, blikají nebo zhasínají kontrolky ... A samozřejmě, i když má automotive technika výjimku z jinak povinnýho používání bezolova pro spotřební techniku, drtivá většina autoelektroniky je už dneska pájená bezolovem - dá se to krásně poznat, páječkou nastavenou na teplotu tavení SnPb pájky ty vadný spoje nejdou vůbec propájet, musí se žhavit jako zanikající satelit - anebo se do každýho spoje musí přidat kapička olovnatý slitiny, kde olovo prudce sníží tavicí teplotu a spoje se najednou daří protavit jedna radost ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3413 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: út prosinec 01 2015, 19:57 Předmět:
Vyjímka sice je - a brzo skončí, ale i tak už mnoho let zákazníci pořadují komplet "zelený" hnus včetně všech substancí uvitř veškerých komponentů.
Školitel IPC vykládal, jak vypadají extrémy na deskách v letadlech - zbytky tavidel s vlhkostí vytváří solidní elyt a podporují tak elektromigraci (dendride grow) - proto se musí velmi důkladně umýt. Prý tento efekt je taky výraznější pro bezolovo
Neco na tom bude, vim prave, ze vyrobci automotive komponentu maji vyjimku "na olovo", ale mam pocit, ze stejne paji bezolovem.
Kamarad ma souseda z nosovic, koupeno pred 2r jako nove, a od te doby 4 opravy v ramci zaruky, vsechno elektronika.
Hned ta prvni byla vtipna - rano neslo nastartovat, pry se vubec nic nedelo, ani pokus o protoceni motoru. Vysledek reklamace? Nekdo zapomel namontovat tesneni kolem vika ECU a zatekla tam voda - to samozrejme s bezolovem nesouvisi
Ty dalsi by mohly ale - dal chciplo ovladani oken, a palubni PC.
Dalsi znamy si koupil Kiu, a pri zavirani dveri spolujezdce si nepekne roztrhl dlan o jakejsi nezabrousenej svar, trcel z toho trn..
Část tajemného bunkru u Ptyče se bourá. Lépe splyne s okolím, tvrdí firma
2. května 2016 18:37
V obřím betonovém komplexu v západočeské Ptyči se opět rozjely stavební práce. Tedy zatím spíše demoliční. Firma Daniely Kuchtové, bývalé manželky miliardáře Pavla Tykače, nechává strhnout část nedostavěného objektu - zemědělských skladů. Během roku budou zakryty i tři vysoké věže a vzniknou první luxusní vily. „Areál by se měl postupně sladit s okolní krajinou,“ vysvětluje developer.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.