Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co jste přinesli zajímavého ze sběrného dvora 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 31, 32, 33  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4060
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 11:51    Předmět: Citovat

EKKAR: Ale zase ušetří 60 Kč za brzdovku. Toto je navíc ještě kvalitní stará, ne jak ty sračky, co se prodávají dnes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7459

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 11:55    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Ten Jar a Autobalsam je pěkný retro..
I ten hasičák. Ten jsme měli v 80. letech v Š110 Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 12:15    Předmět: Citovat

Já jezdím se svou Š120 jedině Rallye .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 12:17    Předmět: Citovat

jimirek napsal(a):
Pokud nepojede režimem rallye neboli brzda plyn, tak ta brzdovka se bude mít problém ohřát. Při jednorázovém brždění myslím ani náhodou a pak stačí chvilka pauzy. Cool
Divil by ses, na kolik ° se ohřeje brzdovka ve válci brzdovýho třmenu při jednom jediným razantnějším zabrždění - stačí si spočítat zmařenou kinetickou energii předmětu, vážícího půl druhý tuny (běžný auto + 2 osoby a něco zavazadel) a pohybujícího se na začátku rychlostí až několika desítek m/s a tu v poměru obvykle 70:30 rozdělit na brzdy přední a zadní a ještě vydělit dvěma (teoreticky by pravý i levý kolo mělo brzdit stejně velkej podíl) - a uvědomit si, kolik kilo hmoty má brzdovej kotouč, kolik destičky a kam se všechno to teplo z brzd poděje. Ty bubliny se neudělají v trubkách někde u hlavního brzdovýho válce u nohy řidiče, ale "napění" obsah "prasátka" ve třmenu - a tím zaviní, že přítlak destičky na kotouč se "odpruží", tudíž brzda nedoshuje takovýho účinku, jako když je kapalina bez bublin. Ve finále může dojít při dýl trvajícím brždění až k úplnýmu selhání brzdnýho účinku - a to i jen na jednom kole nápravy, COŽ MÁ ZA NÁSLEDEK ZTRÁTU ŘIDITELNOSTI AUTA - ne třeba úplnou, ale v krizový situaci, kdy jde o setiny vteřiny a centimetry to může mít i fatální následek. Prostě je to věc, která má zásadní vliv na spolehlivost udržení směru a obecně auta na silnici a jako na takový na ní odmítám šetřit. To samý platí pro gumy, řízení, veškerý části brzd a zavěšení kol včetně tlumičů. Motor mě pouze zrychluje, ale brzdy mě MUSEJÍ zastavit - a když mě motor víc nezrychlí, tak se holt někam dostanu pozdějc, nebo jindy - ale KDYŽ MĚ BRZDY NEZASTAVÍ, tak budu tam, odkud se čuchá k maceškám zespoda sakramentsky rychle ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 12:39    Předmět: Citovat

Mám takovou zkušenost . Znáš serpentiny z GaPa na Innsbruck ? To jsem sjížděl ve čtyřech s vlekem a včas jsem si nepodřadil . Brzdovka to v poho vydržela , ale když už jsme byli skoro dole (to jsem nevěděl) , tak jsem přibrzdil a koukl do zrcátka . Za mnou bylo modro ! A i když prasata tlačila , tak obložení stíhalo hořet . Ještě že jsou tam ty protikopce . Tak jsme ohřáli na vařiči (na brzdách by se dalo asi taky ) oběd a frčeli jsme dál . Klika .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4060
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 13:43    Předmět: Citovat

A nebo je ještě jedna možnost: tu brzdovku vypít. Znalec ví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2130
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 6:02    Předmět: Citovat

Někteří veteránisti to jako doplňky sbírají. jednomu jsem dal ze SD dovezenou dobovou autoleštěnku a sněhové řetězy ve spreji a udělalo mu to velkou radost. Nepředpokládám že by dnes někdo po těch letech takovou brzdovku používal.
Toto jaru je škoda pokud je nenačnutý jej rozdělávat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17902
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 9:34    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
A nebo je ještě jedna možnost: tu brzdovku vypít. Znalec ví.

A pak honem do nemocnice na nejbližší dializační středisko. Znalec ví. Laughing

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2130
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 10:02    Předmět: Citovat

Včerejší úlovek:

po výměně koncovky, funkční.



P1150698.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1150698.jpg
 Velikost:  118.98 kB
 Staženo:  54 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2418

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 14:32    Předmět: Citovat

citace:
- a uvědomit si, kolik kilo hmoty má brzdovej kotouč, kolik destičky a kam se všechno to teplo z brzd poděje....
A taky si uvědomit, jak velká je přestupní plocha pro teplo mezi destičkou a pístem - mezikruží o tloušťce 3mm, z duhé strany víc, ale na mnohem větší délku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 17:42    Předmět: Citovat

A další část tepla se odvádí do třmenu z držáku desky a váleček tak ohřívá zvenku od obvodu... sice hodně tepla se odvede u moderních brzd systémem vnitřní ventilace kotoučů, ale samozřejmě ne všecko. Teplota moderních "civilních" brzd je při normálním brždění v rozmezí 800 - 1200°C (měřeno na povrchu obložení a brzdný protiplochy), závodní nebo třeba letecký brzdy jdou daleko přes - ty jdou "v akci" naprosto regulérně do červenýho žáru. Proto taky mají mezi mechanickým "pohonem" a brzdným elementem mezičlánek vyrobenej většinou z nerezu, kterej má z běžně dostupnejch materiálů při zachování mechanickejch vlastností nejmenší tepelnou vodivost ... Neboj, fyziku neojebeš. Naštěstí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so září 19 2015, 9:20    Předmět: Citovat

Tedy radielektrum toto je úlovek . Jednu tuto čínu mám . Hutná mašina oproti dnešním sr.... Nyní vyjíždím na lov .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9791
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so září 19 2015, 13:20    Předmět: Citovat

radioelectrum napsal(a):
Včerejší úlovek:

po výměně koncovky, funkční.


1. Vyměněná koncovka Ti neprojde revizí - No kdo by si doma dělal revize na nářadí, když nemusí.

2. Může být načnutý kabel u brusky - což ne nepříjemnost, která zamrzí víc, než ta revize.
proto bych raději volil výměnu kabelu celýho, pokud stav té brusky za to stojí. Pokud ji měl v rukách někdo, kdo byl zvyklej omotávat kabel kolem brusky, nebo vrtačky, tak je kandidátem na blízké zlomení u přechodky do nástroje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7104
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: so září 19 2015, 20:00    Předmět: Citovat

Brzdy... logická úvaha.
Motor (i převodovka) za dobu svého života udělá spoustu otáček (nechce se mi to počítat, miliardy nebo biliony).
Občas se mění olej a filtr, ale výměna těsnění válců není masová záležitost.

Bzdy používáme jen řádově vteřiny a naprostou většinu svého života jimy nebrzdíme.

Takže pro motor je přirozenější pohybovat se a proto je brždění motorem rozumnější.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 19 2015, 21:13    Předmět: Citovat

Ale když opravdu potřebuješ RYCHLE snížit bystrost přemísťování se nebo ji dokonce úplně vynulovat, motor na to nestačí - pak se POŘÁDNÝ BRZDY hodí - a měly by bejt připravený na všecko, co tě na štrásse může potkat... což s několikaletou brzdovkou v systému teda rozhodně nejsou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 31, 32, 33  Další
Strana 22 z 33

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.30 sekund