Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: so červen 06 2015, 18:20 Předmět:
Ale ekkar, nevymyslaj, olejovy filter ma spatny ventil tak ze tlak tam je hned, teda ked niekto nesetri na olejovom filtri a davam tam tie najlacnejsie v ktorych ten ventil netesni a po case spadava olej potom samozrejme po nastartovani klepe, a cim dlhsie sa taky filter pouziva tym to ma horsie nasledky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 06 2015, 18:45 Předmět:
Hele, jednak mám ve svým autě už víc jak 5 let skoro stejnej motor jako Tatramáček (novější 1,4 16V 63kW kód BXW - on má 55kW starší verzi), druhak mám zkušenosti jak s olejem 5W-40 i 10W-40 - pro popis situace těsně po startu a hlavně studenýho až mrazivýho startu je důležitý to první číslo před W - udává čerpatelnost oleje za studena (to druhý popisuje chování oleje za tepla, to uvádím vedle). A u mýho BXW je rozdíl mezi olejema 5W- a 10W- při startu i v letním ránu (teplota kolem +10°C až +15°C) naprosto zřetelně SLYŠITELNEJ - trvá to pár vteřin, s 5W-40 se zvuk uklidní snad během 10 otáček klikovky = max. 2-3 vteřiny, ale s 10W-40 o poznání dýl, v létě zhruba 5 - ale v zimě klidně i 10 vteřin. Takže NEVYMÝŠLAM, konstatuju reálnej stav. A to dávám tovární filtry UFI, žádný polský Filsony. A popisuju start po celonočním nebo ještě delším odstavení auta, když startuješ do 2-3 hodin po předchozím vypnutí, rozdíl tam skoro žádnej není - samozřejmě, protože za tu dobu olej ještě nestačil úplně vychladnout a hlavně ještě úplně nesteče dolů do vany.
Zpětnej ventil u fitru je sice krásná věc, ale neřeší odtok oleje ze všech tlakovejch členů po zastavení motoru - řeší jen zabránění vyprázdnění filtru a hlavního výtlačnýho kanálu, aby jejich naplnění čerpadlem netrvalo minutu, ale aby stačilo jen těch mnou uváděnejch pár vteřin na "dotlačení" - pořád ale prvních pár vteřin motor běží jen "na zbytkovým filmu" z předchozího běhu a v ten moment, hlavně při nižších teplotách hraje ten rozdíl mezi 5W- a 10W- podstatnou roli. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so červen 20 2015, 12:42 Předmět:
Jak rozdělat a vyjmout středový panel... Vím že v zadní a přední části jsou 4 imbus šrouby.. povolil sem je ale panel nemohu vyjmout _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 20 2015, 21:23 Předmět:
V tomhle ti neporadím, já mám Roomstera, ale ta střední konzole co je v něm má 2 šrouby s Torxovou hlavou ještě vzadu za rádiem = hluboko v tom "šuplíku"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: út srpen 11 2015, 11:06 Předmět:
Tak se na vás opět obracím s prosbou.. Máme před STK..
Chci si nechat objednat čidlo teploty, nechat vyměnit kosti, ty klepou fest ( doufám že to nebudou čepy ) a nechat vyměnit lanka ruční brzdy.
Naskytl se ovšem problém, kterej mi včera oznámila kolegyně z práce. Nesvítí couvačka.. Vyměnil jsem žárovku a stále nic... Včera, když jsem měl pracovní popojíždění jsem si všiml, že při zařazené couvačce a stojící převodovce žárovka nesvítí, ale jak jde spojka do záběru, tak se žárovka rozsvítí, při povolení spojky zhasne...
Další poznatek byl ten, že když jsem jel v pátek a v sobotu do práce, tak čistě po studeném startu se na pár sekundu ozvalo takový divný kovový zvuk.. Nikdy předtím to nedělalo... Palivové čerpadlo bych vyloučil, to se nachvíli zapne při otevření dveří řidiče a je tiché a při chodu motoru je též ok... Že by ložiska alternátoru ?
Nevím... Bojím se, že ten spínač zpátečky udělal nějakou paseku v převodovce.
PS: Když vyměním převodový olej, stichne samotná převodovka ?
Olej je ještě původní. 10 let a 180 000 km.
Předem díky za nápady... Hezký den. _________________ Audaces fortuna iuvat
Nevím, jestli jsi už něco dělal s tím spínačem couvacího světla. Pokud bys ho vymontoval, hned bys viděl, jestli je poškozený nebo ne. Podle mě je buď nalomený kablík nebo zaoxidovaný konektor (nebo uvolněný kontakt) spínače, a když spojka zabere, motor s převodovkou se pohne, a proud projde. U starších aut byla výměna oleje předepsána po 60-tis. km nebo myslím pěti letech.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st září 30 2015, 19:15 Předmět:
Dle výše uvedeného videa se vícero lidí shodlo, že motor je v pořádku... Přidřený není... Výměna převodového oleje proběhla tak, že se do ní 1.8 ltr lilo snad hodinu a půl odvzdušňovacím otvorem.... Děs
To klepání je dle některých lidí způsobeno volnoběžkou altíku, přemýšlel sem i nad spojkou. Klepání se za tepla objevuje hlavně v tahu a je slyšitelné cca od 1500 ot. A jeho tón je závislý na tom, jak je sešlápnutý plynový pedál. Nic, už mne nebaví tady takto řešit nějaké teorie... Jedeme do servisu... _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 11 2016, 19:03 Předmět:
Ve finále, až bude vohoblovanej jak angreštová fošna na rakev, vypadnout z lůžka může. Ale předtím to bude házet kolama doleva-doprava tak, že dřív vylítne celý auto ze silnice .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: st květen 11 2016, 20:06 Předmět:
Vypadnout může. Stalo se mi to u Mercedesu typ 190. Projel jsem díru u krajnice, čep vylítnul, a kolo se šprajclo v podběhu. Skončil jsem ve škarpě. Dobrý bylo, že to bylo v 50 km/h a bylo to kilometr od domova.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt květen 12 2016, 20:27 Předmět:
By ma zaujimalo co stym autom robite. Mam 172tkm. Zdvihatka neklepu, tycky stabilizatora a vsetky capy povodne. Na 70tkm vymena oleja v prevodovke. Za chvilu budem menit znova pri najblizsom servise.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt květen 12 2016, 20:42 Předmět:
Atlan napsal(a):
By ma zaujimalo co stym autom robite. Mam 172tkm. Zdvihatka neklepu, tycky stabilizatora a vsetky capy povodne. Na 70tkm vymena oleja v prevodovke. Za chvilu budem menit znova pri najblizsom servise.
Sorry, s těmi tyckami stabilizatoru ti nevěřím ani kdyby ses zde stavěl na hlavu. A za druhé, co máš za auto. S Ibizou sem dnes porazil 192000km. Preferuji prevenci, než aby se něco posralo _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt srpen 18 2016, 2:17 Předmět:
Chlapi, objednal sem obě lambdy. Jednu přímo na škoda dílech ( za kat 1767kč ) http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/036906262d-lambda-sonda-1-4-16v-55kw-74kw-de-5819.html
a druhou v Auto Štancl ( před kat 2000kč )
http://www.autodily-stancl.cz/elektronika/sondy/sonda-1-4-55-kw.html
Ceny si myslím, že jsou ok. Dle diagn jsou mrtvý ( napětí 0.44V -nepohyblivé ) Závada se projevuje hlavně za studena. Nepravidelný chod motoru, dusí se, když chci zjemna akcelerovat...
Dlouhodobý průměr mam 5.8 ltr. Půjde po jejich výměně ještě níž ? Otec mi tvrdil, že jezdil i za 5.3 až 5.5 ltr, když auto využíval. Já na něm najel už 47000 km. Děkuji za postřehy a názory _________________ Audaces fortuna iuvat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.