Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15693 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá květen 22 2015, 6:05 Předmět:
frpr666 napsal(a):
Na druhou stranu si dokážu představit, že 18.-19. letý student je pěkně ve stresu, když úročí 4 roky studia.
Já si dokážu představit jen to, že takový student neměl 4 roky nic na starosti, flákal se a neučil se (vlastně látku pro 8.-9. třídy) a pak je zbytečně ve stresu, protože má dělat maturitu z něčeho, na co by se nikdy ve svém životě nedostal, protože by ani neudělal přijímací zkoušky.
Vím např. o lidech, co v 45 letech a více dělají dálkově střední kvůli maturitě a s přehledem to zvládají. Těmto lidem to kdysi znemožnili komunisté, jejichž děti dnes mají problémy s matematikou u maturit. Přitom, když jsou tak geniální, mohli maturovat místo matematiky z cizího jazyka. Tam by zase měli dost výmluv na to, že mají jinou abecedu než my, ne ? Nikdo je do matematiky nenutil, snad jen jejich blbost.
Bohužel jsem objevil v této diskuzi názory, které přesně dokládají, kam jako civilizace směřujeme. Myšlenky typu:
citace:
Pripadas mi jako nekteri ucitele ve skolach.
Narvat do hlavy vzorecky ktere stejne za mesic zapomenes a mas to za 1.
Je blbost zasirat si hlavu hovadinama ktere najdes kdykoliv na par kliknuti mysi. Proc taky.
nebo
citace:
V tom s tebou naprosto souhlasim, jen misto "vyhledat v pameti" bych dal proste jen "vyhledat".
Bohuzel tento pripad to nevystihuje, tady staci pamatovat/najit na tahaku vzorecek na vypocet plaste kuzele.
mne přímo děsí. Z nich plyne, že našim cílem je opice vpuštěná do vědecké knihovny Co tam bude dělat, už nikdo neřeší.
Stále častěji se setkávám s tím, že musím číst e-maily od podobného produktu školství. Vlastní text je obvykle těžko srozumitelný (nemyslím tím jenom řadu gramatických chyb). Často v textu marně hledám myšlenku, kterou chtěl autor vyjádřit.
Důležité sdělení je ale uvedeno na konci - e-mail odeslán z mobilního telefonu iPhone, Galaxy Note, Blackberry...
To mi ukazuje, že na konci ruky má pisatel nástroj na vyhledání téměř všech potřebných informací "na par kliknuti mysi". Ale jak říká klasik:
"Je to marné, je to marné, je to marné..."
...student neměl 4 roky nic na starosti, flákal se a neučil se
To může být pravda. Otázka je proč se flákal? Měl ve svém okolí správné vzory? Měl štěstí na svého učitele nebo se jen během studia dostal do blblé třídy (party)? To by mohlo vysvětlovat, že nejlepší % měli studenti z gymplu.
citace:
...místo matematiky z cizího jazyka
Situace ve školství se stále vyvíjí. Někde jsem četl, že se uvažuje o povinné maturitní zkoušce z matiky (za dva roky) pro všechny. Uvidíme jak to dopadne...
Na EDUinu jsem četl komentář, že sš má studenta naučit hodně povrchních znalostí z různých oborů tak, aby byl připraven nastoupit na různé typy vš. Jak jsem to četl, tak mě hrůzou vstávaly vlasy na hlavě...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15693 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so květen 23 2015, 5:40 Předmět:
frpr666 napsal(a):
citace:
...student neměl 4 roky nic na starosti, flákal se a neučil se
To může být pravda. Otázka je proč se flákal?
To není otázka, ale fakt !
Faktem je taky to, že je svéprávný a má rodiče s jejich zákonnou poviností se o něj starat. On má zase povinnost dodržovat pravidla hry, takže učit se ve škole tak, aby aspoň prolezl. Musíme si proto přiznat, že děti jsou po rodičích a jestli jeden student nezvládá učivo SŠ a rodiče jsou stejně "inteligentní", tak jde o tzn. přirozený výběr. Tento student se neměl na SŠ nikdy dostat a to je ale problém naší sociální vlády, která chce udělat maturanta z každého dementa a neudělá u něj ani vstupní test na učivo ze ZŠ nebo si nezkontroluje aspoň jeho známky ze ZŠ.
A vůbec to není o špatných učitelích. Je to pouze o přístupu žáka a jeho "ochránců" k danému učivu. A budeš se divit, na gymnázium se žádní dementi zatím nedostali.
Tohle chtějí po vietnamcích v jejich třetí třídě a u nás v páté:
(práce na 10 minut, alu i půl hodinka je dobrá)
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so květen 23 2015, 12:12 Předmět:
To by se mě nechtělo řešit ani dnes a s kalkulačkou.
Raději bych věnoval 9 minut psaní programu, co to spočítá hrubou silou a minutu výpočtu... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
My jsme hada ve škole neměli, ale jsetli se mají doplňovat čísla do prázdných chlívků, tak podle mých poznatků řešení může být nekonečně mnoho.. Anebo jsem to špatně pochopil?
Např. pro rovnici:
k = (x * a)/b, kde a, b jsou libovolné proměnné, můžu mít nekonečně mnoho řešení.
EDIT1: je to tak OK?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15693 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so květen 23 2015, 19:00 Předmět:
Řešení je k tomu fakt hodně, ale jde pouze o to, uvést aspoň jedno funkční. Čísla by měla být od 1 do 9. Ale já osobně bych bral výsledek platný i s dosazovanou nulou, tam jde totiž jen o jednu věc a to, že násobení a dělení má přednost přes sčítáním a odečítáním. Prostě je to to samé jako u čepice, co se zdá, že je kužel, ale není kužel.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so květen 23 2015, 19:32 Předmět:
citace:
Zadání úlohy přitom zní poměrně jednoduše. Doplňte do prázdných polí číslice od 1 do 9 vždy tak, aby se každá opakovala jen jednou.
Takže to řešení je špatně.
A jsme zase u problému neúplných zadání. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Doplňte do prázdných polí číslice od 1 do 9 vždy tak, aby se každá opakovala jen jednou.
Takže se počítá rovnice typu k = (x * a)/b, kde a, b se dosazují 1..9 a řešení se hledá metodou pokus-omyl.
Naštěstí i v Čechách umíme takové mrzké hady chytnout do čepice ve tvaru rotačního kužele a aby nám nevylezli ven, tak přiklopíme čepici podstavou...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Strana 13 z 13
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.