Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt duben 23 2015, 12:46 Předmět: napětí na autoakumulátoru za provozu a startu
Tak nevím, mám začít šetřit, v mým 1,9 dieselu mám 4 roky sarou VARTu 75Ah. Zatím nažhavím a nastartuju bez větších problémů. Ale přišlo mi změřit napětí na aku. Při dobíjení za jízdy 14,8V-OK ale při žhavení (cca 30A) napětí padá na 10V a při startu dost pod 10V. Máte někdo zkušenosti s napětím na akumulátoru v autě? Přijde mi to při zátěži na 1 vadný článek. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6644 Bydliště: Praha
Zaslal: čt duben 23 2015, 13:03 Předmět:
Pokud se dostaneš do článků, chce to změřit hustoměrem a bude jasno. Každopádně pokud to nabíjí, nažhaví a nastartuje, pokud si to můžeš dovolit, jezdi a až jednou nenastartuješ, koupíš novou.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt duben 23 2015, 13:05 Předmět:
Je to bezúdržbová, do článků se nedostanu. Nj, nastartuju. Bojím se náhlý smrti abych někde nezůstal viset. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt duben 23 2015, 13:57 Předmět:
Není tam jen dekl a pod ním krytky? To už si dost lidí myslelo, že mají bezúdržbovou, a ona to není úplně pravda. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt duben 23 2015, 14:30 Předmět:
"Bezúdržbová" 75Ah do auta a za dva tisíce? Ta kombinace mě moc nesedí... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemozes mat zly clanok, ked sa nabije na 14.8V...a kde si zobral udaj 30A pri zhaveni? Mas akoze funkcny iba jeden zhavic? Za studena berie kazdy jeden cez 20A, takze v momente zapnutia si 4-valec kludne tych 100A zoberie...na Audine mam sice 6-valec, ale napatie klesa pri zhaveni na 10V, aspon na palubovke tak ukazuje, pri startovani samozrejme menej...nie je podstatne, kolko mas V, podstatne je, ako rychlo starter toci s motorom, ak bez problemov, tak hladas problem tam, kde nie je, jedine ze by uz pri toceni baterka skapinala a mal si problem v zime nastartovat, tak vtedy sa kupe novej nevyhnes...
Preco ti ta cena nesedi? Zhruba sa pohybuje za euro za Ah, takze 2tis CZK za 75Ah je tak akurat...ak chce mat na dlho pokoj, moze kupit LiFePO4, nebude lutovat Len ta cena je momentalne 5x vyssia nez Pb aku
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt duben 23 2015, 15:30 Předmět:
Za ty peníze dostane ten nejlevnější "trakční aušus", možná vhodný do litrovýho benzinu. Stačilo by se podívat do katalogovýho listu, popř. zeptat se seriózního prodejce na vhodnost použití ve studeným dieslu.
Vůbec se nedivím, že padá na ústa, a to je teplo. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt duben 23 2015, 17:03 Předmět:
Tak já nemyslím ty dva tisíce doslova, např nějaký silver galaxy 12V 75Ah 750A do dvou tisíc na více místech -kvalitu a výrobce neznám. Jinak ceny aku se stejnými parametry mezi 2-3k. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: čt duben 23 2015, 17:18 Předmět:
Peter, na výrobnej linke je až do finále vyrábaný rovnaký tovar. Na jej konci sa rozvetvuje = vpravo varta, vľavo iný typ. Pred 15 rokmi tam bol na exkurzii majiteľ predajne autosúčiastok, ako budúci "výhradný" predajca Varty.
(nie že by som nadržiaval Varte, skôr naopak). Ale toto bola realita.
K téme - pretože je ten akuml. uzavretý, zisťovať jeho stav meraním hustoty ellytu sa nedá. Ale dá sa približne určiť /vymerať/ vnútorný odpor, a ten má tiež vypovedaciu hodnotu.
V predajňach akumulátorov majú merač kvázi kapacity akumulátoru. Zájdi, určite ti ju zmerajú. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.