Zaslal: pá březen 20 2015, 16:02 Předmět: Jak vypnout požadavek kódu u autoradia VW BETA
Pro ADMINY: nechci odblokovat rádio.. Kód znám, jen ho nechci pořád zadávat.
Mám totiž vyhnilý displej a poslepu zadávat kód není žádná sranda.. Někde v kabeláži u auta mám špatný kontakt, takže když vymetu nějakou díru, dojde k výpadku napětí a rádio se zablokuje..
Auto i rádio jsou 20 let staré, takže opravovat se s kabeláží se mi moc nechce.
Pokud existuje postup, jak se kódu zbavit, budu rád když mi poradíte..
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 20 2015, 21:23 Předmět:
Zkus dát do serie se žlutým (?) napájecím drátem schotky diodu a za ni pořádnej elyt nebo malej akec 12V. A taky jezdi pomaleji...
Žlutej drát bývá od trvalýho (udržovacího) napájení, ale neplatí to vždycky. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so březen 21 2015, 9:14 Předmět:
macmanCZ napsal(a):
....Auto i rádio jsou 20 let staré, takže opravovat se s kabeláží se mi moc nechce.
Pokud existuje postup, jak se kódu zbavit, budu rád když mi poradíte.
Beta (má několik verzí a nemusí to platit pro všechny) umí nevyžadovat kód od prvního zadání pouze v autech, kde se pak představí řídicí jednotce a po každém výpadku si jen zkontroluje, zda je ve správném autě. Je li identifikace v pořádku, už víckrát kód nechce. Pokud vím, změnit kód či vypnout zámek u Bety jednoduše nelze.
To zálohování trvalého plusu měly některé modely korejských MTC rádií přímo vestavěným NiCd akumulátorkem 3,6V, ale ty měly ochranu proti krádeži vytažením celého rádia ze šachty a odnesením z auta na bezpečnější místo. To napájení tam prostě bylo trvale nutné.
Na to, aby rádio nezapomnělo nastavení, by mělo stačit napětí 8V (když nezapomene při startování se slabou baterkou, zřejmě si pamatuje i při napětí ještě nižším) - a na to zazálohování krátkodobého výpadku bych dal 9V NiMH akumulátor blok 6F22, tři diody (jedna trvalý plus od pojistek na ISO A4, druhá od 6F22 akumulátorku, taky na ISO A4, třetí v sérii s odporem asi 10k kvůli pozvolnému dobíjení, od spínaného plusu A7 k 6F22 akumulátoru). Stačí obyčejné univerzální Si diody.
Ale nebylo by bezpečnější odstranit příčinu, než následek? Těch následků by totiž mohlo být víc, přece jen jakýkoli špatný spoj v autě je potenciálním zdrojem požáru.
V mém případě se jedná o tu nejstarší verzi BETY (Grundig?), která se dávala do Passatů B4 do roku 1996. Mám to v VW Caddy s motorem 1.9D, kde není žádná ŘJ, ani immo... Takže není s čím spárovat. Kódu se tedy nezbavím... Do rádia mi nevede ani K-line, takže diagnostika ho nepřipojí..
Mám tady malé Pb akumulátorky ze zabezpečovaček, zkusím ho tam připojit přes diodu.. Přijde mi to jako nejjednodušší řešení..
Závadu v autě nevím jak najít.. ten výpadek je nepostřehnutelný a pouze za jízdy.. Silová kabeláž na autě je utažená... Může být špatný kontakt kdekoliv, může být chyba ve spínačce, pojistkové skříni.. Kdekoliv..
Takže akumulátor nepomohl, leč je chyba v rádiu.. Pokud je vyndané, tak správné klepnutí šroubovákem ho "restartuje".. Takže rozeberu a budu hledat studeňáky..
TomasX: Přesně nějaký podobný postup jsem hledal, ale bohužel u mého rádia tento nefunguje..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.