Zaslal: st březen 11 2015, 21:55 Předmět: jde překopat altik z 24V na 12 V ?
zdravim fšechny elektrobastliče
mam takovy dotaz, dělam teď jednu překopávku jedná se o vůz do kterého si zákazník implantoval motor 24 V ale zbytek vozu je 12V . již mám vše vyřešeno jen mi chybí dořešit altík . mám sice již napasovaný alt. 12V to neni problém ale má na sobě vývěvu na brzdy a nevypadá to celý v tom autě hezky . chtěl bych se pokusit zachovat původní altik ale potřebuju aby mi z něj lezlo pouze 13 voltů . je něco takového technicky možný , nebo vymejšlim kraviny ? dikec za nazory odborniků ja jsem v tomto oboru laik
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 11 2015, 22:07 Předmět:
Vzhledem k proudům, které z alternátoru můžou lézt (i Š130 měla už 55A) se mě to jeví jako blbost.
Co bys musel udělat- převinout stator, pravděpodobně i rotor a přidělat regulaci pro 14,4V. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
tušil jsem to , jen jsem chtěl klidně spát že jsem pro to udělal vše
ještě se zeptám , velikost kladky má hodně velký vliv na funkci ? potřeboval jsem dát trochu větší řemenici než bylo na tom origo 12V ( ale mohu to předělat a utočit takovou jen se mi do toho moc nechce ) tím že jsem dal o něco větší kladku se mi bude altik točit trochu pomalej řádově to odhaduji tak o 15 -20 %
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 11 2015, 22:16 Předmět:
Co to je za typ altíku (výrobce, výkon atd) - když vyměníš regulátor za dvanáctivoltový, bude altík také dávat maximálně 14,5 V. A budou mu k tomu stačit menší otáčky.
Ovšem pro stejný výkon bude muset dávat dvojnásobek proudu, to se každému altíku zamlouvat nemusí.
Co to je za typ altíku (výrobce, výkon atd) - když vyměníš regulátor za dvanáctivoltový, bude altík také dávat maximálně 14,5 V. A budou mu k tomu stačit menší otáčky.
Ovšem pro stejný výkon bude muset dávat dvojnásobek proudu, to se každému altíku zamlouvat nemusí.
výrobce je toyota ( nebo asi spíš Denso) původně napájel 2X 70Ah regulátor bych asi dokázal nabastlit 12Voltovej pokud by to fungovalo bylo by to super
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt březen 12 2015, 6:03 Předmět:
Je to zajímavá věc . No snížíš buzení na 12V , snížíš otáčky . Stejně ale přesycení indukčnosti dojde proudem , takže si myslím , že by to mělo při 12V regulátoru běhat . Tedy s původním jmenovitým proudem . Inu až to změříš , dej vědět (proud ihned po nastartování a vyšších otáčkách ) , teorie to opět řešit bezezbytku nebude . Projeví se zde i dynamika regulace atd.
Dobrý den, dělal jsem to s dynamem na 24V.
Na 12V jsem, ale přepojil buzení tak, aby bylo taky při 12V plně vybuzené.
Regulace na 12V, 24V bez problému, bez regulace na 24V má cca 60V a svařuje.
---------------
Napadá mě akorát dát trafíčko z 12V na 24V, aby buzení mohlo dostávat to co má. Musel by se na to upravit regulátor, ale chodit by to mělo. Proud však překračovat nesmíš.
Zdravím.
No BoBoBo, děkuji za odsouzení. člověkovi s diplomem a přes 60 navíc oboru, to se cítíš.
Aut. alternátory jsou 3f generátory s usměrněnou každou fází. Stačí vytáhnout jednu fázi, zdojnásobit napětí trafem a použít pro regulaci buzení.
To pak musí nabíjet pěkně z nízkých otáček pro 12V. Musí si přizpůsobit na to regulátor, pokud se v tom vyzná.
Ale po takové reakci už nemám chuť cokoliv psát.
Zdravím.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá duben 10 2015, 5:47 Předmět:
Asi jsi si opravdu spletl forum . Zde se nekasáme , co se nám povedlo , ale reálně se snažíme nějak pomoci , zkušeností , použitím součástky , schematem .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.