Ak sa pri stlaceni spojky zvuk nezmeni, tak to nemoze byt spojkove lozisko, pruziny pritlacneho taniera su riadne silne, ak by bolo naozaj pocut, tak by to vyrazne zosilnelo, v klude je ta sila ovela mensia...ide ten zvuk naozaj z prevodovky? Lebo moc sa mi to nezda...v tvojom pripade bude naozaj lepsie sa na tom vozit a ignorovat vsemozne pazvuky, inak prides o nervy aj peniaze Pritom to nic vazne byt nemusi a to auto este moze dlho sluzit
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st únor 04 2015, 7:43 Předmět:
Řemen je jen k alternatoru. Servo je elektrohydraulicke.
Trosku se bojim aby to nebyly kladky rozvodu. Ale ty mají jeste čas do prosince ( výměna 12/2010) a kilometrove jeste 10 000km..
To PeteBurns:
Nevím jak to funguje u tebe, ale mne auto živí. Dle některých nebudu normální, ale potrebuju mít základní funkcni časti ve 100% stavu. _________________ Audaces fortuna iuvat
No u mna to funguje tak, ze ma auta tiez scasti zivia, ale nie tym, ze sa na nich vozim, ale tym, ze ich opravujem Byt tebou, nechcel by som, aby ma zivilo take auto, u ktoreho sa bojim kazdeho zvuku a pridem o nervy Tazko radit, kup si Kiu, mas dlhu zaruku, nahradne auto kedykolvek k dispozicii v pripade poruchy a mas na par rokov pokoj, alebo si zozen zopar takychto lacnych konzerv a ak sa nejaka pokazi, nechas ciganom na zelezo a vozis sa na dalsej
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 19 2015, 14:37 Předmět:
Takze žádné spojkove ložisko ani dvojlozisko převodovky ale pridrena kladka rozvodu !!! Do hajzlu.
Rozvody jsou dělané v 12/2010 při 106000km a nyní mají nalitano 171000 km . Zvuk se začal zhoršovat po te výměně hydrostelu. Změnil sem mechanika. Budu jezdit k rodinnému mechanikovi mého přítele, který jim servisuje auta již pres 15let. Půjčil mi krátkou Felicii. Bez posilovace řízení a centrálu a bez otackomeru. Ale 50kW verzi z roku 1996. Sem zvědav proc se to vlastně stalo :'( _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 19 2015, 15:21 Předmět:
tatramacek napsal(a):
Takze žádné spojkove ložisko ani dvojlozisko převodovky ale pridrena kladka rozvodu !!!
...
...
Sem zvědav proc se to vlastně stalo :'(
Protože ty kladky jsou s.h.i.t - jsou dělaný jakoby "samomazný", jenže v nich ani žádnej tuk není, lítají čistě jen na ložisku - a jen Pámbu a možná ještě svatej Václav vědí, jestli do toho ložiska někdo při jeho výrobě a kompletaci nacpal nějakej tuk - je tam "uzavírací štít" kterej kreje klec s kuličkama ložiska - a pod ní je... (nikdo neví co). Ložisko se vyhrká, uvolní a částečně přidře - tím se víc a víc ohřívá, až se prostě vyžvejká. Proto se taky kladky i napnutí a stav řemenu mají vizuálně kontrolovat při každý výměně oleje - je to prevence právě proti roztržení řemene takhle poškozenou kladkou. Jen se oddělá kryt a podíváš se, jestli řemen nemá po stranách praskliny nebo není roztřepenej - což by napovídalo, že některá z kladek není přesně v rovině a drhne... Ale jinak s tím nic nenaděláš, ložisko v kladce je prostě spotřební matroš a "nějaký lepší" jednoduše neexistuje... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: čt únor 19 2015, 17:50 Předmět:
65 TKM sice není předepsaný limit pro výměnu ale dnes se všechno dělá ve fabrikách po celém světě.Výstupní kotrola tam je ale nikdo nepozná z jakého to je udělaného materiálu.Ohledně kontroly rozvodů je trošku problém tady se kryt tuším dá sundat až když se sundá uchycení motoru.Já když jsem měnil rozvody tak jsem dával kladky INA a řemen Contitech je to vlastně původní originální sada co se dávala do auta od novoty.Ale pokazit se může všechno taky mohl mechanik tu napínací kladku trošku přešponovat a už to jelo,větší nápor na ložisko a potom už se dělo to co napsal nademnou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 19 2015, 18:58 Předmět:
Kryt řemenu (pohonu rozvodu) je součást pravýho závěsu motoru, ale jeho horní část je obvykle demontovatelná bez rozdělání celýho závěsu, dneska často i jen plastová, při protáčení VYPNUTÝM motorem se tak dá prohlídnout celá dýlka řemenu a posoudit, jestli není někde poškozenej. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 19 2015, 21:37 Předmět:
Jen je mi divné to, ze původní rozvody vydrželi 106000km a prejizdeli se o 16000km a tyto kladky nevydrželi ani 65000km. Des.
No mam podezření na takovou tu malou kladečku která napíná hlavní řemen mezi klikovkou a rozvodovým kolem. Určitě udělám fotky
V které fázi motoru je řemen nejvíce namáhán ? _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: pá únor 20 2015, 14:33 Předmět:
Takže pumpa no to se někdy stává,měnil jsi ji minule i s rozvodama? Jinak u tohoto motoru se prý rozvody můžou dělat až při 160 TKm taky jsem tomu nevěřil ale je to tak v knížce ale taky tam je napsáno po 5 ti letech.Já je měnil když jsem měl nalítané 122 000 km.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá únor 27 2015, 18:24 Předmět:
Mazlík spraven, výměna komplet rozvodů a vodní pumpy - rozvody INNA.
S prací a vč. diagnostiky 6900kč.
Divné je to, že už kontrolka řídící jednotky po výmazu chyb již nesvítí a s EGR ventilem se nic nedělalo.. _________________ Audaces fortuna iuvat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.