Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motocykl - trojfázový alternátor s vlastním buzením
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12535

PříspěvekZaslal: út únor 17 2015, 0:05    Předmět: Citovat

GorgeLD napsal(a):
...Ale co mi není jasné, jestli když se rozsvítí kontrolka dobíjení, tak se to přepne čistě na baterku (originálně je tam mechanický reglér, teď je tam ze škodovky 120), nebo se na tom podílí i alternátor, jen to nestačí na dobíjení baterky, což by teda byla ta lepší varianta.
Baterie je připojena do palubní sítě stále a paralelně k ní je připojeno napětí alternátoru (přes svorky D+ a 51 vinutí cívky proudového relé regulátoru). Když napětí alternátoru dosáhne napětí baterie, kontrolka dobíjení zhasne a alternátor začne přebírat proud spotřebičů motocyklu a při dalším zvýšení otáček (napětí) začne dobíjet akumulátor. Růst napětí alternátoru při dalším zvětšování otáček omezuje regulátor napětí tím, že postupně snižuje proud do buzení alternátoru(odpojováním a při nejvyšších otáčkách zkratováním budícího vinutí) a stabilizuje tak palubní napětí na jmenovité hodnotě (kolem +14V).
Je nutno podotknout, že velikost budícího proudu při malých otáčkách určuje také odpor kontrolky dobíjení, tedy je nutné, aby žárovka měla potřebnou "watáž", aby budící proud byl dostatečný. Pokud jsi ji nahradil třeba LEDkou, tak je to špatně. Wink


Naposledy upravil masar dne út únor 17 2015, 18:36, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1287
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: út únor 17 2015, 9:33    Předmět: Citovat

alternator sa neodpaja ziadnym prudovym rele, nema to zmysel, to aby prud netiekol z baterie do altika zabezpecuju diody alternatora. takze sa to nikde neprepina ale ked sa ti rozsvieti kontrolka dobijania tak to znamena ze v podstate vsetok prud potrebny v sieti sa berie z baterky, kedze altik ma vtedy nizsie napetie ako bateria.
10A? kam to tecie ? urcite nieje prerazena nejaka dioda?
prever kam tecie tych 10A, je to strasne vela aj so zapnutymi svetlami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12535

PříspěvekZaslal: út únor 17 2015, 16:10    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
alternator sa neodpaja ziadnym prudovym rele, nema to zmysel,...
On to tu někdo psal? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1287
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: út únor 17 2015, 17:15    Předmět: Citovat

no neviem, precital som si to prave asi 10x a furt mi z toho vychadza ze ano, odpaja. ale moze to byt tiez jazykova bariera, bratre Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12535

PříspěvekZaslal: út únor 17 2015, 18:32    Předmět: Citovat

Jen aby ta bariéra nebyla jen jazyková. Zkus Snickers.
Už je to lepší? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GorgeLD



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: so únor 21 2015, 20:45    Předmět: Citovat

Díky všem za odpovědi

Tak už jsem provedl měření. S tím proudem 10A z abterky jsem asi mystifikoval, ale je možné, že předtím jsem tam měl nějaký zkrat, dávám tu motorku průběžně dopořádku už přes rok.

Takže proud z baterky je 2A při vypnutém motoru a nezapnutých světlech. Se světly 5A.

Nevím jestli se chová OK buzení: když motor běží a jede to na baterku (nízké otáčky), na budícím vinutí změřím jen 0.6V. Když přidám trošku plyn a vypně kontrolka dobíjení, je na budícím vinutí naráz 12V, které se snížují s vyššíma otáčkama. Když se otáčky sníží a vypne dobíjení, je tam opět těch 0.6V.

Takže to vypadá, že když se to přepne na baterku, tak tomu úplně přestane pomáhat alternátor, což mi přijde jako nesmysl - proč to nevyužívá toho, že altík může vyrábět proud?

Proud z baterky při nedobíjení jsou 2A i při vypnutém motoru a dokonce i když nesvítí kontrolka, teče z ní proud - až jakmile trochu víc přidám plyn, začne téct proud do baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12535

PříspěvekZaslal: so únor 21 2015, 21:03    Předmět: Citovat

GorgeLD napsal(a):
...Takže proud z baterky je 2A při vypnutém motoru a nezapnutých světlech...
Pokud je to proud do zapalování, měl by klesat k nule při pomalém protáčení nenastartovaného motoru. Vyzkoušej to. Wink
ps.: Pokud to není verze s elektronickým zapalováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GorgeLD



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: so únor 21 2015, 21:26    Předmět: Citovat

Jj je tam elektronické zapalování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12535

PříspěvekZaslal: so únor 21 2015, 22:08    Předmět: Citovat

Tak to ověř odpojením svorky 15 od zapalovací jednotky. Wink
Jinak to chování je zřejmě normální (jak už jsem uvedl dřív). Zvětšit buzení při malých otáčkách lze jen zvýšením "watáže" kontrolní žárovky (jak jsem opět uvedl dřív).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund