Založen: May 31, 2011 Příspěvky: 636 Bydliště: Jablonecko
Zaslal: ne listopad 23 2014, 16:24 Předmět: Fabia 2003 - expanzni nadoba - odpor elektrod
Zdravim,
expanzni nadoba u Fabie byla silne zanesena a na palubce zacala svitit kontrolka hladiny chl. kapaliny. Zkusil jsem hydroxid sodny, ten pomohl je z casti a nakonec redidlo nitro. Po vycisteni je nadobka jak nova, ale nevim jaky maji mit priblizny odpor elektrody ponorene do stolni vody. U chl. kapaliny bude asi vodivost vyssi.
Predem dik.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne listopad 23 2014, 18:43 Předmět:
Tak nejdřív je potřeba vyřešit problém, proč se nádržka zasírá - poškozeným těsněním pod hlavou, prolíná olej do chlazení. Pokud to není moc a nezhoršuje se to, dá se s tím žít (jezdit) a "občas" vyčistit nádržku. Použil jsem na to "Krtek na odpady", je to taky NaOH a je to dlouhodobější proces.
Pokud se týká toho odporu kapaliny, tak to funguje jinak. ŘJ nehlídá absolutní hodnotu odporu, ale jeho změnu z čehož vyhodnotí pokles hladiny, v případě nekončného odporu, přímo její ztrátu.
Pro "kalibraci" mám vyzkoušený následující postup:
Odpojit konektor od čidla nádržky - nastartovat motor - nechat zapípat signalizaci a rozsvítit kontrolku chlazení - zastavit motor a vypnout zapalování - připojit zpět konektor - hotovo.
Následovat by mělo vymazání závady v v registru ŘJ, ale není to nezbytně nutné (ničemu to nevadí, nic nesvítí).
Tento postup lze použít i nouzově tehdy když dojde k signalizaci "poklesu" hladiny vlivem zasvinění čidla někde na cestě, aby to na tebe při každém třetím nastartování nepískalo a neblikala kontrolka, než dojedeš někam, kde je možné to řešit. V každém případě je ale nutné zkontrolovat hladinu a být přesvědčen o tom, že vybavení signalizace je způsobeno právě zasviněním nádržky a že nedošlo k totálnímu poškození těsnění pod hlavou a značnému průniku oleje do chlazení!!! Jinak si koleduješ o malér. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Veru tak ako hovorí Eleman. Môžeš mať tesnenie pod hlavou v háji.
Ja som to isté riešil minule ale na R Clio 16V . Tesnenie pod hlavou ale bolo plechové . Po výmene tesnenia a vyčistenie chladiaceho okruhu včetne expanzky je to už OK .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 25 2014, 5:41 Předmět:
Ani VW už na moderních motorech nepoužívá korkový, osinkocementový nebo podobný "pakunky pod palici" (maximálně s kovem olemovanýma dírama pro válce) - všecko je dneska plech na kov a palice se utahuje jen 1x = není ji potřeba po prvním utažení při montáži "nechat 500km sednout" a dotahovat znovu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út listopad 25 2014, 17:47 Předmět:
Žádné zarovnávání! Kontroluje se zda hlava není zkroucená. Pokud případné zkroucení není veliké, lze ji v přípravku srovnat.
Neděste ferra0 katastrofickými scénáři, třeba ten průsak oleje je naprosto zanedbatelný a nebude nutné to prozatím řešit, nebo bude stačit "pouze" vyměnit těsnění a samozřejmě při té příležitosti pro jistotu zkontrolovat rovinnost dosedací plochy hlavy, aby se problém neopakoval. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út listopad 25 2014, 21:40 Předmět:
To už je jednodušší odpojit konektor od čidla hladiny a vrazit do něj odpor 2k2. Vím, že spousta aut, zejména ty starší, čidla hladiny nemají, ale z tohoto bych měl fakt blbej pocit. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.