Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červenec 28 2014, 22:35 Předmět: závada TOM TOM ONE XL
Na víkend jsem jel do cizákova podle navigace. TOM TOM byl celou dobu v držáku s nabíjením USB. Cesta tam 400 km v pohodě, pak byl den vypnut. Zpět zase v držáku, zapnout šel ale při zadávaní domovskýho bodu najednou zhasl. Zjistil jsem, že nabíječka do autozapalovače (na kterou byl připojen) měla aspoň 60 stupňů, stěží jsem na ni udržel ruku. Půjčil jsem si USB nabíjecí kabel od jiný navigace (Nuovi nebo tak nějak) ale na něj pouze svítí ledka na TOM TOMu, zapnout tlačítkem ale navigace nejde.
Netušíte někdo v čem může být problém, nebo jste někdo něco podobnýho řešil? Originál nabíječka pro držák je úplně rozvařená, nedává nic. Ale proč navigace nejde na jinou nabíječku ani třeba jen na chvíli na vlastní baterku?
Že by z nabíječky při dodělávání vlítlo do navigace plný napětí a odprásklo ji?
Nebo odešla interní baterka a stahuje napětí a ta nabíječka odešla taky kvůli přetížení? Zítra budu mít co dělat...
Jirka
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po červenec 28 2014, 22:44 Předmět:
Otevři, změř baterku, připoj nabíječku a sáhni, kde to na desce nezdravě hřeje. Pokud nikde, hledej pojistku. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po červenec 28 2014, 22:52 Předmět:
To nemusí být přímo pojistka, stačí nějakej malej odpor, vadnej měnič atd.
Obecně u těchto zařízení žádný pravidla neplatí, jak se jim to vleze na DPS, tak to tam sází. A vrchol všeho je prokov 0.2mm pod pájecí ploškou USB konektoru. Když to utrhneš, je s USB konec. Zatím nejmodernější ku....o _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12406 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po červenec 28 2014, 23:39 Předmět:
mám Garmina který taky po nejaké době nešel zapnout.
Nabíječka fungovala. Zjistil jsem vadnou baterku uvnitř, takový ten "pytlíček", která měla nízké napětí a tím se nezaplo dobíjení a ani nereagovala na zapnutí.
Baterku jsem odstřihl a teď mi navigace normálně funguje, jen musí být trvale zapnutá v autě v zapalovači.
Nijak mi to nevadí, stejně ji používám jen v autě, jen na delší trasy a jen do oblastí kde to neznám.
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2846 Bydliště: Blížejov
Zaslal: út červenec 29 2014, 8:21 Předmět:
Baterka by to mohla dělat, mě se to chovalo podobně.
A víte co je zajímavé? Dokud to "navigovalo", bylo to OK, baterka řekla DOST v době, kdy byla navigace vypnutá, ale zůstala připojena na nabíjení, navigace "pod sklem na sluníčku", kde bylo určitě výrazně tepleji, než když se jede...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út červenec 29 2014, 22:04 Předmět:
Tak je to kumulovaná závada.
Zkusil jsem odpojit baterku, naprázdno měla 3,95V a modelářskou nabíječkou jsem do ni dostal 390 mAh a napětí skončilo na 4,198V. To sice na Lipolku vypadá OK ale při pokusu o zjištění kapacity přes nabíječku zatížením 300mA to psalo chybu, něco ve smyslu že je měkký napětí. Takže baterka má asi za ty léta co ji mám (6,5) již velký vnitřní odpor. Ale kupodivu po nabití se TOMTOM na baterku rozjel a šel přes 10 minut, pak jsem ho vypnul.
Následně jsem zkusil TT pripojit na USB port PC. Na starý co neměly 1A TT zapnout nejde. Na 1A běží bez i s vnitřní baterkou naprosto bez problému.
Na original TT nabíječku ale s baterkou zapnout nejde a bez baterky se dá zapnout jen asi na 2 sekundy, pak se sám vypne.
Rozebral jsem tedy nabíječku a zjistil, že tam je pulzák, kterej dost topí i bez zatížení. 5V na výstupu sice měl ale nezatížený bral z 12V zdroje skoro 400 mA, což je zjevný nesmysl. Přidal jsem k elytům další a spotřeba naprázdno klesla na asi 30 mA a s připojeným TT klesla proti původním 400 mA bez zatížení na 200-300 nA se zatížením TT.
Takže blbý elyty a baterka. Elyty v tý hodnotě a velikosti samozřejmě nemám, Lipolku jsem sice sehnal, ale práskli mě, že ji mají již 3 roky na skladě, takže bude asi v haj..u.
Netušíte prosím někdo, co je třetí drát z nabíječky do USB konekoru? Je označen FB, pak tam je samozřejmě V+ a V-.
Díky
Jirka
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7228 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 30 2014, 11:09 Předmět:
Celeron napsal(a):
ji mají již 3 roky na skladě, takže bude asi v haj..u.
Tak zadarmo bych ji ještě bral.
Pochybuju, že ji měli v chladnu, a že ji hlídali, aby měla tak 60% náboje. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st červenec 30 2014, 16:45 Předmět:
rnbw napsal(a):
FB bude asi feedback, cize spatna vazba kvoli kompenzacii ubytku napatia na kabli.
Myslíš, že to nabíjej tak velkým proudem aby byl úbytek nad 4,2V odpráskl Lipolku? I když ten pidikonektor a slabý dráty může mít dost úbytek.
A je to vůbec Lipolka? Placatej pytlík a velká kapacita tomu nasvědčují. Já myslel, jestli třetí drát spíš není nějaká inteligence na kontrolu baterek a že tam nějakou univerzálu kvůli tomu nebudu moct dát. Když koukám na Lipolky pro modeláře, jednočlánek 1,1Ah je o polovinu delší....
Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po srpen 18 2014, 0:26 Předmět:
Tak jsem po sehnání nový baterky zkusil dát TomTom do chodu. Baterka je podle dodavatele Lionka a místo původní kapacity 1,1Ah má 1,3Ah. Dal jsem ji procesorovou nabíječkou Raytronic C14 3 cykly a asi jsem narazil na nějakou čerstvou, naměřil jsem při posledním vybíjení 1360mAh. Pak jsem osadil do auto cigárový nabíječky nový elyty a zapnul. Odběr z 12V s nabitou baterkou čtvrtina původního, při nabíjení polovina a nabíječ se vůbec nehřeje. Problém byl tedy v elytech a špatné původní baterce, která měla jen malou kapacitu, stále byla vybitá a při nabíjení chtěla velký proud který nebyla schopná nabíječka kvůli špatnýmu elytu v pulzáku pokrejt.
Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Nemůžete stahovat ani prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.