Zaslal: so duben 19 2014, 14:33 Předmět: Výběr klešťovýho multimetru
Potřeboval bych poradit s výběrem klešťáku, kterej bude převážně sloužit k měření stejnosměrnýho proudu v autě. Docela bych uvítal uložení max. naměřený hodnoty např. startovacího proudu. Předpokládám, že razsah do 400 A bude stačit. Co se velikosti týče, čím menší ,tím lepší. Tatim jsem vybral tenhle:
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: so duben 19 2014, 23:43 Předmět:
Protože momentálně rozmýšlím podobnou koupi, připojím se k tomuto vláknu:
1. Jaká bývá (reálně) přesnost měření SS proudu u těchto zařízení? Dá se sehnat něco pod 5%?
2. Jaká je zkušenost s životností těchto přístrojů? Je to klasická spotřebka?
3. Má třeba cenu řešit tvar kleští? Je někde z důvodu jiného tvaru kleští lepší/horší přesnost z nějakých fyzikálních důvodů (či jak to nazvat)- přece jen kleště se špičatým tvarem slibují lepší přístup k měřenému vodiči.
Npotřebuji nic s dalšími funkcemi (na to mám doma tři další multimetry, osychrované osciloskopem), ale požaduji fakt jen dobré měření SS a ST proudu.
Díky _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ten vypadá skvěle, bohužel nepíšou jestli zvládá uložit max. hodnotu proudu, možná bych to i oželel. Škoda je měření true RMS pouze AC proudu. U DC proudu to neni potřeba, nebo to měřit nelze ? Cena už je celkem na hraně.
Založen: Feb 14, 2009 Příspěvky: 55 Bydliště: Třebíč
Zaslal: po duben 21 2014, 17:13 Předmět:
Na běžné orientační měření je DC klešťák plně dostačující. Pokud má majitel ještě k tomu osciloskop (digitální), tak bych doporučoval pouze AC/DC převodník. Ty jsou v provedení cca 400Hz -20Khz, což i ten pomalejší v automobilovém měření celkem stačí. Rozsah 400A je malý, start dieselového motoru v zimě se pohybuje nad hranicí 400A. A lze s ním měřit poměrově i kompresní tlaky. Taky se přiznám, že jsem v životě nikdy nepotřeboval měřit true RMS! Mnoho lidí to tady na fórech řeší, myslím, že to není (snad) pro život tak moc důležité.
Na běžné orientační měření je DC klešťák plně dostačující. Pokud má majitel ještě k tomu osciloskop (digitální), tak bych doporučoval pouze AC/DC převodník. Ty jsou v provedení cca 400Hz -20Khz, což i ten pomalejší v automobilovém měření celkem stačí. Rozsah 400A je malý, start dieselového motoru v zimě se pohybuje nad hranicí 400A. A lze s ním měřit poměrově i kompresní tlaky. Taky se přiznám, že jsem v životě nikdy nepotřeboval měřit true RMS! Mnoho lidí to tady na fórech řeší, myslím, že to není (snad) pro život tak moc důležité.
Osciloskop by se hodil, jen s ním umět dělat . Mně by těch 400 A asi stačilo, mám to jen pro vlastní potřebu a traktory nedělam . Další co budu v autě měřit bude hifi. Mám sice spočítaný kabely, jenže by bylo dobrý vědět kolik jednotlivý komponenty berou a případně zjistit dobíjecí proud alternátoru. Koupil jsem altík, kterej by měl zvládat 180 A a chtěl bych si to ověřit.
Založen: Feb 14, 2009 Příspěvky: 55 Bydliště: Třebíč
Zaslal: út duben 22 2014, 16:00 Předmět:
Ten první klešták co tam je v tom GM má můj známý a je s ním spokojen. Myslím, že by Ti za ty peníze plně postačil na uvažované měření. Samozřejmě se dají přidávat penízky cca do 10.000, ale to pro tento případ je zbytečné.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.