Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Octavia 1,9TDi nestartuje- problém žhavení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frantacech



Založen: Apr 20, 2013
Příspěvky: 96

PříspěvekZaslal: čt květen 16 2013, 22:40    Předmět: Citovat

Fordak napsal(a):
frantacech napsal(a):
vrky napsal(a):
Mám 81KW a je tam rotačka.


81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail


85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kw


85 je softwarove vytunena 81, nechanicky totozne motory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 14:50    Předmět: Citovat

frantacech napsal(a):
Fordak napsal(a):
frantacech napsal(a):
vrky napsal(a):
Mám 81KW a je tam rotačka.


81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail


85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kw


85 je softwarove vytunena 81, nechanicky totozne motory


Skodovka v ceske republice nikdy 85 kw dieslovou octavii nenabizela,hod nejakej odkaz na tu vytunenou octavii,rad se na ni podivam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 15:09    Předmět: Citovat

Jinak tyto motory se softwerove upravovaly ,ale ne oficialne ve skodovce, 66 kw na 85 kw a 81 kw na zhruba 102 kw.Mas v tom trosku hokej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: st září 04 2013, 3:06    Předmět: Citovat

sériově se 85kW dávaly do VW a to jsou už PDčka ... (AJM,ATJ)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1271
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st září 04 2013, 18:16    Předmět: Citovat

Jen doplním - u všech VW dieselů (tzn. i všechny TDI v autech Škody a Seatu) je dobré před zimou zkontrolovat žhavicí svíčky - není výjimka, že po 3 - 4 letech jsou všechny přerušené.
Konkrétně pasat 1,9/96 kW / najeto 160 000 km - čtvrtá zima, startoval i při -15, ale špatně a s kašláním jednoho/dvou válců ... ale po chvilce se rozběhl a dobrý... Výsledek kontroly - všechny 4 žhavidla přerušený!
A zkušenost servisáka - viz konec úvodní věty! značkové či neznačkové, to je jedno, prostě dýl nevydrží!
Je zajímavé, že diagnostika tohle nekontroluje.
Praktici na kontrolu používají obyčejnou autožárovku /montážní svítilnu s 12V/15W žárovkou/ - jeden vývod se připojí na + baterky a druhým se postupně osahají přívody žhavičů... svítí = žhavič OK.


Naposledy upravil sis2 dne pá září 06 2013, 13:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: čt září 05 2013, 1:29    Předmět: Citovat

no jo, moderní doba si žádá moderní přístup Laughing (kterej bych řekl nastupuje s "dýzou") ... já mam rotačku sedmym rokem, žhavičky jsem měnil cca po 3 letech (a tipuju, že možná jednou tolik předtim na ně nikdo nesáhl) - jednou a to v podstatě "sichrově" (jedna žhavila napřímo fakt pomalu, jedna tak napůl a další dvě cajk...horší byly fajfky, na který jsem si řekl, že nebudu sahat, dokud to nebude nutný, protože jsou "zkřehlý" a jednu jsem musel opravovat...) a všeobecně dost záleží na všem kolem (jak zvenku - kontakty,vedení,... tak zevnitř- rozprach,tlaky, teploty,...) ... a vzhledem k výše napsanýmu při nižších teplotách žhavim třeba dvakrát (při míň jak mínus dvaceti zvažuju každý další nažhavení na úkor baterky, napoví např. rychlost/ochota stahování oken Razz ... ), ale když to baterka dává, radší víc než míň, pak to spíš blafne "na brnk" ... a myslim, že kolikrát stačí prohození (původní mam ještě schovaný) a nevidim důvod, proč by "běžný svíčky" na motoru v ok stavu nedaly třeba i deset let ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1271
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 8:57    Předmět: Citovat

Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. Žhavicí smyčky postupně slábnou vlivem prostředí (vysoká teplota, tlak, zplodiny hoření, recirkulace výfukových plynů při brzdění motorem) jakási forma koroze. Pro výrobce/servis je jednodušší předepsat výměnu každých 150 tisíc km nebo každé tři roky - stejně jako třeba řemeny...
Tomu, kdo jezdí málo, možná deset let vydrží. V tom byla moje informace nepřesná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cabernet



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 2785

PříspěvekZaslal: po leden 13 2014, 21:18    Předmět: Citovat

Prosim o radu, kde presne sa nachadza vyrobne cislo motora. Ak je to mozne, tak nejaky obrazok.
Je mozne, ze to cislo nie je uvedene vo technickom preukaze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9006
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po leden 13 2014, 21:26    Předmět: Citovat

Mám dojem, že v techničáku musí být jen typ motoru, výrobní číslo ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32117
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 13 2014, 22:10    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. ...
Ba ne, tohle bejvávalo možná tak u starýho vejtřasa a nebo u lízy, u moderních dehtů se žhaví celoročně, určitě minimálně při startu s teplotou kapaliny pod 40°C se zapíná žhavení při každým startu a dokud není teplota motoru nad nastavenou mezí, dožhavuje se i po nastartování. Důvodem pro to je požadavek na co nejrychlejší a nejsnažší start a přechod do stabilního běhu motoru, kdy lze omezit původně vstřikovanou (skoro) maximální dávku = aby motor naskočil pokud možno hned s prvníma vstřikama a nespálená nafta nelítala do vejfuku, kde je dneska už v každým osobáku minimálně oxidační katalyzátor, když už ne rovnou s DPF. V truckách je to tak už několik let. Teprve když je teplota motoru na provozní hodnotě se žhaviče vypínají okamžitě s vypnutím startéru...

A výrobní číslo motoru je povinně i s kódem na bloku - bejvá umístěný tak, aby se dalo přečíst bez demontáže čehokoliv, maximálně plastovýho deklu nad motorem. V TP skutečně není povinnost ho uvádět, povinnej je jen kód - na STK kontrolujou právě jen ten kód. Bohužel, při výměnách je striktně požadovanej stejnej kód, tudíž nelze "modernizovat" auto namontováním motoru byť i se stejnou kubaturou, ale jiným (novějším) kódem, pokud to vysloveně nedovolí výrobce.

To je ustanovení platný v Kocourkovsku - například v Dojčsku platí, že do auta lze vestavět jakejkoliv jinej motor, kterej už ale prošel homologací jejich zkušebního amtu - a to bez ohledu na značku nebo provedení. Je jen potřeba dodržet požadavky kontrolního úřadu na provedení dalších částí auta - nápravy, brzdy, elektrika v souladu s výkonem a váhou nový pohonný jednotky - zbytek nikoho nezajímá.

Jde tak přestavět fábuli na motor nejen z oktávie, ale klidně i třeba na V8 chevrolet, pokud se u toho učuní dojčským zákonem požadovaný technický opatření - a nikdo to nebude řešit. A pokud to auto po přestavbě úspěšně projde dojčským prüf-amtem a dostane papíry a značky, musí takovou homologaci uznávat i naši €urohujeři, to je na tom to nejlepší... Laughing Laughing Laughing Laughing Několik takto přestavěnejch aut na českejch i slovenskejch silnicích jezdí, kvůli finančním nákladům to jsou jen jednotlivý kusy, ale je to inspirace...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1783
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út leden 14 2014, 0:52    Předmět: Citovat

Číslo motoru a označení motoru je umístěno u spáry mezi motorem a převodovkou, kromě zážehového 1,6/75PS

ŽHAVENÍ
Ve spalovacím prostoru se vytváří ve fázi komprese vysoký tlak a teplota. Tím se značně ovlivňuje proces hoření. Díky malému povrchu spalovacího prostoru je vyzařování tepla malé. K předžhavování dochází jen při nižších teplotách.
Principiálnì se rozlišují tři fáze žhavení:
– pøedžhavování
– žhavení
– dožhavování
Regulace systému
Předžhavování je regulováno řídicí jednotkou motoru 1,9 TDI a je aktivováno, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +10 °C.
Čím nižší je teplota chladicí kapaliny, tím déle bude pøedžhavování probíhat. Po předžhavování následuje 5sekundová čekací doba, ve které pokračuje žhavení. Dožhavování se provádí, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +20 °C při startu po dobu asi 30 sekund. Celkovì možná doba dožhavování je 90 s, v závislosti na teplotě chladicí kapaliny. Při otáčkách vìtších než 2500 1/min se dožhavování vypíná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: út leden 14 2014, 21:41    Předmět: Citovat

Blabolista Ekkar opet exceluje,blbosti jenom srsi Rolling Eyes
Vejtras nema cim zhavit,zadne zhavici svicky nema!Proto se zapalovaly noviny v sani!
Moderni diesly,treba pd od vw zhavi az zhruba od 5 stupnu,jinak cely rok zhaveni nemaka.Auta dovezena treba z jizni Italie kolikrat maji puvodni zhavici svicky nikdy nepouzite.V zime po startu jeste chvilku zhavi,kvuli emisnim normam,po prekroceni otacek zhruba 2500 ot,se zhaveni ukonci,jak psal kolega vrky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32117
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 14 2014, 22:13    Předmět: Citovat

Jak ftipné, skoro doslova po někom zopakovat jeho myšlenky (sic vrky) a přitom kolem sebe akorát plivat urážky. Máš smůlu, spammere - mne může urazit jen inteligent - a to ty nejseš. Papouškovat ale umíš sqěle, to se musí uznat, skoro jako politici - taky umějí říct to samý 1000x za sebou a ani jednou nepoužít ty samý výrazy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: út leden 14 2014, 22:27    Předmět: Citovat

To posledni je ,nekoho urazet.Pouze uvadim na pravou miru tve blaboly o diesel motorech,ocividne i nich vis kulove.To co uvadel vrky jsou fakta,tudis opakovani pravdy neni papouskovani,je to fakt.O PD motorech neco malo vim,nejakej patek se v nich vrtam.Prosim,ve tvych prispevcich se drz tematu,jakekoliv tve dalsi vyjadrovani mimo tema muze byt opet signal k uzamceni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15569
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út leden 14 2014, 23:40    Předmět: Citovat

Ty jsi fordaku novej zámečník ? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund