Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1271 Bydliště: Brno
Zaslal: st září 04 2013, 18:16 Předmět:
Jen doplním - u všech VW dieselů (tzn. i všechny TDI v autech Škody a Seatu) je dobré před zimou zkontrolovat žhavicí svíčky - není výjimka, že po 3 - 4 letech jsou všechny přerušené.
Konkrétně pasat 1,9/96 kW / najeto 160 000 km - čtvrtá zima, startoval i při -15, ale špatně a s kašláním jednoho/dvou válců ... ale po chvilce se rozběhl a dobrý... Výsledek kontroly - všechny 4 žhavidla přerušený!
A zkušenost servisáka - viz konec úvodní věty! značkové či neznačkové, to je jedno, prostě dýl nevydrží!
Je zajímavé, že diagnostika tohle nekontroluje.
Praktici na kontrolu používají obyčejnou autožárovku /montážní svítilnu s 12V/15W žárovkou/ - jeden vývod se připojí na + baterky a druhým se postupně osahají přívody žhavičů... svítí = žhavič OK.
Naposledy upravil sis2 dne pá září 06 2013, 13:46, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: čt září 05 2013, 1:29 Předmět:
no jo, moderní doba si žádá moderní přístup (kterej bych řekl nastupuje s "dýzou") ... já mam rotačku sedmym rokem, žhavičky jsem měnil cca po 3 letech (a tipuju, že možná jednou tolik předtim na ně nikdo nesáhl) - jednou a to v podstatě "sichrově" (jedna žhavila napřímo fakt pomalu, jedna tak napůl a další dvě cajk...horší byly fajfky, na který jsem si řekl, že nebudu sahat, dokud to nebude nutný, protože jsou "zkřehlý" a jednu jsem musel opravovat...) a všeobecně dost záleží na všem kolem (jak zvenku - kontakty,vedení,... tak zevnitř- rozprach,tlaky, teploty,...) ... a vzhledem k výše napsanýmu při nižších teplotách žhavim třeba dvakrát (při míň jak mínus dvaceti zvažuju každý další nažhavení na úkor baterky, napoví např. rychlost/ochota stahování oken ... ), ale když to baterka dává, radší víc než míň, pak to spíš blafne "na brnk" ... a myslim, že kolikrát stačí prohození (původní mam ještě schovaný) a nevidim důvod, proč by "běžný svíčky" na motoru v ok stavu nedaly třeba i deset let ...
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1271 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 06 2013, 8:57 Předmět:
Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. Žhavicí smyčky postupně slábnou vlivem prostředí (vysoká teplota, tlak, zplodiny hoření, recirkulace výfukových plynů při brzdění motorem) jakási forma koroze. Pro výrobce/servis je jednodušší předepsat výměnu každých 150 tisíc km nebo každé tři roky - stejně jako třeba řemeny...
Tomu, kdo jezdí málo, možná deset let vydrží. V tom byla moje informace nepřesná.
Prosim o radu, kde presne sa nachadza vyrobne cislo motora. Ak je to mozne, tak nejaky obrazok.
Je mozne, ze to cislo nie je uvedene vo technickom preukaze?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32117 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 13 2014, 22:10 Předmět:
sis2 napsal(a):
Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. ...
Ba ne, tohle bejvávalo možná tak u starýho vejtřasa a nebo u lízy, u moderních dehtů se žhaví celoročně, určitě minimálně při startu s teplotou kapaliny pod 40°C se zapíná žhavení při každým startu a dokud není teplota motoru nad nastavenou mezí, dožhavuje se i po nastartování. Důvodem pro to je požadavek na co nejrychlejší a nejsnažší start a přechod do stabilního běhu motoru, kdy lze omezit původně vstřikovanou (skoro) maximální dávku = aby motor naskočil pokud možno hned s prvníma vstřikama a nespálená nafta nelítala do vejfuku, kde je dneska už v každým osobáku minimálně oxidační katalyzátor, když už ne rovnou s DPF. V truckách je to tak už několik let. Teprve když je teplota motoru na provozní hodnotě se žhaviče vypínají okamžitě s vypnutím startéru...
A výrobní číslo motoru je povinně i s kódem na bloku - bejvá umístěný tak, aby se dalo přečíst bez demontáže čehokoliv, maximálně plastovýho deklu nad motorem. V TP skutečně není povinnost ho uvádět, povinnej je jen kód - na STK kontrolujou právě jen ten kód. Bohužel, při výměnách je striktně požadovanej stejnej kód, tudíž nelze "modernizovat" auto namontováním motoru byť i se stejnou kubaturou, ale jiným (novějším) kódem, pokud to vysloveně nedovolí výrobce.
To je ustanovení platný v Kocourkovsku - například v Dojčsku platí, že do auta lze vestavět jakejkoliv jinej motor, kterej už ale prošel homologací jejich zkušebního amtu - a to bez ohledu na značku nebo provedení. Je jen potřeba dodržet požadavky kontrolního úřadu na provedení dalších částí auta - nápravy, brzdy, elektrika v souladu s výkonem a váhou nový pohonný jednotky - zbytek nikoho nezajímá.
Jde tak přestavět fábuli na motor nejen z oktávie, ale klidně i třeba na V8 chevrolet, pokud se u toho učuní dojčským zákonem požadovaný technický opatření - a nikdo to nebude řešit. A pokud to auto po přestavbě úspěšně projde dojčským prüf-amtem a dostane papíry a značky, musí takovou homologaci uznávat i naši €urohujeři, to je na tom to nejlepší... Několik takto přestavěnejch aut na českejch i slovenskejch silnicích jezdí, kvůli finančním nákladům to jsou jen jednotlivý kusy, ale je to inspirace... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1783 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: út leden 14 2014, 0:52 Předmět:
Číslo motoru a označení motoru je umístěno u spáry mezi motorem a převodovkou, kromě zážehového 1,6/75PS
ŽHAVENÍ
Ve spalovacím prostoru se vytváří ve fázi komprese vysoký tlak a teplota. Tím se značně ovlivňuje proces hoření. Díky malému povrchu spalovacího prostoru je vyzařování tepla malé. K předžhavování dochází jen při nižších teplotách.
Principiálnì se rozlišují tři fáze žhavení:
– pøedžhavování
– žhavení
– dožhavování
Regulace systému
Předžhavování je regulováno řídicí jednotkou motoru 1,9 TDI a je aktivováno, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +10 °C.
Čím nižší je teplota chladicí kapaliny, tím déle bude pøedžhavování probíhat. Po předžhavování následuje 5sekundová čekací doba, ve které pokračuje žhavení. Dožhavování se provádí, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +20 °C při startu po dobu asi 30 sekund. Celkovì možná doba dožhavování je 90 s, v závislosti na teplotě chladicí kapaliny. Při otáčkách vìtších než 2500 1/min se dožhavování vypíná.
Blabolista Ekkar opet exceluje,blbosti jenom srsi
Vejtras nema cim zhavit,zadne zhavici svicky nema!Proto se zapalovaly noviny v sani!
Moderni diesly,treba pd od vw zhavi az zhruba od 5 stupnu,jinak cely rok zhaveni nemaka.Auta dovezena treba z jizni Italie kolikrat maji puvodni zhavici svicky nikdy nepouzite.V zime po startu jeste chvilku zhavi,kvuli emisnim normam,po prekroceni otacek zhruba 2500 ot,se zhaveni ukonci,jak psal kolega vrky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32117 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 14 2014, 22:13 Předmět:
Jak ftipné, skoro doslova po někom zopakovat jeho myšlenky (sic vrky) a přitom kolem sebe akorát plivat urážky. Máš smůlu, spammere - mne může urazit jen inteligent - a to ty nejseš. Papouškovat ale umíš sqěle, to se musí uznat, skoro jako politici - taky umějí říct to samý 1000x za sebou a ani jednou nepoužít ty samý výrazy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To posledni je ,nekoho urazet.Pouze uvadim na pravou miru tve blaboly o diesel motorech,ocividne i nich vis kulove.To co uvadel vrky jsou fakta,tudis opakovani pravdy neni papouskovani,je to fakt.O PD motorech neco malo vim,nejakej patek se v nich vrtam.Prosim,ve tvych prispevcich se drz tematu,jakekoliv tve dalsi vyjadrovani mimo tema muze byt opet signal k uzamceni.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.