Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 09 2013, 0:09 Předmět: Panasonic SVHS NV1000
Při digitalizaci malých SVHS video kazet v redukci na velkou mi asi po pátý kazetě zůstal založený pásek v dráze a video se samo vypnulo. Sundal jsem horní víko a zjistil, že pásek nepoškozený, správně zatažený v omega dráze. Při zapnutí se roztočí buben hlav, slyším, že se rozběhne další motor, pak se změní zvuk motoru, rozběhne hřídel a kladka posuvu pásky a páska popojede asi 5 cm doleva! tedy proti směru přehrávání a video se zase vypne. Eject v tomhle stavu nejde provést. Někdy se třeba na 5 pokus video chytne, někdy pomůže zkusit zapnout v poloze stojící na některém boku, nebo celým videem zacukat. Pokud se chytne, tak přehrává zcela normálně i rychle, na obě strany, převíjení na obě strany, krokování, vše ok. Problémy jsou hlavně po převinutí na začátek či konec kazety. Dvakrát jsem musel ručně otáčením motoru výtahu vyndávat kazetu. Vyzkoušel jsem, že se video, stejně chová i na klasický velký kazety, tou relativně těžkou redukcí na malý kazety to asi není. Vypadá to na nějakou mechanickou závadu kolem pravý navíjecí cívky. Jenže do mechaniky není vidět. Možná nějaká předloha, či guma brzdy nebo spojky. Řemínky to nebudou, jsou v tom ozubený kapronový, ty jsou na věky.
Netušíte někdo, co to může dělat? Případně nějakej servis, kde by to uměli? Panasonic v HK a PCe docela špatná zkušenost.... Je to sice 12 roků starý, ale nikdy tomu nic nebylo a moc toho nenaběhalo... Nutně ho potřebuju zprovoznit, jinak by bylo asi tak 25 let záznamů z kamery v řiti, vlastně skoro půl života mýho a příbuzenstva.
Díky
Jirka
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: po prosinec 09 2013, 5:58 Předmět:
jakou chybu to hází na displeji? Dost častou závadou byla prasklá spojka load motoru, nebo MODE přepínač. Taky se podívej jestli jsou trny při vytažení pásku až nadoraz, v opačné případě může být poškozené kolo vyvážení trnů. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19604 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po prosinec 09 2013, 7:35 Předmět:
Když už máš tu kazetu venku, zkus, jestli není zamčená navíjecí cívka, jestli s ní jde aspoň prstem otáčet.
Když jde, nestačí pohon navíjecího trnu.
Dej tam kazetu a kontroluj, jestli se aspoň pokusí otočit vívkou vpřed.
Máš nějakou velkou kazetu, ze které můžeš vyházet cívky s páskem, brzdy a okénka?
Zaslep jí po stanách kontrolní otvory pro světelnou závoru, šoupni ji tam a kontroluj, jestli se hne navíjecí (pravý) trn. Případně ho zkus rukou, jak jde (proto musí ven ta okénka).
Jo, a moc si na to nesviť, oslněné optočleny v mechanice bývají zdrojem nepochopitelně se objevujících a zase mizejících poruch...
Zablokování mechaniky způsobí logika často právě proto, že pravý trn se nehne, nejčastěji v důsledku toho, že dostal kazetu ztuha jdoucí, případně dokonce se zamčenou cívkou.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 09 2013, 21:43 Předmět:
to Eleman: Na jaký pozici displeje se to má být zobrazený? Ničeho jsem si nevšiml, asi protože se po zjištění problému video ihned vypne. Spojka load motoru, myslíš ten válcovej motor cca 25x35 mm zespoda se šnekem, kterej hejbe s trnama omega vedení a výtahem? Tím to asi nebude, v okamžiku závady se ani nehne. Přepínač vyzkouším procvakat, trošku to vypadá že je občasná reakce na otřesy. Vytažení trnů je určitě až na doraz, ani se nehnou. Při vyjíždění výtahu jsou na dorazu na druhý straně. Podle mě to je opravdu něco kolem pravýho navíjecího trnu. Bohužel nevím, a ani není vidět, jak maká převodovka mezi navíjecími trny. Je tam taky pohyblivá kulisa která se převaluje mezi oběma trny co měla Tesla či je to řešený jinak?
To Hill: U redukce na malou kazetu zámek na pravým trnu snad ani není. Zkusím to na velký kazetě. Akorát je strašná pakárna vytočit výše zmíněným motorem mechanizmus kazety až do vyhození ze šachty. Vykuchat kazetu není problém, mám tady nejakou přervanou uprostřed. Na to zamčení, pohyb a odpor pravý cívky se kouknu. O tom svitu vím, Tesla na to byla obzvlášť citlivá. Včera když se chytil, tak kupodivu nereagoval na úsporku v stolní lampě. Nebo že by právě byla načatá nějaká optozávěra když se to chová náhodně?
Stále mě ale vrtá hlavou, co to v mechanice běží za motor na začátku vzniku problému. Motor bubnu hlav to není, motor trnů a výtahu stojí a motor co žene přes ozubený řemen trny se roztočí až po cca2 sekundách kdy se roztočí trn a kladka posuvu a pásek popojede zpět.
No když nepochodím, zkusím to donýst klukům z Ratesu.
Díky pánové!
Jirka
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: po prosinec 09 2013, 23:38 Předmět:
trochu som neporozumel tomu ako si "precvakal" mode prepínač.
mode prepínač je u tohoto modelu rotačný enkóder ktorý pri otáčaní svojimi zberačmi vodivo spája rôzne oblasti kontaktných polí ktoré sú vo vnútri mode prepínača a tým v akej polohe sa nachádza MODE prepínač dostáva riadiací obvod (uCPU) feedback (spätnú väzbu) v akej polohe sa nachádza mechanika a či robí mechanika to čo od nej procák žiada, ak nie tak ochranné obvody po istom časovom intervale "bez odpovede" z mode prepínača alebo opto senzorov otáčania unášačov vypínajú obvod riadenia mechaniky a aj celé video aby nedošlo k poškodeniu.
mode prepínač po toľkých rokoch služby videa je vhodné rozobrať vyčistiť napružiť kontakty zberačov (odstrániť z nich povrchovú oxidáciu...) jemne namazať a zložiť späť a zamontovať. pozor na správne zosynchronizovanie mechaniky a polohy MODE prepínača.
spojka load motoru je ten plastový diel ku ktorému je tu daný aj odkaz je to taký malý plastový výlisok.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út prosinec 10 2013, 6:04 Předmět:
Zobrazení chyby na displeji je na místě hodin/počítadla ( F a nějaké číslo). Ale když se ti to hned vypne, tak je to o ničem.
Spojka load motoru - jo myslím ten motor jak píšeš.
Jseš si jistý, že ten motor opravdu stojí? Když je totiž prasklá ta spojka a prokluzuje na hřídeli motoru, tak vzhledem k poloze motoru není otáčení hřídele vidět.
Postup opravy MODE přepínače byl popsán.
A ještě pro jistotu - kontrola zdroje. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 10 2013, 11:40 Předmět:
To Durkovič: Přiznám, že o tom enkodéru jsem nevěděl, myslel jsem Mode přepínač na čelním panelu. Teď už je mi to jasný, podívám se po tom.
K tý spojce motoru. V odkazu je na fotce jen něco šedivýho pod nápisem AME. Tohle jsem v NV1000 neviděl. Ale opravdu to může být Load? Když dostanu video z toho podivnýho stavu, kazeta jde založit a vyhodit třeba 10x za sebou. Kdyby byla prasklá spojka, tak by to asi nechodilo.
To Eleman: Zkusím se na ten displej soustředit, zda tam něco neproblikne. Ty máš manuál s čísly chyb? Zkusím enkodér a zdroj a dám vědět.
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: út prosinec 10 2013, 15:37 Předmět:
nepredpokladám že videorekordér vypíše na displeji nejaký chybový kód, táto závada nieje taká závažná aby aby to muselo vypisovať chybový kód, ale môžem sa mýliť. treba to prekontrolovať
chybový kód u panasonicov sa mi zobrazil až keď video malo nejakú elektronickú vadu, chýba napätie, riadiace signály, vadná komunikácia medzi IO a pod...
tu to vyzerá že pravý navíjací unášač sa po zavedení pásku a spustený prehrávania nezačne otáčať a navíjať pásku na pravú stredovku v kazete, tým pádom optočlen ktorý je pod unášačom neposiela signál do RJ elektroniky, mimochodom nemení sa ani údaj počítadla pásku a tým pádom sa videorekordér vypína aby nedošlo k jeho poškodeniu a poškodeniu pásky. najistejšia cesta odhalenia závady a toho čo ju spôsobuje je vyrobiť si práve takú prázdnu kazetu ako popísal Hill. mne táto kazeta už tiež v mnohých prípadoch pomohla s odhalením toho prečo posuv pásku u videí hapruje....
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út prosinec 10 2013, 16:26 Předmět:
Celeron napsal(a):
To Eleman: Zkusím se na ten displej soustředit, zda tam něco neproblikne. Ty máš manuál s čísly chyb? Zkusím enkodér a zdroj a dám vědět.
Servisní manuál je ke stažení na "Táně". Předpokládám, že úplné označení modelu je NV-HS1000. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út prosinec 10 2013, 17:46 Předmět:
Tipuju, že Eleman se trefil hned v první odpovědi. Spojka load motoru. Jirko, když nevíš, obrať se na odborníky. A jestli tu spojku nemáš, dej tam prozatím jinou, prej tam pasuje spojka z JAWA 21. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 10 2013, 18:30 Předmět:
Tak jsem vymontoval mechaniku ven z videa. Po demontáži plošáku mechaniky je vše krásně vidět. Pokud by bylo potřeba mám vše nafotíno. Enkodér jsem našel, označil polohu a vymontoval. Bohužel, terčík s kontakty je nedemontovatelný, z druhé strany je v ozubeném kolečku zátav. Možná tak ho něčím prostříknout a párkrát protočit. Vyčistil jsem tedy jeho venkovní dotyky a konektor v plošáku do kterého se enkodér zasune po nasazení plošáku. Zkoušel jsem proměřit kombinace enkodéru. Má 4 nohy, předpokládal jsem kód 0-7 hex. Ale nemá tuhle logiku. Prostě se něco sepne s něčím, pak zase s jiným. A taky v některý poloze je vše navzájem rozepnuto, takže ani zkrat v něm není. Ale všechny kontakty proti sobě občas sepne a v sepnutém stavu má i s přívodem k multimetru maximálně 1,2 ohm. Takže snad je v pořádku. Taky jsem proměřil mikrospínač a spínací planžetu na desce, taky dobrý. Optočleny má smysl zkoušet?
Prohlédl jsem taky co šlo v mechanice. Nikde jsem nenašel nic prasklýho. Pokud točím motorem posuvu pásky, tak se podle směru prohazuje kulisa na pravý a levý mezikolo a trny kazety se točí. Pokud zabrzdím rukou trn kazety a točím motorem, tak mi připadá, že na obě strany je odpor proklouznutí spojky stejný. Ale mate mě, že při malým přibrždění spojka proklouzne. Nemůže být něco s ní, třeba zamaštěná? Pravdou je, že Panáci s mazelínou moc nešetřili, je to úplně v některejch místech přeplácaný. Ještě jsem zkusil Load motor a vyzkoušel ho na 5V jak píšou v manuálu. Pánové, asi jste měli pravdu! Ten motor s bídou utáhne výtah kazety. Když jsem ho vyndal s držákem ven a točil kolem, do kterýho zabírá šnek, kazeta se zavedla do páskový dráhy ale zjistil jsem, že to je jen polovina funkce load motoru, protože v kulise, co je poblíž motoru bubnu je křídelka nějakýho kola jen v polovině drážky! Když ručně točím dál, posune se až na doraz. Jde to ale mnohem tíž, než vlastní zavedení. Pak jsem zjistil, že pokud přibrzdím šnek, tak se začne protáčet na hřídeli motoru. To bylo to bzučení, ne nějakej další motor při projevech ty mý závady jak jsem si myslel! Už je mi jasný, co jste mysleli tou AME spojkou. Je vevnitř v tom šneku! Takže teď důležitej dotaz, má ta spojka být na hřídeli motoru natvrdo, nebo při velkým zatížení má proklouznout? Pro mě není problém ji za 20 minut na soustruhu a frézce z delrinu vyrobit, jen potřebuju vědět, jak fest má být na hřídeli.
A ještě jedna věc, jak jsem točil tím šnekovým kolem load motoru, tak v místě, co dojede kazeta dolů a začnou se pohybovat zatahovací trny jde dost těžko, pak poskočí, jako by se zamknul nějaký zámek. Obráceně to samé. Je to v pořádku nebo je v mechanizmu nějakej problém?
Díky Vám oběma za pomoc!!!
Jirka
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út prosinec 10 2013, 19:06 Předmět:
Ta spojka, to malý silonový nalisovaný na hřídeli je praský! Musí být "na fest", tedy se nesmí protočit. Když je spojka prasklá, vše funguje ale v největším záběru mechaniky začne prokluzovat a zůstane viset v mezipoloze. MODE switch se dá rozebrat i zpátky sesadit celkem jednoduše. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út prosinec 10 2013, 19:52 Předmět:
mi-ro napsal(a):
... prej tam pasuje spojka z JAWA 21.
Já blbec četl AIWA . To už je profesionální deformace _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3387 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: út prosinec 10 2013, 20:37 Předmět:
Když nebyla po ruce nová spoječka a byl na to spěch, dalo se to vteřinovkou po odmaštění celkem dobře na tu hřídel nalepit. Nedělal sem to vůbec rád, ale nikdy se mi to zpátky nevrátilo..
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 10 2013, 23:47 Předmět:
Tak spojka z delrinu vyrobená, vše smontovaný, nic kupodivu nezbylo. Video chodí ve všech mechanických funkcích jak má. Soustružení toho "nic" ještě šlo, vrtání pro hřídel se podařilo trefit až napodruhý. Ale to frézování plošek s rádiusem na konci spojky, to byla pakárna. Víc času jsem strávil nad přípravkem, aby to vůbec šlo nějak upnout na frézku a při tom to nerozmačkat.
Jinak díky pánové za všechny tipy a rady.
To mi-ro: No kdyť jsem se právě proto zde ptal a odborníci se ozvali, néé?
Ale ta spojka prasklá není, zkoušel jsem ji roztáhnout trnem a voko, brejle ani lupa nepomohla nic najít. Ale přes to se protáčí. S tou spojkou do Javy 21 si dělej prču z někoho jinýho! Myslíš použít celou a nebo jen korkový špunty z ní ? Tvrdíš, že Mode switch jde rozebrat, tak mi prosím prozraď jak? V mý NV-HS1000 je ozubený kolečko pohonu switche ve středu zatavený a nikde jinde jsem nenašel jak by to šlo rozebrat.
Jsem moc rád, že to došlo úspěšnýho finále, ještě jednou díky.
Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.