Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2379 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út listopad 19 2013, 17:40 Předmět:
Ono to (mimojiné) může být takto řešené přímo v servisu ("oprava" výměnou za nový kus) a CZC s tím nemusí mít nic společného - jenom dostali nový HDD a na reklamační protokol opsali verdikt servisu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 19 2013, 17:44 Předmět:
Pokud se HDD opravuje, tak je to repas s výměnou vadnejch komponent za nový - ve stejným prostředí jako ve výrobní fabrice, to znamená že se otestujou hlavy, pohon, vystavovací mechanismus i plotna(y) a vadný se vymění za nový. HDD se pak zase kompletně uzavře a expeduje - je tudíž opravenej NOVÝMA DÍLAMA. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jezevče,
jestli myslíš, že se na tom snažím nějak vydělat, tak si na omylu. Disk mi kleknul po 10 měsících od zakoupení, kvůli tomu jsem ztratil část dat co na něm byla, musel jsem přeinstalovávat systém atd. U CZC na tom škodní nebudou, protože jsem si u nich koupil nový disk, abych měl kam přesunout zachráněná data. Naopak si myslím, že se mě snaží ojebat oni, protože jednak závadu vyhodnotili špatným způsobem aby ušetřili a navíc mi ještě napíšou do protokolu, že se jednalo o opravu, čímž se mi nejspíš snaží zkrátit záruku. _________________ Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út listopad 19 2013, 18:35 Předmět:
Tak to už je opravdu v háji. Pořád nadáváme na prodejce, handrkujeme se s nimi o zboží, a když už jednou pořádně vyřeší reklamaci, zase nejsme spokojeni. Taky nadávám na ledaco, ale po přečtení tohoto vlákna asi přestanu....
Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: út listopad 19 2013, 19:28 Předmět:
U noťasu mi selhal disk po roce a půl. Data jsem z disku dostal tak, že jsem jej rozdělal, nepatrně vypáčil na jednu stranu ramínko s hlavičkama. Nejdřív na jednu stranu, a pak to přečetlo jeden oddíl. Pak na druhou stranu. Tam šly přečíst druhé dva. Disk jsem měl v USB/SATA čtečce v době čtení v mražáku. Velké soubory nešly přečíst, ale malé ano. Pak jsem USB čtečku odpojil a připojil a už nešlo přečíst nic. Ale zachránilo mě to. Je to pracovní notebook.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út listopad 19 2013, 20:45 Předmět:
to 1N4148:
Budu se snažit ti to vysvětlit. Pokud obchodník dodává šmejdy, tak se nedá diskutovat o vychcanosti zákazníka.
Ty jsi tedy uplatnil 1. reklamaci a tu ti ze zákona zajistili výměnou za stejné zboží, které by nemělo být starší než to původní. Vystavili ti jistě reklamační protokol, kde je celá identifikace původního HDD, celá identifikace nového (zabaleného a nepoužitého) HDD, potom datum reklamace a počet dnů v reklamaci (1 a více) o které se původní záruka prodlužuje.
Podle sériového čísla může být HDD vyroben dříve jak ten původní, ale musí to být přesně ten typ !
No teď k tomu, kdy ti musí vrátit peníze. To jest v době do konce původní záruky po 3 stejných závadách nebo 4 různých závadách, kdy poslední reklamaci při vracení zboží uděláš tak, že to zboží nepřevezmeš opravené, ale odkážeš se na občanský zákoník platný v době nákupu zboží ! V tom případě s tebou nemají co diskutovat, ale napsat storno prodej a vrátit ti peníze a to mohou i na účet, ale tvou povinností není mít nějaký platný účet v peněžním ústavu, takže i v hotovosti.
Mimochodem, prodejce je ti povinen prokázat, že má pravdu. Servis tě zajímat nemusí, není to tvůj obchodní partner.
A neodpustím si nakonec otázku. To jsi nemohl požádat o zapůjčení HDD na zálohu dat po dobu reklamace oproti vratné záloze ?
Pokud obchodník dodává šmejdy, tak se nedá diskutovat o vychcanosti zákazníka.
No toď otázka. Znám také co mají sbíječky, rozbrušovačky ty nejlevnější co se dají koupit a jedou na 200% pak reklamace výměna, reklamace výměna.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st listopad 20 2013, 7:23 Předmět:
Tak ať, když jim to vyhovuje. Ale výměnu maximálně 4x a pak vrať peníze, odstoupení od smlouvy je platné stále podle zákona.
Je to 4x různá reklamace a měla by být samozřejmě v zájmu zákazníka provedena písemně. Ale já bych postupoval s tou výměnou také stejně, pokud bych měl nákupku za 20% prodejní.
Já tedy nevím, jak je to přesně v zákoně, ale když Ti dají nový místo starého, tak mi to přijde fér.
A to, že jsi měsíc bez disku a nemáš si kam data zálohovat, je tvůj problém a musíš si ho řešit sám, třeba tím, že budeš mít dva disky.
Nemyslím si, že by to měl řešit prodejce disků.
On má jen povinnost vyřídit do měsíce reklamaci.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st listopad 20 2013, 11:07 Předmět:
Taky si taky myslím, že výměna je fér (i na toto nové zboží je jen zbytek záruční doby). Na vyřešení reklamace nemají 1 měsíc, ale 30 kalendářních dnů, takže 30. den reklamace může klidně přešlapovat u prodejce půl hodiny před zavírací dobou a očekávat peníze pokud nemá vyreklamované zboží u sebe, ale většinou už s tím počítají. Je samozřejmě pravidlem, že každý si kupuje to, co opravdu potřebuje a je z toho pak nešťastný, když to musí reklamovat protože předpokládal, že si vybral podle sebe nejlepší výrobek, co mu vydrží skoro navěky. ReklamaČní podmínky je dobré číst před nákupem !
Asi tak 1/10 bude jen těch vychcánků, co s tím laborujou před koncem záruky pro navrácení peněz. O těch je škoda diskutovat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.