Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Úprava regulátora pre alternátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 17:36    Předmět: Citovat

Taková repase (minimálně vyčištění lamel, výměna uhlíků, případně ložisek) startéru dokáže většinu v tomto vlákně prezentovaných nápadů učinit zcela zbytečnými...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 17:55    Předmět: Citovat

Pokud to regulovalo jen na 14V, bude to akorát..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KARE



Založen: Nov 17, 2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 18:24    Předmět: Citovat

Ahoj mohl bych se zeptat proč většinou odchází KD602 a čím ji nahradit Question
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 20:15    Předmět: Citovat

Většinou uhlíky pryč .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po září 30 2013, 15:51    Předmět: Citovat

Páni páni. Ide o dechťák. Štartér je už dosť nápor a pridajme k tomu žeravenie. A noc v (nevyhrievanej) garáži, alebo vonku. Možno ešte trochu námrazy. Ja mám vo Favorite štartér pre Felície a auto je benziňák, podobný problém mi zrejme tak hneď nehorzí.
Cieľom je 14,2V stable.
Diódu som skúsil, pomohla, len sa dosť hreje (páli) - a to tá z alternátora. Dal som jednu do série so zenerkou (nie tú, takú obyčajnú, niečo ako 1N4007) a v podstate spokojnosť. Ale som puntičkár. TL431 som chcel pre presnosť (kam sa hrabe ZD). I po vyriešení kabeláže by som to rád s ním. Len neviem, ako znesie pulzy z alternátora. Elyt by som asi musel zaliať silikónom alebo niečím, aby sa neuklepal (zlomenie nožičiek).

BTW, k čomu je tam C3?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 30 2013, 16:33    Předmět: Citovat

Jak už jsem se zmínil, přílišná přesnost a stabilita může být někdy na škodu. Mnoho regulátorů udržuje stabilní výstupní napětí jen při teplotách nad nulou.
Pod nulou do -10°C zvedá regulátor výstupní napětí o 0,3-0,4V, při teplotách nižších už dál napětí nezvyšuje.
Je to proto, aby se akumulátor, v mrazech více namáhaný, dobíjel vyšším proudem a na napětí o fous vyšší. To vyšší napětí totiž prý studenému olověnému akumulátoru svědčí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6109
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po září 30 2013, 17:56    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...To vyšší napětí totiž prý studenému olověnému akumulátoru svědčí.
Přesnější by bylo říci, že 12V olověný akumulátor má teplotní závislost svorkového napětí cca -30 mV/K, takže když se tento akumulátor při -10ºC nabíjí na 14 V, tak je to pro něj totéž, jako kdyby se při +20ºC nabíjel na 13 V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po září 30 2013, 18:04    Předmět: Citovat

Dobre. Poraďte mi vhodný regulátor, objednám a bude kľud. Najlepšie keď si nechá to napätie dostaviť. Pri -15 by som to videl aj na 14.4V. Auto chodieva krátke trasy. Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st říjen 02 2013, 19:59    Předmět: Citovat

Nik neporadí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st říjen 02 2013, 20:35    Předmět: Citovat

14,4V je ještě normální hodnota, nejen v zimě..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st říjen 02 2013, 21:38    Předmět: Citovat

Jestli nemáš v pořádku akumulátor, alternátor i startér, bude ti odcházet výkonový tranzistor buzení a žádný regulátor nebude dost dobrý.
Napřed musíš zajistit maximální účinnost alternátoru a co nejnižší ztráty ve startéru a na přechodových odporech přívodů k baterce a ke startéru. A na kostru, pochopitelně. V prorezlé karosérii si soustava dobíjení také dělá, co chce.
Když budou oba točivé stroje v dobrém stavu, ureguluje to normální regulátor, který se k alternátoru dodává: v létě při 30°C budeš mít v palubní síti maximálně 13,8V, v mrazech třeba i 15V, a obojí je v pořádku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 03 2013, 5:40    Předmět: Citovat

Již třetí zimu topím časákem do vody a kam se hrabe každá nabíječka a odstraněné přechodové odpory . Laughing Laughing Nyní přemýšlím , kam to dobastlit do Feldy 1,6 .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund