Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne září 29 2013, 17:36 Předmět:
Taková repase (minimálně vyčištění lamel, výměna uhlíků, případně ložisek) startéru dokáže většinu v tomto vlákně prezentovaných nápadů učinit zcela zbytečnými...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po září 30 2013, 15:51 Předmět:
Páni páni. Ide o dechťák. Štartér je už dosť nápor a pridajme k tomu žeravenie. A noc v (nevyhrievanej) garáži, alebo vonku. Možno ešte trochu námrazy. Ja mám vo Favorite štartér pre Felície a auto je benziňák, podobný problém mi zrejme tak hneď nehorzí.
Cieľom je 14,2V stable.
Diódu som skúsil, pomohla, len sa dosť hreje (páli) - a to tá z alternátora. Dal som jednu do série so zenerkou (nie tú, takú obyčajnú, niečo ako 1N4007) a v podstate spokojnosť. Ale som puntičkár. TL431 som chcel pre presnosť (kam sa hrabe ZD). I po vyriešení kabeláže by som to rád s ním. Len neviem, ako znesie pulzy z alternátora. Elyt by som asi musel zaliať silikónom alebo niečím, aby sa neuklepal (zlomenie nožičiek).
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po září 30 2013, 16:33 Předmět:
Jak už jsem se zmínil, přílišná přesnost a stabilita může být někdy na škodu. Mnoho regulátorů udržuje stabilní výstupní napětí jen při teplotách nad nulou.
Pod nulou do -10°C zvedá regulátor výstupní napětí o 0,3-0,4V, při teplotách nižších už dál napětí nezvyšuje.
Je to proto, aby se akumulátor, v mrazech více namáhaný, dobíjel vyšším proudem a na napětí o fous vyšší. To vyšší napětí totiž prý studenému olověnému akumulátoru svědčí.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6109 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po září 30 2013, 17:56 Předmět:
Hill napsal(a):
...To vyšší napětí totiž prý studenému olověnému akumulátoru svědčí.
Přesnější by bylo říci, že 12V olověný akumulátor má teplotní závislost svorkového napětí cca -30 mV/K, takže když se tento akumulátor při -10ºC nabíjí na 14 V, tak je to pro něj totéž, jako kdyby se při +20ºC nabíjel na 13 V.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po září 30 2013, 18:04 Předmět:
Dobre. Poraďte mi vhodný regulátor, objednám a bude kľud. Najlepšie keď si nechá to napätie dostaviť. Pri -15 by som to videl aj na 14.4V. Auto chodieva krátke trasy. Dík
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st říjen 02 2013, 21:38 Předmět:
Jestli nemáš v pořádku akumulátor, alternátor i startér, bude ti odcházet výkonový tranzistor buzení a žádný regulátor nebude dost dobrý.
Napřed musíš zajistit maximální účinnost alternátoru a co nejnižší ztráty ve startéru a na přechodových odporech přívodů k baterce a ke startéru. A na kostru, pochopitelně. V prorezlé karosérii si soustava dobíjení také dělá, co chce.
Když budou oba točivé stroje v dobrém stavu, ureguluje to normální regulátor, který se k alternátoru dodává: v létě při 30°C budeš mít v palubní síti maximálně 13,8V, v mrazech třeba i 15V, a obojí je v pořádku.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.