Zaslal: út srpen 20 2013, 12:14 Předmět: "Policejní blikač" s 2x 555 CMOS na kolo
Ahoj / Dobrý den,
chtěl bych Vás požádat o radu, neboť začínám být bezradný.
Potřeboval bych blikač s podobným schématem jako je zde: http://danyk.cz/polic.html, ale potřeboval bych ho navrhout tak, aby pracoval při napětí 4,5 - 5 V, protože bych ho rád vozil na kole. Vyzkoušel jsem výše uvedené zapojení s tou modifikací, že jsem nahradil standardní 555 za CMOS 555 (TS555IN), ale stalo se mi to, že bliká jen jedna strana a druhá jen svítí nebo jednou pohasne (jako by na té druhé straně bylo strašně pomalé blikání).
Ne, to jsem nebyl já, to bych si nedovolil ptát se na jednu otázku vícekrát. Potřebuji to dané zapojení modifikovat tak, aby nebylo třeba napětí 12V, ani 9V, ale abych to mohl napájet 4,5V - 5V
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út srpen 20 2013, 12:39 Předmět:
Přesto by bylo vhodnější navázat tam.
Pět voltů ti nemusí stačit na víc LEDek v sérii, tím spíš modrých.
Možná by bylo lepší dát tam obyčejnou usměrňovačku, a LED rozsvěcet tranzistory v zapojení se společným emitorem proti zemi.
Těch 200mA je taky hovadina... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
LED nebudou v sérii, ale budou paralelně.
4 bílé supersvítivé LED (odběr má každá 20mA) na každé straně.
Netrvám na těch 555, ale přišly mi vhodné.
Potřeboval bych docílit přesně ten světelný efekt, který demonstruje DANYK, tedy aby to byly rychlé záblesky, aby to kolo bylo vidět. Šlo by to docílit těmi tranzistory se společným emitorem?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 20 2013, 18:20 Předmět:
Na rovinu - cyklistu, kterej mi z protisměru na silnici nabliká takovýmhle strobáčem do očí bych nejradši seřezal jak žito. V reálu jim to oplácím rozsvícením plnejch dálkovejch - protože MNĚ TAKOVEJ BLIKAČ V PROTISMĚRU VYSLOVENĚ VADÍ.
Místo aby používali rozptylnou fresnelovu čočku a nebo nějakej lehce matnej kryt, naperou tyhle úzce směrový LEDky každýmu kdo jede proti nim hezky do xichtu a člověče co jedeš proti mě, klidně se poser. Svítivost 50 000mcd a více na 1 LEDku, on jich tam má 5, 8 a klidně i víc - a místo aby s nima mířil dolů k silnici, tak jima šajnuje naprosto bezostyšně každýmu do čumění.
Co takovejhle strobáč dokáže udělat s vnímáním řidiče, když mu ve ztemnělý ulici takovej takycyklista vyjede spoza rohu a s frekvencí 3-5Hz tímhle sráčem bliká před sebe, to je lahůdka kterou bych s chutí dotyčnýmu vracel pěstí zpátky do chřtánu.
A zákonodárci mlčí, prdlament se radši bude dohadovat o nesmrtelnosti chrousta, místo aby operativně a stručně reagoval i na takovejhle technickej vývoj - ani PaChové na podobný excesy nereagujou, i když by naprosto oprávněně mohli zasáhnout, protože takovýhle "takyosvětlení" svojí svítivostí a směrovostí doslova ohrožuje bezpečnost provozu oslněním těch, kdo jdou/jedou proti takovýmuhle "světlovozovi"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2006 Příspěvky: 469 Bydliště: Otovice u Karlových Varů
Zaslal: út srpen 20 2013, 19:46 Předmět:
EKKARe mám stejné mínění jako ty. Tady je příležitost aspoň jednomu dát najevo nesouhlas a rozmluvit to blikátko. Snad změní svůj postoj k řidičům a mozná tím i zachrání někomu život.
omlouvám se pane EKKARe, nechci Vás urazit, ale nemohu nereagovat na Váš příspěvek.
1) Nebylo vůbec řečeno, jaké LED chci použít (jaký vyzařovací úhel ani jaká svítivost) a také nebylo řečeno, zda bude použita nějaká rozptylová čočka, či ne (osobně mám v plánu čočky schválené pro provoz na pozemních komunikacích)
2) Jak mě můžete automaticky obviňovat z nesprávného nastavení svítidel tak, aby byli oslňováni ostatní účastníci provozu?
3) Jel jste vůbec někdy na kole?
4) Pokud náhodou ano, kolikrát se vám stalo, že Vás nějaká k*etén vyjíždějící z vedlejší ulice neviděl a sundal Vás i s kolem?
5) Co Vás vede k tomu, že se chováte jako pomstychtivý sadistický šílenec? (viz. "bych nejradši seřezal jak žito." nebo "V reálu jim to oplácím rozsvícením plnejch dálkovejch" nebo "bych s chutí dotyčnýmu vracel pěstí zpátky do chřtánu")
Závěrem:
Opravdu nechápu Váš postoj. Na kole opravdu není možné vozit tak silnou baterii, abych mohl mít potkávací světla 2x55W + 2x100W na "blikání dálkovýma" a aby ta baterie vydržela na 14-ti denní dovolenou na kolech. Proto je nutné hledat nějakou alternativu k tomu, aby byl cyklista vidět, protože se stává dnes a denně, že lidi za volantem prostě nekoukají a ničí kola, mrzačí/zabíjejí cyklisty.
Chtěl jsem Vás pouze jako odborníky požádat o radu se zapojením, ale teď bych Vás také rád požádal o to, abyste se nad svými výroky zamyslel...
PS.: Denně jezdím autem a na kole jezdím někdy večer v týdnu a o víkendu, aby se tu nestrhla nějaká lavina o tom, že si mám místo kola raději koupit auto.
Pokud mi bude někdo ochotný poradit se zapojením, budu mu nesmírně vděčný.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 20 2013, 21:00 Předmět:
Postav si normální blikač s jednou CMOS 555, nastav mu periodu blikání 1s, dej tam spínací tranzistor MOSFET s trojicí bílejch LED pod rozptylným sklem a můžeš mít LUXUSNÍ upozorňovadlo na kolo. Ale vynech stroboskopický blikání s frekvencí vyšší jak 1Hz, protože za to tě spíš opravdu někdo sestřelí.
O moje ježdění na kole neměj péči, já si coby současně řidič na rozdíl od jinejch uvědomuju, co znamená na silnici BÝT VIDĚN - a jak to zařídit, aniž bych ohrožoval další nesmyslným a pitomým oslňujícím blikačem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5031 Bydliště: Brno
Zaslal: st srpen 21 2013, 1:05 Předmět:
djgladiator napsal(a):
Ahoj / ..ale stalo se mi to, že bliká jen jedna strana a druhá jen svítí nebo jednou pohasne (jako by na té druhé straně bylo strašně pomalé blikání).
Tak asi musíš změnit hodnoty R2/C2 nebo R3/C3 na správné straně, aby se pomalé blikání zrychlilo (nebo zpomalilo, podle potřeby). Musíš trochu laborovat s jejich hodnotami.
IO1 (v Danykově schématu) musí měnit výstupní stav (blikat) asi 10x pomaleji než IO2.
Tak vyzkoušej jen funkci IO1. Odpoj pravý konec R1 od IO2 a zapoj ho na zem. Bude blikat jen polovina diod. Nastav zkusmo hodnoty RC aby blikání vyhovovalo - musí blikat polovina diod se střídou asi 1:1 (světlo:tma) . To musí fungovat.
A naopak zkus zapojit na zem levou stranu ledek(odpoj je od IO1) a připoj zpět R1 na vývod č.3/IO2. Musejí blikat druhé diody asi 10x rychleji.
Pokud to bude správně blikat s uzemněním jedné strany a špatně blikat se zapojením podle schématu, je "chyba" ve výstupním napětí IO 555 a musely by se přidat další součástky.
Ale zatím to zkus otestovat podle pokynů.
Pan EKKAR má někdy své dny (ale ne často, jen od pondělka do neděle). Je to takový folklór - nenech se tím zneklidňovat. Jinak je to dobrák.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st srpen 21 2013, 7:06 Předmět:
Taky bych ho sejmul...
Hlavně kdyby jeli dva vedle sebe. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st srpen 21 2013, 7:51 Předmět:
Děkuji. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st srpen 21 2013, 8:56 Předmět:
Blikátka, zejména ty vepředu, jsou na hovno. Řidiče motorových vozidel takováhle pojízdná diskotéka dráždí, a jak psal Ekkar, mnohdy i oslňuje, a v noci kolista nemůže pořádně vidět na cestu. Prostě vepředu to má svítit, byť třeba jen zdánlivě, má to svítit na silnici, ne kolemj(e)doucím do ksichtu. A když už blikat, tak frekvencí kolem 50Hz- lidský oko to ještě jako blikání vnímá, takže kolista je vidět víc, než když světlo jenom svítí, ale nikoho to dráždit nebude, navíc bude jeho poloha snadno lokalizovatelná řidičem v autě, než kdyby to blikalo frekvencí 1Hz (při 36km/h a střídě 1:1 je vidět 5m, ale dalších 5m vidět není; při 50Hz to bude 10cm+10cm), no a kolista uvidí na cestu. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.