Benzin bezne pouzivame v kamionoch v zime proti tuhnutiu parafinu.Dava sa tak do 10 percent.Trocha zhorsuje startovatelnost,lebo benzin znizuje cetanove cislo nafty.Motor lepsie nepojde,lebo benzin sa zapaluje tazsie,ako nafta. Ale benzin zasa dobre precisti palivovu sustavu a tak motor potom bezi lahsie a mozno ma aj o nejake percento mensiu spotrebu,ale to velmi male percento.Mysliet si,ze benzin z vylagrovanej filcky urobi raketu ....Dalsia vec,filcka pouziva rotocerpadlo Lucas a to je dost nachylne na mazivost nafty.Takze je dobre na nadrz vliat liter oleja do 2taktu,aby dobre mazalo piestiky v cerpadle.Aditivovany olej do 4taktu tam radsej nelej,ked uz,tak prepaleny a prefiltrovany.Novy obsahuje pridavky proti horeniu a zinkove zluceniny proti zalepovaniu ventilov a to by ti napekalo konce trysiek.Pouzival sa este olej M6A,ale neviem ci sa este da zohnat.
Založen: Jul 10, 2009 Příspěvky: 474 Bydliště: Evropská unie
Zaslal: so červen 22 2013, 11:20 Předmět:
Benzín do nafty se dával v dobách kdy nebyla zimní nafta aby nezamrzla.
Benzín + nafta + olej a ještě chybí trochu asfaltu nebo dehtu a můžete jezdit rovnou na surovou ropu.
Ušetříte za frakční destilaci případně si i občas sám a zadarmo natankujete z volně přístupných zdrojů:
http://www.korna.sk/old/clanok.php?c=28
Neviem ci by si tento prispevok napisal,keby si rozumel naftakom,pripadne jazdil v zime na sever s plnou nadrzou nasej tzv.zimnej nafty .Potom by som sa na teba rad pozeral,ako pri -35-40 obskakujes okolo kabiny,ktora sa neda zdvihnut,lebo je stuhnuty olej a ty potrebujes obliat vriacou vodou umele rurky zapchate parafinom .Nejde ani kurenie,lebo aj tam je rurka zapchata parafinom a ty pekne mrznes a cakas kym pride odtahovka a odtiahne ta do rozmrazovacky,ak ti este predtym neujde vzduch a neprimrznu brzdy.No a to vsetko by ta minulo,keby si do nadrze fukol zo 60 litrov benzinu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so červen 22 2013, 21:29 Předmět:
Takže jsi se stejně nic nedozvěděl . Inu děláš divočinu , jako jinde v elektrice chceš přesnost . Je to právě o tom , že ani ty dva dráty na 230 ročně nikoho nezabijou . Stejně se ptáš špatně , musíš se ptát na fauvé . Tyhle starší šráky v létě spapají vše , dodnes mi brečí kolega na rameni , že 500l oleje z trafa se zaplatilo k likvidaci . ne nadarmo se hovoří o pohonných směsích , tak směšuj . taky směšuji benál s benčističem a E85 . Frčí to na plné pecky .
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so červen 22 2013, 21:46 Předmět:
Jo, tady jsem se sice prd dozvěděl, dozvěděl jsem se víc, když jsem do toho nalil čistou naftu. Jede to stejně. To znamená, že jsem měl asi dost bordelu někde v palivový soustavě, no a tím benálem se to nejspíš pročistilo. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Stejně si myslím, že pokud auto jede lépe na nějakou sračku než na to na co je stavěno tak není něco OK. Zvlášť když tato míchanina má nižší výhřevnost a čas jejího vznícení při vstřiku je dost těžko odhadnutelný.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17945 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so červen 22 2013, 23:07 Předmět:
Před pár roky jsem do Pažouta 405 nalil topnou naftu co se prodávala za 90 háků litr někdy v první polovině 70 let. Od tý doby ležela sudu, dobrých 35 let. Byla krásně žlutá, žadnej vysráženej parafín. Pažout na to jezdil úplně jinak, podstatně líp, než na tu současnou biosračku. Podobnou zkušenost jsem učinil s ukrajinskou naftou. Kde jsou ty časy, co nafta byla ještě naftou....I na tý Ukrajině je podle místních nafta ještě naftou.
Jirka
Stejně si myslím, že pokud auto jede lépe na nějakou sračku než na to na co je stavěno tak není něco OK. Zvlášť když tato míchanina má nižší výhřevnost a čas jejího vznícení při vstřiku je dost těžko odhadnutelný....
Nuz stary pan Diesel vyvinul ten motor povodne na olej ,nafta ako taka vtedy asi nebola.To,ze na olej ide vylagrovany motor lepsie je preto,lebo olej je hustejsi a lepsie vytesnuje vole v cerpadle a v tryskach.Takze je tam rychlejsi nabeh tlaku a lepsi prietah horenia.Olej aj lepsie maze.Kym bola nafta este naftou,obsahovala primesy siry a tie pomahali mazat ihly a konce trysiek.Ta sira Mozno aj konzervovala naftu,aby sa tam nerobili tie hlieny a bordel a nafta mohla byt uskladnena par desatroci.Ale hlavne mala dobre mazacie vlastnosti,co teraz nema.Takze priliatie oleja do nafty len pomoze.Len treba dat pozor,aby nebol moc aditivovany,lebo z tych aditiv vznika pri horeni popolcek,urobi taky nanos na konci trysky a vychyluje luc vstreknutej nafty.U filcky sa na to vsetko mozes vy.rat,ta ma capovu trysku,ale u modernych motorov toto moze robit problem.Tiez treba dat pozor na prevodove oleje,niektore oszahuju mikroskopicke ciastocky aditiv,ktore su schopne prejst cez filter a mozu robit problemy na lapovanych castiach cerpadiel,ci vstrekovacov.Hydraulicky a trafo olej su ok,no a olej do 2taktu je priamo urceny na spalenie .
Olej celkem chápu. Ten zas dělá jiné problémy. Ale on přilévá benzín.....
Jinak dnešní nafta je pěkný hnus. Nesmrdí to jako nafta, když se toho člověk "napije" tak to nechutná jako nafta, jde to umýt a nesmrdí co jsem teď děla se vstřiky na traktoru tak normálně mě to mezi prsty žralo.... _________________ Internet - metla lidstva
Zalezi na tom,kde si ju kupil a aky ma pan co vlastni pumpu pristup k roznym riedidlam,brzdovkam,glykolom,atd.atd.,lebo,vsak zisk. Benzin,ako som pisal vyssie,je vhodny len v zime.On dokaze rozpustit aj uz vzniknute supinky parafinu,ked nafta zamrzne.Inak,znizuje cetanove cislo nafty a tak vybehanejsie motory na tuto zmes tazsie startuju.Je lepsie pouzit petrolej,ale ten je napr.v Nemecku zakazane davat do nafty,tak tam lejeme benzin.Pred pridavanim benzinu je dobre vymenit palivovy filter,lebo benzin rozpusti necistoty zachytene z spinavom filtri a prezenie ich cez cerpadlo a trysky
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.