Zaslal: so leden 27 2007, 20:52 Předmět: Dělič napětí
Mám baterii 12V/150Ah a dva seriově zapojené žhaviče svíček, jeden je na 3V. Potřeboval bych tedy nějaký dělič napětí, který mi dá na výstupu cca 6V a velký proud (cca 100A). Bohužel mě žadné schůdne řešení nenapadá snad sériové zapojení několika diod, ale diody s tak velkým proudem snad neexistují nebo jsou hodně drahé. Mohl by mi někdo poradit, moc děkuji.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19600 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so leden 27 2007, 21:10 Předmět:
Mohl bys upřesnit, o co ti jde? Co to vlastně řešíš? Proč jsou asi žhaviče na 3V, když se u dieselů vyskytují palubní napětí 12 a 24V ?
Příliš mnoho nezodpovězeného.
Bratr ma traktor, zetor 25A s výše popsanou baterii. Ty žhaviče mají být údajně na 12V, ale problém je , že se po nějakem čase přepalí. Nedávno jsem se dozvěděl, že tyto zetory mají dva druhy žhavení, jeden drátový na 2,5 nebo 3,5V a druhý na čepu ten je na 12V.
Jde mi oto, čím snížit napětí na polovinu (6V), ale proud musí zůstat vysoky zhruba těch 100A, snad to je už jasný.
Bohužel nelze vyměnit baterii (třeba za 12V/55Ah a 6V/55Ah).
Tam byl preci pod krytem odporovy drat a kdyz se nazhavil tak byly nazhaveny i svicky. Urcite je pocitano i s timto _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: ne leden 28 2007, 10:42 Předmět:
Na tejto stránke http://www.zetor25.websnadno.cz/ sa da stiahnut montazna prirucka na Zeter 25. Mozno ti to pomoze. Je tam nieco aj o elektrike. Tieto Zetory sa robili na 6 V a potom na 12V. Niekto si to potom prerabal na 12 a mozno zabudool na zhavice. Takyto zetor s 12V napajanim mame doma a zhavice su zapojene do serie, ale neviem ako ma byt zapojený kontrolný zhavic v palubovke, ci do serie alebo paralelne so zhavicmi motora, pretoze to mame nefunkcne. Ak sa ti to podari spojazdnit, napis prosim ako to slape a ako to mas zapojene s tou kontrolkou zhavenia. Pointa je v tom, ze ked kontrolny zhavic v palubovke je naplno nazhaveny, mali by byt takisto nazhavene zhavice aj v hlave motora, a treba strartovat.
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: po leden 29 2007, 7:42 Předmět:
Este ma napoalo jedno riesenie ako nastartvat tkyto stroj bez zhavicov. Osobne to mam vyskusane. Ja davam tomu traktoru pri startovani precitat noviny takymto sposobom. Navod: Rozpojime gumovu hadicu veducu zo vzduchoveho filtra do sacieho potrubia, zrolujeme a zapalime noviny. Plamen z horiacich novin dame k saciemu potrubiu a startujeme. Horuci vzduch sa dostane do valcov a uz to frcíííííííí
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.