Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 12 2013, 11:51 Předmět:
Asi by bylo dobré tomu dát nějaký smysl. Pokud někdo tvrdí, že PS2 klávesnice komunikuje oboustranně, tak by to chtělo nějaký odkaz, ať se např. já (a to rád) poučím, protože by se mi to hodilo. U USB klávesnice by to bylo ještě lepší.
Zatím jsem našel jen obrázek, stačí jen napsat po kterých drátech to jede do té PS2 klávesnice. Na tu USB klávesnici by se mi hodily právě ty indikace, klávesnice nemusí být připojena, ale šlo by udělat něco s LEDkama.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 12 2013, 11:54 Předmět:
A ještě by se mi hodil i prográmek na zapínání LEDek na klávesnici. Mám dojem, že kdysi na AT klávesnici to šlo, ale nejsem si fakt jistej jestli to nebylo něco jiného.
Založen: Nov 21, 2012 Příspěvky: 717 Bydliště: Most, Praha, Lanžhot
Zaslal: pá duben 12 2013, 11:56 Předmět:
p32 napsal(a):
A ještě by se mi hodil i prográmek na zapínání LEDek na klávesnici. Mám dojem, že kdysi na AT klávesnici to šlo, ale nejsem si fakt jistej jestli to nebylo něco jiného.
Založen: Aug 04, 2009 Příspěvky: 1313 Bydliště: okres Písek
Zaslal: pá duben 12 2013, 13:53 Předmět:
Komunikace hostitel -> zařízení se dá považovat i za jistou primitivní formu řízení toku. Počítač přizemní CLK = klávesnice má zakázano vysílat.
Čistě jednosměrný přenos znamená i to, že musí být strana hostitele připravena k příjmu prakticky "nepřetržitě" (s rizikem ztráty některých datagramů, pokud toto nelze dodržet).
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 12 2013, 14:09 Předmět:
judeware napsal(a):
Čistě jednosměrný přenos znamená i to, že musí být strana počítače připravena k příjmu prakticky "nepřetržitě" (s rizikem ztráty některých datagramů, pokud toto nelze dodržet).
A proč nepřetržitě ? Od toho jsou už dávno vymyšlena přerušení, takže to zvládaly i osmibitové počítače. Ano, určité vysoké rozlišení myši nemusí být starým PC pobráno.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 12 2013, 14:12 Předmět:
Panda38 napsal(a):
p32 napsal(a):
A ještě by se mi hodil i prográmek na zapínání LEDek na klávesnici. Mám dojem, že kdysi na AT klávesnici to šlo, ale nejsem si fakt jistej jestli to nebylo něco jiného.
Podle toho v čem - Windows, BIOS, porty?
Celkem je to jedno. Něco, co se dá prostě vyzkoušet pod woknama bez zaseknutí.
Pokud Ti nevadi VBS, tak stam staci vytvorit maly skript:
kód:
set wshshell = CreateObject("WScript.Shell")
wshshell.sendkeys "{SCROLLLOCK}"
Spustenim se zapne/vypne scroll lock. Jinak na zkousku to jde delat napr pres 'Klavesnici na obrazovce', tam vypnuti/zapnuti scroll locku meni stav i na HW klavesnici.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 12 2013, 17:03 Předmět:
Tak s tou klávesnicí na obrazovce to je dobré. To mě fakt nedošlo, že by to tak šlo. Ale měl jsem dotaz a spíše ho formuluji jinak. 3 LED tam jsou normálně, ale nelze toho dát trochu víc ? Tzn. spíše přes nějakou adresu a zadáním hodnoty a ne přes proměnné s nějakým názvem (jestli mi rozumíš).
Založen: Aug 04, 2009 Příspěvky: 1313 Bydliště: okres Písek
Zaslal: pá duben 12 2013, 23:05 Předmět:
Svůj poslední příspěvek jsem upravil:
citace:
...znamená i to, že musí být strana hostitele připravena k příjmu prakticky "nepřetržitě"...
aby nedošlo k mylné interpretaci. Šlo o zdůvodnění, k čemu se (mimo jiné) hodí obousměrná komunikace na PS/2. A o to taky v diskusi šlo.
Po úpravě je ta věta pravdivá na 100%, páč řadič 8042 v PeCe (nebo jeho obdoba - součást čipsetů PC286/386 a výš) skutečně čte data z portu pořád dokola (krom spec. stavů). Teprve po přijmutí znaku (XT), nebo zaplnění svého bufferu (AT a výš), aktivuje tento IRQ1 a dožaduje se obsluhy! Nedočká-li se, data se přepíší novými (XT). Možnost pozastavit přísun dalších dat u obousměrné komunikace se tak logicky nabízí jako zajímavá vlastnost.
Samotná klávesnice žádný výstup INT nemá. Takže v aplikaci s MCU se periodické sledování stavu PS/2 rozhraní programem přímo předpokládá a o žádném HW přerušení nemůže být řeč. Leda spojit CLK portu též s vyhrazeným vývodem INT na MCU, což ale znamená přerušení iks krát během sériového přenosu PS/2 -> MCU a to není totéž jako v PC.
Podobný trik se využíval např. v C428. Výstup přijímače DO tam vedl na bitový port IR a zároveň na INT.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so duben 13 2013, 14:24 Předmět:
p32 napsal(a):
MetalGod napsal(a):
Kdyby byla komunikace jen jednosměrná, jak by se daly softwarově řídit stavy NumLocku, ScrollLocku a CapsLocku, včetně jejich LED?
To je asi to, co se z PC na klávesnici určitě neřídí. Prostě se to změní softwarově jen v OS toho PC či NB. Zatím jediné co vidím, tak je indikace LED.
Určitě musí být oboustranná komunikace u USB klávesnice (PC a USB modul), kde je možnost kdykoliv odpojit a připojit. U PS2 klávesnice, kterou připojím až po nastartovaném PC, se nedá dělat nic, ani ovládat LEDky. Má někdo na klávesnici víc LEDek jak tři ?
No tak ono to chce nejdřív pokročilejší OS. Pak si ji můžeš připojit kdykoliv. Mám starou Benq I-100P do PS/2, stejně tak jsem zkoušel i ještě starší Chicony (model neznám, je žlutá jak zuby nutrie a tlačítka jsou jak od psacího stroje), ani tam není problém.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.