Zaslal: st únor 27 2013, 23:30 Předmět: Generátor obdelníkového průběhu
Dobrý den. Velice moc prosím o radu. Potřeboval bych zbastlit nějaký generátor, který by dokázal generovat průběh na obrázku. Tu část signálu se dvěma jehlama - obsazeno -. Jedná se o signál vysílaný zátěžovým čidlem sedadla spolujezdce do řídící jednotky airbagů. Čidlo mi odešlo tak potřebuji nějaký emulátor který pošle do jednotky signál že sedadlo je obsazené pasažérem a airbag při nárazu bude aktivován. Seriově vyráběný emulátor na mazdu 6 je docela drahý. Nebo spíš pokud by byla možnost to zbastlit tak raději bych takto... Na netu jsem neco našel ale nepřečetl jsem žádné hodnoty. Jen kristal dva IO a par drobností.
Byl bych neskutečně štastný a vděčný kdyby si nekdo věci znalý našel chvilinku a třeba mi i škrtnul nějaké schema. Nebo budu velice rád za jakoukoliv radu.
Prosím pomozte.
Velice moc děkuji.
Hmm to je špatný. Bez časování je to marný což? Nechce se mi ale asi budu muset koupit ten emulátor z příspěvku od rnbw. Protože ta hovadina cela stoji 15000
Teď mě tak napadá nedalo by se to časování nějak spočítat z toho zobrazení osciloskopu? Asi plácám hlouposti nevím. Jsem jen opice co se naučila vyleptat vyvrtat a zaletovat... možná ještě se zorientovat v schematu
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: čt únor 28 2013, 11:01 Předmět:
zvedavost mi neda sa neopytat, ci sa neda vymenit to zatazove cidlo? ci to je "nedelitelnou sucastou" sedadla a teda nevymenitelne? lebo tak ma napada, ze ak mas aj vyhrievanie prednych sedadiel, tak ak je zapnute a nikto tam nesedi - tak nehreje - teda aspon v mojom aute, ked das emulator tak asi potom hriat bude aj "naprazdno" ci trepem sprostosti?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt únor 28 2013, 22:19 Předmět:
Tohle zvládne snad každej jednočip a změřit frekvenci kdokoliv, kdo má rozumnej osciloskop. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ja vím, že se to dá koupit a děkuji všem co mi poslali nejaké stránky s těmito emulátory. I tak, abych si něco dokázal, nejraději bych ho vlastnoručně zbastlil. No ale vidím to tak, že to asi nedopadne... Jinak bohužel žátěžové čidlo není samostatně vyměnitelné. Dá se vyměnit pouze celé sedadlo které výjde na cca 14-15 tisíc a to se mi fakt dávat nechce Vyhřívání nemám, tak je mi celkem jedno, že si jednotka bude myslet, že je sedadlo stále obsazené. Hlavně aby to bylo bepečné pro spolujezdce. Myslím si, že nejde o žádný druh komunikace mezi dvěma Ř.J. Nejsem si jistý u mazdy ale vím z práce, jelikož jsem autoelektikář, že u spousty aut jde pouze o jednosměrný tok informací. Buďto obsazeno nebo neobsazeno. 3 piny +,- a signálový. Žádné CAN-BUSové vedení tam není.
Prozatím Vám všem mnohokrát děkuji za užitečné rady. Když někoho ještě něco napadne budu moc rád.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 35870 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne březen 03 2013, 23:11 Předmět:
Pocul som, ze v Mazda servise to vedia nejako vyriesit s tym, ze ti daju podpisat papier, ze suhlasis s tym, ze airbag vystreli aj ked tam nikto sediet nebude. Otazka je, kolko to stoji. Neviem, ci pouzivaju nejaky vlastny emulator alebo sa zmeni nieco v riadiacej jednotke airbagov.
Ano je pravdou, že v origo mazda servisu si nechaji podepsat papír ale jaký přesně zákrok udělají, nevím. Změna v HW Ř.J. je nesmysl, možná snad diagnostický zásah do SW ale za svoji autoelektro praxi jsem se s ničím podobným nesetkal a neni ani možné v této Ř.J. provádět takovéto kódování nebo programování. Třeba v jednom nejmenovaném originálním servisu a i v neoriginálních bastlservisech, co jsem prošel jsme tento problém řešili na přání zákazníka co nejekonomičtěji tak, že pokd má zátěžové čidlo pouze dva vodiče, vrazil se do konektoru vedoucí k Ř.J. odpor urité hodnoty, zamotalo izolepou a diagnosticky zkontrolovalo... Kde je více vodičů jako třeba u mojí mazdy, musí se použít emulátor. Nebo sedadlo za 15tis. Pokud by bastl selhal rozsvítila by se kontrolka airbagu a celý systém SRS tedy airbagy by byl deaktivován a neodpálil by se žádný airbag při nárazu. Je to docela chytrý systém, například: zjistí to třeba podpětí akumulátoru, jakýkoliv přechodový odpor kdekoliv ve vedení v konektorech a podobně. Kontrolka se rozsvítí při sebemenší malicherné chybce. Takže, kdyby byl problém s čímkoliv v systému zahlásilo by to chybu. Je to takhle nastavené záměrně, vždyť na tom můžou záviset životy... On ten, ať už bastl, emulátor nebo zátěžové čidlo nemají na starosi přímo aktivaci roznětky bagu. To by musela být velká souhra náhod, aby to odešlo asi zlomek sekundy před nárazem do protijedoucího kamionu Od tohoto jsou po autě rozmístěná čidla nárazu a v Ř.J. je také čidlo přetížení a právě tyto snímače jsou důležité a pro odpal bagů směrodatné. Ale náhody se dějí. Může odejít cokoliv kdykoliv. K tomu emulování prázdného sedadla. Jde o to, že například když se usadí dětská sedačka na př. sedadlo, musí se deaktivovat airbag. To má na starosti buďto zátežové čidlo v sedačce, které pozná zda je tam sedačka nebo řiť člověka anebo manuální deaktivace pomocí vypínače, většinou v přihrádce spolujezdce. Ať tak nebo tak pokud je spolujezdcův bag deaktivovaný, stále svítí na většině vozů nepřehlédnutelná oranžová kontrolka passenger airbag OFF. A na přístrojové desce u většiny aut i červená kontrolka závady airbagu. No, každopádně airbagy mi přestaly fungovat den po koupi vozu. Řekl jsem si, že to bude nějaká hloupost na tohle přece auto nejezdí to opravím. Klasika, když mechanik kupuje auto No a nefunguje mi to ani ted po 5 letech. Tak bych v rámci úspor a vlastního zabavení chtěl zhotovit ten emulátor, aby to konečně začalo fungovat.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.