Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zdvojene napajeni pro pripad vypadku jednoho zdroje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2013, 21:25    Předmět: Citovat

Kdyz tak nad tim uvazuji, tak bych chovani elektroniky predefinoval nasledovne: pokud bude na jedne baterii rozdil o 1,5V (snad resi mirny pokles pri zatezi) oproti druhe, prepne se to na tu vic nabitou a takhle dokolecka do uplneho vybiti. Otazka je, jestli kdyz se to bude prepinat z jedne baterie na druhou, nedojde k chvilkovemu stavu, kdy nebude na vystupu zadne napeti? To by mohlo pri napr. pohybu hodne serv mit za nasledek reset prijimace. Dalsi otazkou je, jak se na zacatku zvoli baterie, ze ktere to pojede, jelikoz budou nabite obe dve...pri vyse popsane funkcionalite.
Co dat dve baterky bez cehokoliv a plus kazde spojit do serie s usmernovaci diodou (anoda u bateri) a katody spojit a vest k napajeni palubni elektroniky? Jak by se to chovalo?


Naposledy upravil josido dne ne leden 27 2013, 21:40, celkově upraveno 4 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2013, 21:28    Předmět: Citovat

jak rikam, letadlo je na beniznovy motor...tohle zarizeni napaji pouze serva , prijimac a zapalovani. Velikost napeti na vstupu prijimace (tedy i to, co je na zapalovani a servech) mi posila telemtrie vysilacky na pult a muzu si nastavit hranici, pri ktere to vyda akutsticky signal, takze netreba tohle nejak indikovat na modelu, atd... palivo v nadrzi bude na cca 10-15minut letu, takze baterie v podstate nabiju pred litanim a mely by na vyse zminene vydrzet, napr. cele odpoledne, tudiz jde opravdu jen o to, aby nezustala elektronika bez napajeni a pojistka je dvojity zdroj...nic vic to nema a nemusi delat.
Jak pise andrea, dva zdroje tam jsou z duvodu vzniku chyby na jednom...jelikoz jeden dvojnasobny zdroj a jeho zavada se rovna padu letadla za 20tisic....coz je nemile a rad bych se tomu vyvaroval:-) A prece jenom pravdepodobnost, ze se pokazi oba zdroje je mensi, nez jeden.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 9:57    Předmět: Citovat

v tom případě skutečně postačí dvojdioda z PC zdroje. jen na ní bude ubytek 0,4V. baterie se budou vybíjet současně.
_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 11:34    Předmět: Citovat

P-Fety otočiť-sú naopak.

Stým hlásením to bude biednejšie keď padne batéria (môže to byť aj okamžite). Preto to musí byť automaticky prepnuté na druhú. Prepínanie povelom sa nevylučuje, ale záložná batéria musí byť "stále" testovaná, aj keď je nezapojená.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 11:59    Předmět: Citovat

S otočenými FETy bude celá věc k ničemu, protože selhání (třeba zkrat) jedné baterie odstaví přes diodu D-S i tu druhou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 12:15    Předmět: Citovat

Yo... Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 13:11    Předmět: Citovat

Nwm , při jakých stavech ti hlásímta telemetrie vybití baterky a při jakém minimu ještě souhrn pracuje . Ale třeba dát jeden zdroj plné kapacity a druhý např. třetinový . Ten "hlavní" spínat FETem a po poklesu odpojit a a záložní mít trvale přes vybranou diodu trvale a po ohlášení telemetrií , že je hlavní baterie OUT , by jsi jen rychle přistál . Pokud má telemetrie vnitřně u přijimače nějaký výstup , pak by celé bylo jen takto jednoduché .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 20:07    Předmět: Citovat

to milan222> puvodne jsem myslel, ze bych dal napr. tuhle diodu:
http://www.ges.cz/cz/stth6002cw-GES04913439.html a zminene zapojeni...

to zbytek> telemetri prijimace meri bez dalsiho zarizeni jedno napeti...tudiz bych meril napeti na vystupu zarizeni, ktere resime. elektronika pracuje i pri 5V, coz je hranice, pod kterou rozhodne nemuzu jit....ale jen imaginarni, nebot lipo dvouclanek vybitej na 5V se rovna jeho temer smrti. Napeti na prazdno by na nem nemelo klesnout pod 3,7V na clanek, tedy 7,4V...to je idealni stav pro jeho dlouhou zivotnost. Telemetri bych si nastavil tak, ze kdyz bude napeti napr. 7,2V (beru mirny pokles pri zatezi...prestoze bude baterka dost tvrda), tak by me telemetrie upozornila, ze je vybita baterka...presto ze i s timto nabojem mam jeste dost casu na pristani. To upozorneni neni zas tak dulezite, nebot myslim, ze pri nabiti budu moct pul dne litat a baterka bude porad plna.
JDE mi jen o to osetrit selhani jedne baterky. Kdybych mel jen jednu a selhala by, tak mi letadlo spadne, nebot bude neovladatelne. Kdyz budou dve, je vetsi pravdepodobnost, ze obe zaroven neodejdou....ale tohle jsem uz psal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 20:15    Předmět: Citovat

3,7V je nominální napětí, ne konečné vybíjecí, to je 3V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 21:38    Předmět: Citovat

Plne nabity clanek baterky ma 4,2V naprazdno...kdyz se vybiji, tak by nemelo byt po vybiti napeti mensi nez 3,7V na clanek naprazdno. Jde to vybit vice, ale zkracuje se zivotnost baterek. To nominalni napeti je opravdu 3,7V a s timto parametrem se take udava vypocet napeti pri vice clancich...tedy 3,7x pocet clanku. Ja litam v elektrach tak, ze se snazim nejit pod 3,6V na clanek. Udava se, ze minimalni mez 2,9V na clanek, ale to je na hranici zniceni baterie...takze kdyz dobiju a doletim...vycerpam cca 75% kapacity, tak jsem na prave tech 3,6 -3,7V. V tomto stavu uz se tomu moc nechce za plnym plynem...ale to je jedno, nekdo lita tak dlouho, dokud baterii nevycuca uplne. Ja jsem si navykl na vyse popsane a snazim se to dodrzovat, ale to nic nemeni na mem problemu...co ty dve diody a nic dalsiho k tomu?

Jinak andreo prosim, kde se daji koupit vykonove tranzistory, co jsi uvedla ve schematu? Ja koukal na GES a nic jsem neobjevil. Diky za info.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 21:47    Předmět: Citovat

Ten uvedený typ jsem vzala jen namátkou, nezkoumala jsem, jestli se dá koupit. Prostě je tam potřeba nějaký P-MOSFET s dostatečně malým odporem kanálu. Ale jestli ti nevadí úbytek a tepelná ztráta na schottky diodě, tak tam dej jen tu dvojdiodu, třeba MBR4045PT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: po leden 28 2013, 21:50    Předmět: Citovat

Ubytek nevadi a ty fety by se taky hraly...takze dam jeden chladic a jednu dvoudiodu a bude to. Dekuji moc vsem za konzultaci a navrhy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 29 2013, 6:09    Předmět: Citovat

Když tam dáš jen ty diody , tak když ti hned zkraje klekne jedna baterka , tak hned jedeš na druhou a víš prd . Ale jak chtěj vaši .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josido



Založen: Mar 26, 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: út leden 29 2013, 18:13    Předmět: Citovat

Jasne, ale ta jedna vydrzi cele odpoledne litani a navic jeji pokles mi bude hlasit telemetri... jak rikam, dualni je to pouze kvuli tomu, abych pri vypadku jedineho zdroje nebyl hned bez stavy a neboural. Kdyz k prijimaci dodam jeste telemetricky modul (coz stejne asi dam), tak muzu merit tusim 2 nebo 3 napeti, takze budu mit stav obou baterii, nehlede na to, ze mam z ciny led merak...ten bude zaintegrovany v palubni elektronice a pri vizualni kontrole pujde zkouknout napeti, takze po kazdem letu zkontroluji stav...a let je cca 10 minut, takze se nic nedeje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st leden 30 2013, 13:30    Předmět: Citovat

Neviem mne na tom modely z PE automaticky pri vybiti baterie vypne motor a lietadlo doplachti, ovladatelne este je...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund