Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Spolehlivé určení vadného motoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7104
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 11:23    Předmět: Citovat

Převinutí počítáš?

Jedna z metod jak odhalit mezizáviťák je pustit do vinutí vyšší kmitočet než je síťový.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 12:58    Předmět: Citovat

nestaci zmerat indukcnost vinutia ? ked bude medzizavitovy tak bude mensia..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 13:07    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Převinutí se pro mne , provozního elektromontéra , nerovná oprava . Záruka na převinutí k tomu 1/2 roku .
Smile a co je tedy převinutí, když ne oprava?

Pokud je to mezi firmami, tak záruka platí podle smlouvy (viz obch.z.) a tam je půl roku celkem běžné.
teo napsal(a):
ahoj, potřeboval bych jednoduchý způsob jak nejlépe multimetrem spolehlivě a jednoduše určit pokažený motor. Zkouška - nefunguje není vhodný způsob.
A to tedy chodíte po motorech v provozu, které normálně běží a zkoušíte, jestli náhodou není některý vadný?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 13:13    Předmět: Citovat

Nech se , atlane , někdy vzít na kukandu do fabriky , třeba tkalcovny , kde se jich točí 2-3stovky . Tam ti to ukáží a pochopíš . Ty motory maj tak 80-90°C a smrdí proto normálně . Záviťák ti vyhodí ochranu , šlus na kostru klidně hlavní jistič . Dál se tím nikdo v provozu nežabí , na srandu není čas .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 13:16    Předmět: Citovat

Oprava např. tkalcovského stavu provozním elektrikářem je výměna vadného motoru . Je (bylo) v tomto státě jen pár výjimek , kde byla přímo ve fabrice převijárna . Ale zase tam pracoval někdo jiný , ten neměřil motory na provoze , ani je neměnil . Provozák musí opravit vše tím , co má v brašně .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
teo



Založen: Oct 26, 2008
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 14:15    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
A to tedy chodíte po motorech v provozu, které normálně běží a zkoušíte, jestli náhodou není některý vadný?


No tak normálně opravuji zařízení kde není na zdroji jen jedem spotřebič(motor). Zapojení je leckdy tak složité, že není jednoduché určit viníka. A rád bych si byl jistý že je chyba na 100% třeba v motoru. Ono vyměnit 500kW motor není jako měnit motor u sekačky...
Tím opravuji myslím určuji závadu. Na opravu motoru máme firmy. . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 14:46    Předmět: Citovat

Ono je to i o ceně za převinutí, i o dostupnosti new motoru jako ND. Běžně dostupnou řadu pohonů od Siemense/ABB/MEZu už dneska nechává přemotat jen soukromník, fabrika skoro nikdy - ta radši koupí new. Je to právě o tom, že novej motor dodá výrobce/prodejce do 24 hodin i dřív, zatímco oprava formou převinutí trvá minimálně 3-4 dny (vysoušení a impregnace nejdou udělat za hodinu) - a vyžaduje proto buď stejně dlouhou odstávku daný technologie, nebo disponování náhradním strojem stejnýho typu, kterým se opravovanej nahradí. V době kdy cifršpióni hlídají každou korunu jsou na skladě uložený motory jako ND minimálně po 1 kuse od každýho typu použitýho ve firmě značnej luxus, kterej si (skoro) nikdo nemůže dovolit. Náhrada novým motorem přímo od prodejce vyjde ve finále levnější.

Opačným extrémem jsou opravdu silový pohony, který se běžně sériově nedělají a který se nedodávají v krátkodobým horizontu ani jako ND na objednávku - teď myslím motory s výkonem nad cca 50kW, hlavně trakční motory třeba na železnici nebo pohony technologických celků - válcovny, těžní stroje... Tam je oprava převinutím doslova nevyhnutelná, protože cena za new agregát se rovná prakticky ceně za novej technologickej celek...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 14:49    Předmět: Citovat

TAk urcite existuje nejaki prfi vyrobok..... na meranie motora. INak v praci len odpojim vodice, alebo vypinac a premeriam motor multimetrom, ale to zvycajne uz nefunguje a preto do toho sprtam, tak ze bud je vinutie OK alebo prerusene, kedze zmeranie ci tam ide prud je troska komplikovane... minule sa to troska vlieklo kedze bolo zle lozisko a obcas motor zastal tak ze sa potom neroztocil.... a vsetko sa javilo ok. To je tak ked sa motory obcas kupu vo vode.... odchadza nielen vinutie ale aj lozisko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1378
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 16:04    Předmět: Citovat

Taková diagnostika a bezdotyková - skutečně existuje. Jmenuje se křišťálová koule.
Jinak bez rozebírání krytu svorkovnice nebo měření na přívodech třeba klešťovým ampermetrem se asi neobejdeš.

Zbytečná citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď".Děkuji, Killroy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATYCH



Založen: Feb 16, 2006
Příspěvky: 610

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 16:49    Předmět: Citovat

klešťový ampérmetr ukáže objektivně stav motoru,tesla vyráběla měřicí kufr na měření třífázových sítí,tím jsme měřili i motory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 18:18    Předmět: Citovat

Pred asi 10 rokmi sme mali v našej spoločnosti prezentáciu nejakej súkromnej firmy z Čiech na prístroj na odhaľovanie medzizávitových skratov vinutí elektrických točivých strojov.
V princípe sa jednalo o zdroj VN napätia o frekvencii pár kHz (možno desiatky kHz, už sa presne nepamätám) s cyklickým prerušením napájania. Tento zdroj bol pripojený na merané vinutie spolu s osciloskopom. Pri dobrom vinutí bol priebeh na obrazovke taký normálny, pri meraní vinutia s medzizávitovým skratom sa v meranom priebehu objavovala neprirodzená "špička".
Prepáčte prosím sa veľmi zovšeobecné informácie, od vtedy už prebehla nejaká tá doba a ja už ani nerobím pri danom fachu. Len s určitosťou viem povedať, že to fungovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 20:36    Předmět: Citovat

TO : teo

Nejprve je třeba vědět, o jaký motor se jedná.
Na multimetr rovnou zapomeňte. Ten je v tomto případě nanic.
Začal bych tím, pokud je motor v provozu, změřil bych klešťovým ampérmetrem proud,(ale ne nějakým z hobypomarketu za 500,-Kč), kvalitním, s minimálním rozlišením na dvě desetinná místa, a s funkcí TruRMS, v jednotlivých fázích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
teo



Založen: Oct 26, 2008
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 20:56    Předmět: Citovat

Třeba naposledy jsem řešil: jakmile zapnu stykač na přívodním obvodu motoru vybaví jistič. Je vcelku jedno na jakou frekvenci je zdroj nastaven. Z toho vychází, že je mě klešťák k ničemu. Potřebuji oměřit motor bez napětí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: pá leden 18 2013, 22:49    Předmět: Citovat

Ten motor je připojený přes stykač, a nebo, je ještě řízen frekvenčním měničem?
Trochu si protiřečíš.
Pokud vybavil jistič okamžitě, je na obvodu za tímto jističem zkrat. To ale ještě neznamená, že je špatný motor. Odpojil bych kabel, a změřil izolační odpor. Samozřejmě je třeba zjisti, co vše je zapojené, tak abys megmetem neodpálil ještě něco jiného.
Smile

Zbytečné citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď".Děkuji, Killroy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATYCH



Založen: Feb 16, 2006
Příspěvky: 610

PříspěvekZaslal: so leden 19 2013, 13:05    Předmět: Citovat

Měli jsme v práci zkušební stůl na tyto motory-3x spojený KŘIŽÍK 10A,3x A-metry,V-metry,VN-zdroj,měřič přechodových odporů,stykač,central stop,množství zásuvek-tehdy jen 4-kolík,proudový chránič-novinka z NDR.
Měření začínalo měřením vinutí malým napětím,pak VN napětím a poté přes KŘIŽÍK od nuly.Závada se našla vždy-i mezizávitový zkrat i nesouměrně navinutý motor.Dodnes ho používají v navijárně motorů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund