Založen: Jan 13, 2013 Příspěvky: 9 Bydliště: Mladá Boleslav
Zaslal: ne leden 13 2013, 21:15 Předmět:
to EKKAR: pleteš se, VW koncernový diesly maj opravdu v některých motorizacích vyhřívání chladící kapaliny, přesně jak tu bylo psáno. To co píšeš ty je až u OII.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2013, 21:22 Předmět:
Nemejlím se, protože to PTC dostávaly už jedničkový fábule s ropákem ještě před rokem 2000. Ty klimatizace jsem dělal - respektive jsem dělal ty plastový pixly, ze kterých se celej ten agregát skládá. A pro klimu s PTC byly ty díly maličko odlišný než pro tu bez PTC. Byl to stejnej agregát i pro VW Polo, Seata Ibizu a Audinu A2. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6762 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 14 2013, 12:17 Předmět:
Vždyť jsem to jaksi popsal. Snímání teplot přes OZ, napětí taky. Řídící část není problém. Tím je spíše mechanický. Přívod na velký proud, nejspíše bez jištění, spínací relé ap..
tak se usíšrozhodnout taky jak to chceš dělat. mužeš pomocí operáků, nebo termostatů. v tvým případě bych viděl radši termostat.
mužu ti namalovat schema na to s tím TL431 na snímání napětí _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: po leden 14 2013, 16:15 Předmět:
Sejří mne, že jsem ztratil stránku s těmi teplotními čidly, ale, no má to ale, pokud bych to tvořil s těmi termostaty, musel bych vyrobit nové těleso se žhavičkami, ani do jednoho, co mám k dispozici totiž nejde vpálit ta čidla. Zapojení by se dalo aplikovat tak, že plus od větráků na rozpínací čidlo, z něj na cívky relátek. Druhé vývody z relátek na spínací termostat nízké teploty a uzemnit přes žhavící svíčky motoru. Tím bych dosáhl sepnutí za chodu ventilátoru ale až po nažhavení motoru a tudíž i po nastartování. Vypnutí po dosažení teploty na rozpínacím termostatu a umrtvení obvodu po dobu kdy teplota bude korektní k chodu motoru. Primitivní a asi by to i fungovalo, nevýhodou je že by to mělo prasácký vzhled, po motoru by se flákalo poměrně nepřehledně pár drátů navíc, a ty by rušily při jakékoliv opravě v motorovém prostoru. Na druhou stranu zapojení s elektronikou by šlo vměstnat do krabičky od relátka, to usadit v prostoru pojistek do volných slotů i s paticemi a relátky k žhavičkám, takže by v motor. prostoru zůstaly opravdu jen nezaměnitelné vodiče (silné, zakončené pro žhavičky). Navíc jsem to probíral i s dalšími majiteli citroenů, taky by se jim to líbilo, právě vtěsnání do krabičky od relé a osazení v motorové pojistkovce vzešlo odtud. Pro měření teploty bych nejraději použil něco takového http://www.conrad.cz/presny-teplotni-senzor-ts-ntc-202-2k0.k502356 a to jak pro venkovní teplotu, ten by mohl být umístěn v krabičce s elektronikou tak i pro druhou teplotu. jen z diskuze s majiteli aut vyplynulo, možnost spíše než kontrolovat teplotu topné vody, kontrolovat teplotu vnitřního prostoru kabiny a to za pomocí nádechu čidla pro klimatizaci do kterého by šlo implantovat jiný PTC člen. Take snad nejlepší by bylo dvojitý operační zesilovač na dvou vstupech porovnává hodnotu PTC proti odporu nebo trimru, jak zařídit aby to hlídalo zda to dobíjí, nevím,, a celé to ovládá přes výkonový tranzistor relátka. Teď už jen chybí schéma.
P.s. hlavně mně nebijte že to je utopie nebo že to nejde
To riesenie od VW group s PTC pridavnym elektrickym kurenim vyznam ma, je to citit ked hned po nastartovani ide 0.6 az 1kW do interieru a na celne sklo. ( su tam 3 spiraly- vyhrevne telesa, kazde ma 0.5 Ohmu a spinaju sa postupne cez rele, podla toho ako to zvlada alternator, existuje aj verzia s PWM regulaciou.)
Ale prihrievat len 300W chladiacu zmes kde cast tohoto maleho vykonu sa rozlozi na motor a interier, tak mam obavy ze ten vysledny efekt nebude stat za tu namahu.
Vysledny efekt v interieri odhadujem ako pri tych lacnych pridavnych kureniach do zasuvky zapalovaca s vykonom okolo 120W.
edit: teraz som si vsimol, ze tam maju byt 3-4 zhavice, tak to potom uz ano
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: po leden 14 2013, 18:42 Předmět:
Nemyslím, nemůže to topit do bloku, u VW koncernu je na hlavě motoru výstupek, skrze který proudí chladící kapalina směrem k topení, navíc je to z hlediska teploty, nejrychleji se ohřívající se místo na spalovacím motoru. V tom tělese jsou usazeny 3 žhavící svíčky, skoro identické s běžnými žhavičkami, jejich hodnota je 11V a ohmicky za studena mají cca 4ohmy. Odebíraný proud je dle katalogu až 25Ampér což by mělo odpovídat výkonu zhruba 350W na jednu a jsou tři, tak to už je ke kilowatě a ta se musí projevit na topném výkonu vnitřního topení. Při běžícím motoru, je voda vyssávána z obou okruhů, jak topného, tak hlavního chladícího, kde ale jejímu průtoku brání práce termostatu. Za chodu motoru je voda v systému zpřetlakována na tlak od 0,5 až po tlak 1,9 baru v celé chladící soustavě, toto zpřetlakování brání vzniku varných bodů a zvyšuje vlastní bod varu kapaliny o cca 20st. celsia. Navíc, řešení s vodní pumpou, která tlačí do bloku je dalším z opatření jenž brání varu kapaliny v bloku či hlavě.Já osobně chci použít těleso, které bude blíže radiátoru topení, vzdálené od bloku motoru a hadice povedou směrem od výmění tepla na oleji, což je na spodku motoru, takže teplo z produkce žhavičů nemá šanci ohřívat motor ale musí jít pouze po proudu pouze směrem do radiátoru. Při použití tělesa s 4-mi žhavičkami by šlo o výkon cca. +/- 1300W. Navíc v autě je použít alternátor z varianty s klimou, po repasu, takže je schopen dát tento výkon k dispozici.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 14 2013, 19:07 Předmět:
Proč chceš ohřívat kapalinu a tou teprve vzduch, když bys mohl ohřívat přímo vzduch? Přestup tepla = množství tepelné energie přešlé z jednoho materiálu do druhého je úměrné rozdílu teplot, přitom kapalina má obrovskou tepelnou kapacitu a než se sama ohřeje natolik, aby efektivně ohřívala vzduch do interiéru, spotřebuješ spoustu tepla/elektriky zbytečně. Vymysli něco, co bude ohřívat přímo vzduch za ventilátorem topení/klimy, dosáhneš mnohem rychlejšího ohřátí interiéru než když ho budeš nepřímo vytápět elektricky přihřejvaným chladicím okruhem. Folksvágňáci nejsou v tomhle žádní pitomci, ten PTC článek je mnohem efektivnější než jakékoliv žhavičky přihřívající vodu před samotným topením... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: po leden 14 2013, 19:21 Předmět:
Proč vodu a ne vzduch je v tom, že na xantii není prostor kam by se třeba i po úpravě dalo implantovat to elektrické topní těleso, plasty použité pod palubní deskou se teplem snadno zdeformují a v neposlední řadě, soudruzi v NDR, tudíž frantíci něco připosrali když konstruovali topení, výměna radiátoru je práce na dva dny kdy musí půl interiéru ven. Sehnat kompletní topný kanál z vozu s klimatizací a jeho výměna za původní, znamená značné zásahy do karoserie, kdy se musí někde otvory vytvořit aby se jiné o pár centimetrů vedle zase zaslepily. Neklapla by ani varianta s použitím jiného tenšího, podobného radiátoru a vedle dát elektrický, problémem zde je tvarování plastových kanálů vedoucích vodu a jejich spešl koncovky. Prostě tohle je cesta nejschůdnější.
to voodoo400 asi neznáš xantii, ta palubka není nijak přístupná nějaké montáži tlačítka a podobně, proto jsem chtěl aktivaci teplotou s kombinací podmíněného chodu ventilátoru.
Naposledy upravil CERT_z_Bx dne po leden 14 2013, 19:28, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: po leden 14 2013, 19:48 Předmět:
Chci dodat, šlo by o zařízení, které najde uplatnění hlavně po ránu, kdy většina lidí odemkne auto, nastartuje a jde se věnovat odstraňování sněhu a námrazy z auta, což pár minut zabere.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.