Hele jeste zmeril uz jsi to napeti na tom sroubu alternatoru a na aku kazde zvlast? Vsichni ti to tady radia ale nejak se tomu vyhybas _________________ Internet - metla lidstva
Ale néé, nevyhýbám...ale to auto mám teď na chalupě, jedu tam v pátek...takže se snažim získat co nejvíce informací,abych mohl všechno proměřit , nebo případně koupi diodu apod...
Svorky u baterky přechodák mít nebudou,sem sem si vzpoměl, že když sem jí nabíjel, tak sem jí odpojoval, a pak to dělalo stejně. Že by kostra motoru měla přechodák vůči karoserii se mi zdá nereálný...i když u tohohle auta je možný všechno...
Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Zaslal: po prosinec 11 2006, 20:47 Předmět: Alternátor
Tomas.n napsal(a):
Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Zaslal: po prosinec 11 2006, 21:33 Předmět: Re: Alternátor
souba napsal(a):
Tomas.n napsal(a):
Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Tak s tim bych si dovolil tezce nesouhlasit nebot kdyz mas 19V ma vyvodu kontrolky tak za predpoklady dobrych vykonovych diod mas 19V na vystupu altu a tedy teoreticky na baterce. A nekde tedy je podstatna chyba. Zkus zapnout svetla atd ani pak to nesmi jit dolu _________________ Internet - metla lidstva
Baterie nová neni mám ji asi přes dva roky (12V/44Ah).
dřív to ale neprosvědcovalo, takže to normální není, taktéž jako není normální, že ta kontrolka na volnoběch mžourá(přes den si toho ani nevšimnete) ale ze zatížením nebo zvýšením otáček se rozvítí podsatně...zde by zase připadala v ůvahu ten přechodák(můj vysvětlení: přivolnoběhu dá altík menší výkon,tj.batarie drží svojí amperáží) napětí dole(na +- napětí baterky), se zvýšením otáček výkon altíku značne naroste, vliven přechodáku není tolik zatížen, tím pádem napětí vyroste na třeba těch 19V,a na kontrolce je to napětí cca 19V(altík)-13V(bat)=6V ....to bylo možné,ne
Zdravim pravdepodobne maš vadnu 1 diodu diody musiš zmerať tak ze ich oletuješ a meraš každu zvlašt mal som ten isty problem na felicii škušal som skoro všetko tiež som meral diody bez odletovania a všetko sa zdalo ok nakoniec to bola 1dioda vymenil som ju a už my to ide cely rok veľa zdaru
Zaslal: po prosinec 11 2006, 23:53 Předmět: kontrolka dobíjení
Měl jsem podobný problém u Fiata 126P. Alternátor dobíjel, ale kontrolka signalizovala že ne. Byla to dioda, ovšem ne výkonová, ale jedna z třech asi 1A diod, které slouží pouze pro indikaci dobíjení. Tyto jsou skované pod těmi výkonovými. Alespoň u Fiata. Výměnou diody byl problém odstraněn.
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: út prosinec 12 2006, 9:49 Předmět:
Písal si, že si prepískal diody priamo v alternátore. Si si 100% istý, že sú OK. Ja by som ich radšej poriadne premeral, tak ako sa na diodu patrí v obydvoch smeroch, lebo už tu zazneli všetky možné závady, všetko je OK a stále ti to nejde, ale v tých diódach si si nie až tak isý, tak skús.
Rotor alternátoru pouhým proměřením nezkontroluješ, případný mezizávitový zkrat zjistíš jen pomocí spec. přístroje.
Diody jsou v chladiči myslím lisované a pokud jich je devět, asi je bez rozletování jejich spojů jednotlivě neproměříš. I jedna šluslá dioda ti tuto závadu způsobí. Ale já bych si rozhodně půjčil funkční altík a regulátor teprve potom bych hledal chybu jinde. Rozhodně neměň jenom jedno, vadný alternátor může oddělat regulátor, ale i naopak!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.