Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1883 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá červen 22 2012, 11:44 Předmět: Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Ahojte. Stojím před velkým úkolem. Jelikož se tatík rozhodl koupit nového mazla do rodiny tak se na Vás obracím s prosbou .Buď je tu možnost Superb první generace s motorem 1.9 TDI PD 77 kW anebo Mazda 6 v kombíku motor 2.0i benzín 103 kW. Jde o to že nyní má doma Ibizu a tá už má taky cosi nahrkáno ( 136000 km ) i když je to taky mazel a má nalítáno nějakých 20 000 na nových brzdách a je o něj vcelku dobře pečováno. Serviska.. dokumentovaná výměna olejů včetně rozvodů atd.... Ale je opravdu malinká a jelikož máme s tatou oba dva přes 190 cm tak už je to trošku problém. Oba dva vozy jak superb tak mazda jsou zachovalé v dobré výbavě.. Akorát je problém že za celý život co tatík auta měl ( škoda 120 , Favorit,Fiat Tempra 2.0i a nyní Ibizu ) - samé benzíňáky.. a diesel by byl něco nového i když jezdit s ním vcelku umí a dochlazovat turbo se už taky naučil.. Jde o to co si vybrat... On tíhne špíše k tomu Superbu.. Co by jste upřednostnili Vy ? Temperamentní točivý benzíňák se spotřebou okolo 8.5 ltr anebo diesel který má možná větší riziko závad a spotřebu okolo 6 ltr nafty.. Spotřeba Ibizy činí cca 6.1 ltr na 100 km při poměru klidné a živější jízdy.. Děkuji Vám
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33717 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 22 2012, 12:23 Předmět:
Šel bych do Supa, ten 1,9 77kW PD diesel v něm je úmyslně technikou seškrcená verze. S nepříliš horentními náklady za výměnu některých mechanických částí (sací trakt, turbo, mezichladič, případně vstřikovače) a přemapování ŘJ = chiptuning se s ním při téměř nezměněné životnosti můžeš dostat i přes hranici 130kW (= cca 175HP) na to šup...
Díly na něj jsou relativně dostupné, mechanika je známá, majitelů stejného vozu/motoru/výbavy najdeš na česky hovořících fórech docela dost = důležité pro výměnu zkušeností, získávání informací a řešení problémů svépomocí. Nejvíc samozřejmě záleží na tom, jak s ním zacházel(i) předchozí majitel(é) - jestli nezanedbával(i) pravidelnou povinnou údržbu a jak moc ho tejral(i)... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1883 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá červen 22 2012, 12:30 Předmět:
Děkuji za názor. Jde mi o to že kámoš ma ten sám motor v oktávce.. kdysi přijel k nám,vytočil se u náš,zahrabal s ní na 3000 otáček a chcípl motor.. a auto mu jezdi a ma jej v desnem stavu.. jde mi spise o to ze PD je dost slozity system a pronika s nej nafta do mazaciho traktu.. taky bych asi sel do superba.. nevím no.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 35904 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá červen 22 2012, 12:36 Předmět:
Urcite Mazdu. Kolko maju tie auta vlastne najazdene, ked sa ti zda 136 tisic vela? Aby si nekupil nejaky vrak... Pocitaj s tym, ze pocitadla km su stocene.
O diesela TDI je třeba se trochu více starat. Kvalitní palivo ( případně aditiva ), měnit pravidelně palivový filtr, protože je u nás velmi nekvalitní palivo. V mém okolí už měnilo vstřikovací čerpadlo spousta lidí. I mě stála nedávno repase čerpadla dvacet. U Supa 1. generace do roku 2005 nejdou sklápět zadní sedačky a kufr má dost plytký. Takže toho moc neodvezeš. Tažné je nutnost.
Jinak čipovat supa bych byl opatrný, v servisech by ti řekli o závadách, které vznikají vlivem většího zatížení, ovšem vše je o stylu jízdy.
Jezdím ve V6TDI, serepetiček co by se mohlo pokazit je tam spousta, ale kromě ballastu pro xenon, odstřikovače světel a zmiňovaného čerpadla se nic za tři roky nepokazilo.
Spotřeba mimo město je velmi slušná, protože má šestku. Viděl bych to na 6 - 7 /100km. Po městě tak 9-12 /100km
Spíše bych to řešil kde více jezdím. Krátké trasy nebo dálkové. Diesel na krátkém popojíždění bude pěkně chytat na prdel. Zase na dálkových se odvděčí skvělou spotřebou.
Asi bych šel do Superba. Soused má Mazdu - závad moc sice nemá, ale pokud má tak cena náhradních dílů je tragédie a na vrakáčích nejsou.
Dochlazovaní turba je při běžné jízdě zbytečnost. _________________ Internet - metla lidstva
Není ten 2litr u mazdy náhodou do V jak to měly xedosy?
Mazda je tichoučká, jen ševelí (není dokonce ten motor 6válec do V jako měly Xedosy) TDi je oproti tomu traktor který nejede.
Více jezdí ve městě nebo mimo? Jestli mimo město neřešil bych a šel do nafty. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1883 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá červen 22 2012, 14:00 Předmět:
spolubydla ma trojku ve dvoulitru a je to radovej ctyrvalec.. mno tak on nejak extremne dlouhe trasy nejezdi.. jak jsem psal spise do te prace.. bezne tak trasy do 40 km max...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: pá červen 22 2012, 14:28 Předmět:
tatramacek napsal(a):
...Tak tatík jezdí každej den do práce cca 15 km... a ročně najezdí okolo 20 000 km....
Podle týhle informace, bych šel rozhodně do benzínu. Na 15 km se dehťák akorát ohřeje a už bude zastavovat.
To rezis: K dochlazování turba... Při běžný jízdě po dálnici 130, zastavení na odpočívadle a okamžitý chcípnutí motoru... Bejt tvým turbem, tak tě nakopu do
Při 130km/h motor točí na 6ku kolik? Mám benzína s turbem a ten točí kolem 3tisíc nafta bude točit ještě méně. Pro ten motor nevyužíváš ani polovinu výkonu. Než zastavíš tak zpomaluješ podřazuješ dojíždíš třeba na benzínku a vypínáš motor. Nikdy jsem neměl s turby problém. Jo pokud to valíš, pak to dobrzíš jen na brzdách na pár metrech a vypneš motor je to něco jiného, taktéž když se sem tam nechám vyprovokovat, a třeba nejedu ani těch 130km/h , ale jedeš chvíli brzda plyn tak pak ano nechávám to chvíli na volnoběh. To samé studený motor. Pěkně pomalu na něj.
Navíc kazovost turba je v dnešní době takový argument k ničemu. Na dnešních motorech je tolik věcí v takových cenách, že to turbo je běžná součást - vždyť jeho repase se zárukou stojí méně než jeden vstřikovač. A jestli vydrží 200tis km tak je to v podstatě životnost auta jako celku.
Dojíždím do práce 27km z toho polovina dálnice. A je to tak půl na půl. Jinak spotřeba 6,5l/100km naturalu. Takže se to dá. Pokud jedu dál na dovolenou se známým který má 1,9TDi 66kW tak je ten rozdíl ve spotřebě markantní, zas pak přijedem do města a mě baví jeho marnost se někam vecpat, nebo zrychlit v připojovacím pruhu tak aby tam vjel. _________________ Internet - metla lidstva
Naposledy upravil rezis dne pá červen 22 2012, 14:47, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 22, 23, 24Další
Strana 1 z 24
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.