Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 14 2012, 21:31 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Nevěřím ,že by nějaký 1,4 měl spotřebu 10,5 při 160. Takovej prcek se musí točit a 10,5 je nesmysl. Navíc s autem, které má Cx dost velké..
Nemusíš - já s takovým autem jezdím a ta spotřeba je nejen podle PP, ale i podle tankování. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
ako sa merá spotreba pri 160km/h podla tankovania? Tankuješ v takej rýchlosti?
mne sa zas nezdá tých 18litrov na 100 pri 1,2 TSI roomster.
Ekara treba brať s veĺkou rezervou, nedávno tvrdil, že u 1,2 tsi je olej. čerpadlo hnané rozvodovou reťazou. Nečudoval by som sa keby to bolo s tou spotrebou naopak a pri 160km/h by malo to tsi menšiu spotrebu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 14 2012, 22:28 Předmět:
voodoo400 napsal(a):
ako sa merá spotreba pri 160km/h podla tankovania? Tankuješ v takej rýchlosti?
mne sa zas nezdá tých 18litrov na 100 pri 1,2 TSI roomster.
Ekara treba brať s veĺkou rezervou, nedávno tvrdil, že u 1,2 tsi je olej. čerpadlo hnané rozvodovou reťazou. Nečudoval by som sa keby to bolo s tou spotrebou naopak a pri 160km/h by malo to tsi menšiu spotrebu.
Ono stačí natankovat před úsekem projetým takovou rychlostí doplna a na jeho konci taky - a rozdíl podělit ujetými km. Sice je v tom vnesená určitá nepřesnost daná úseky než dosáhneš "cestovní rychlosti" a než zase dojedeš k pumpě, ale jde o odchylku v řádu max. jednoho decilitru, rozhodně to nejsou litry. Každopádně netvrdím, že bych v takové rychlosti jezdil VÝRAZNĚ pod 10 a nebo přes 11 - tuto spotřebu mám navíc potvrzenou i dalšími uživateli stejného typu a motorizace.
A o tom TSIčku v AutoBildu je to bohužel taky pravda - potvrzeno to mám přímo prameny z fabriky, ten motor takovou úpravu softu má - bez dalších konstrukčních opatření (která jsou třeba dnes už na počátku sériové výroby v podobě nové konstrukční řady koncernových motorů) nelze dosáhnout těch parametrů, které TSI vykazuje v oblasti emisí = kvůli rychlejšímu ohřevu katalyzátoru po startu je tento bezprostředně u hlavy válců a aby se naopak katalyzátor nepřehřál a nezničil v režimu vysokých otáček, jsou výfukové plyny v tomto režimu nuceně ochlazovány nadměrnou dodávkou paliva. Předpisy to neporušuje, protože emise jsou zjišťovány při mnohem nižších otáčkách, než při kterých se tato nadměrná spotřeba aktivuje. A fabrika samozřejmě mlčí jak Julda Fulda, protože by to odrazovalo zákoše ...
Takjan - ano, GPS. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
tak dnes som to schválne zmeral s Golf plus 1,2 TSI
tempomat na 160km/h, po dosiahnutí rýchlosti zresetovaný PP, po prejdení cca 15km sa priemerná spotreba ustálila na 10,8l/100km. Motor pri tejto rýchlosti točí 3400ot/min.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 15 2012, 13:18 Předmět:
A máš ho se 7Q-DSG nebo aspoň 6Q-MAN špajzkou, co? Jasný... Je to totiž vo tom, že ve škodovce je 7Q-DSG "top-fuel" a 6Q-MAN se dodává jen v Oktávkách - vůbec to není běžná výbava a ani ten test Autobildu s takovým autem neprobíhal. Jednalo se o obyčejnou 5Q manuální převodovku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
už som Ti raz vysvetloval, že najvyšší prevodový stupeň má u všetkých prevodoviek približne rovnaké sprevodovanie, takže tým to nie je. Dokonca u fábie je pri 5Q 5ka "ďalej" ako 6ka v golfe so 6Q.
Proste tých 18l/100km je blud, ktorý s veľkou radosťou šíriš ďalej.
Ale skôr by som povedal, že Autobild tých 18l uviedol ako okamžitú spotrebu, pri zošlápnutí pedála pri 160ke a ďalšom zrýchlovaní, to by mi posovalo aj s mojím PP.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 15 2012, 13:36 Předmět:
Jenže podíl má i stálý převod v diferenciálu, který má každá převodovka odlišný a výsledkem je, že jak 6Q-MAN, tak 7Q-DSG jsou "převodově těžší" = motor s nimi ve stejné dopředné rychlosti "točí níž" = má i nižší spotřebu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
celkový výsledný prevodový pomer najvyššieho stupňa prevodovky aj so stálym prevodom je približne rovnaký!
Pochop konečne, že ten sa určuje podľa výkonu motora voči autu a nie podľa počtu stupňov.
Takže ten roomster točí tiež pri 160ke približne 3400.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 15 2012, 17:21 Předmět:
Já nemám co přiznávat, ty celkový převody JSOU prostě jiný. Z toho pak vyplývá i jiná dynamika a jiná maximálka - a v důsledku i spotřeba. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
takže s 5Q je spotreba 18,2litra a so 6Q 10,8litra.
je mi to jasné s Tebou, keď to vyskúšam na Roomstri 1,2 tsi 5Q, tak mi zas napíšeš, že som mal auto zlej farby.
Mimochodom, ešte stále myslíš, že rozvodová reťaz poháňa olejové čerpado?
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: ne duben 15 2012, 21:22 Předmět:
no novy 5Q manual 5 stupen 1000ot 34,8 km/h; 7DSG na 5tku 30,9km/h.. kolko to ide na 7 mi nieje jasne kedze je tma x prevodovych pomerov
ale 5q je 63kW a 7dsg 77kW
A rozhodne 6q a 7 dsg bude mat tie pprevody tazsie aby sa usetrilo palivo...sam som nmenil na aute kolesa na 5prevodovom stupni aby motor tocil menej pri tej istej rychlosti...kedze nieje mozne namontovt 6Q prevodovku... a uspora to je len mam vecsi skok medzi 5 a 4 kou..proste chce to 6q prevodovku
Hmm, takže ak spotreba auta závisí nie na jeho hmotnosti, trecích, valivých odporoch a odporu vzduchu a účinnosti motora, ale na počte stupňov v prevodovke a výsledného prevodu, prečo tí blbci už dávno nerobia 10 rýchlostné prevodovky a spotreba by bola liter na sto kilákov? Neviem kde všetci berú tie nezmysly, že zväčšením počtu prevodov, alebo posun do nižších otáčok motora automaticky znamená nižšiu spotrebu...ja som na ťažkom ducate menil prevod päťky, kvôli otáčkam, aby motor tak nehučal, ale spotreba nijako neklesla...stále je okolo 10l na 100km, s takou ťažkou kravou fyzika nepustí, otáčky môžu byť aj tisíc za minútu, ale bude potrebná á dávka paliva, aby to udržalo tú rýchlosť, a nafta zjavne viac energie nedá, otáčky neotáčky
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.