Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne březen 04 2012, 21:15 Předmět:
Dej si na to kondenzátor, aď změříš plnou hodnotu (špičkovovu). Ta je důležitá. Ale je lepší mít víc (16-18V) a ustabilizovat to na těch 13,8 (možná 14,2).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 04 2012, 21:43 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Dej si na to kondenzátor, aď změříš plnou hodnotu (špičkovovu). Ta je důležitá. Ale je lepší mít víc (16-18V) a ustabilizovat to na těch 13,8 (možná 14,2).
Ale howning - pokud chce DESULFÁTOVAT, musí používat jednocestný usměrnění se zpětným vybíjením, tam mu bude nějaká stabilizace a filtrace na dvě věci - právě díky impulsnímu průběhu s pravidelným přepólováním na vybíjení, které bude omezené na cca 1/10 nabíjecího proudu, se dosáhne potřebné depolarizace mezní vrstvy elektrod a rozpouštění vrstvy hrubě krystalizovaného síranu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 05 2012, 22:43 Předmět:
Je to marný, je to marný, je to marný... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To EKKAR: Tak jsem dohrabal štítek a je to opravdu JT100D 230V/24V/4,1A. Ale už je bohužel po něm, připojil jsem na to 72AH AKU, začalo topit a smrdět, prostě se speklo primární vinutí a spálila se pojistka a hned druhá. Asi jsem ho nějak přetížil . Ted k té žárovce 24V/4W, před tím než jsem ho odpálil jsem na tom měl 44Ah a to zkouslo, ale druhý den bylo po žárovce. Dal jsem tam tedy sériově dvě 12V5W sufit a ty by jetě jely do ted a přitom měly odběr 200mA. Což je desetina nabíjecího proudu 2A, můžu je teda nechat? Dneska jsem byl koupit nový trafo 230V/12V/10A (120VAC) ale toroidní (nemělo by to vadit ne?) a ampermetr 10A. Je mnohem tišší a ani když ho ted zatěžuju trvale 5A na té 72Ah AKU tak moc netopí do 60stupnů, udržím na něm ruku. Tak ještě přemýšlím, že jak jsem psal v jiném tématu o DUK3b s vyhořelím trafem, že bych tam tohle trafo dal. Mohl bych poprosit o nějaký rychlý schématko na sestrojení té nabíječky? Mám představu, že bych to udělal jako DESULFITÁTOR na páčkovej přepínač a NABÍJEČKU přepínač na min A a max A, kolíbkovej vypínač s vestavěnou signalizací zapnutí a ampérmetr. Pro všechny tady to musí být hračka a já bych nerad přišel k úrazu at už proudem či bouchlým kondem . Předem mockrát děkuji
Ještě jedna věc, mám tenhle můstek na tu nabíječku by šel použít?
Tak konečně první hotový hokus pokus a myslím si že úspěšný. Aku 12V60Ah orig OPEL, ve voze cca 6 let, minulé léto už neměla sílu nažhavit a nastartovat 1,5D. Od té doby ležela ve sběrné vaně u kompresoru, vytáhl jsem ji změřil a byla něco lehce pod 12V bez zátěže, se zátěží na batery testeru 200A šlo napětí na 5,5V takže ouplně mrtvá. Elektrolit ve všech článcích cca na stejné hodnotě 1,13kg/l. Začal jsem ji nabíjet trafem přes jednu diodu a zpětné vybíjení žárovka dioda (EKKAR schema) s omezením proudu pomocí předřadného odporu k větráku z topení z auta. Nabíjecí proud 1A po dvou dnech se dostala na 13,9V a jemně plynovaly všechny články. Nechal jsem ji tam další dva dny a to už zřejmě dosáhla plného nabití 15,8V. Nechal jsem ji pár hodin odpočinout a dal na zátěžák, no nestačil jsem se divit, držela se kousek nad 9V. Pomalu jsem ji vybíjel, AKU zkouším na autorádiu, které mi hraje nonstop na dílně, při konstantním odběru 1A a když už je mrtvá, rádio začne vypínat, takže nemusím mít starost, že ji to hluboce vybije. Vydržela hrát 24h z čehož usuzuji že měla kapacitu cca 24Ah. Znovu desulfatace, rádio, desulfatace a nyní vykazuje pod zátěží 200A 10,38V a po třech vteřinách začne zlehounka stoupat, po desetivteřinovém testu skončí na 10,49V. Elektrolit má hodnoty 1,26 : 1,24 : 1,27: 1,26: 1,28 : 1,27, můžu ji ještě nechat klidně týden desulfitovat? Pokud se už elektrolit nezvedne, asi je to vše co z ní jde vytřískat. Mám takovou radost, že se mi podařilo dojít ke zdárnému konci. Ted se vrhl do 72Ah VARTY, musel jsem ji navrtat abych změřil elektrolit. Více v dalším úryvku. Dík EKKAR
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 21 2012, 11:57 Předmět:
Zkusil bych ještě jeden nebo dva desulfatační cykly (vybít na 11V a znovu pomaličku nabíjet reverzním způsobem) a pak bych případně ředěním domíchal hustotu na 1,26g/ml ve všech článcích. Ten s hustotou 1,24 je asi nejvíc zasulfátovenj, takže potřebuje ještě trochu "polechtat". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já dneska zahájil peroxidovej pokus s jednou 74Ah. Do každýho článku jsem dal cca 10ml 3% peroxidu. Každej druhej článek začal "vařit" napětí na prázdno má 11,9V. Divný že vaří každej druhej: mínus elektroda - vaří:nevaří:vaří:nevaří:vaří:nevaří - plus elektroda. Pod pojmem vaří myslim, že když si do ní posvítím, tak vylejzaj malinký bublinky a tečou tam kaly. Necham jí otevřenou do zejtra a zejtra zkusim začít nabíjet pomalým proudem cca 500mA, uvidíme jestli se povede. Na druhou baterku, ta je 2 roky stará se už chystam stavět desulfátor. BTW buď jsem slepej a nebo už tady v tom topicu není schéma ekkarova desulfátoru, mohl by někdo pomoci? .. já už mam z popisů tak trochu dovtípený jak to asi vypadá, ale nejsem si pořád jistej
Já teď dělal test na jedné starší 55ah. Kapacitu měla asi okolo 28Ah. Otevřel jsem špuntíky a odsál hustoměrem všechnu kyselinu co se dalo ze všech článků. Pak jsem to zalil destilkou (v menší koncentraci kyseliny se ten sulfát líp rozpouští) do původní výšky, dal pomalu nabíjet a asi po týdnu zopakoval. S takto naředěným elektrolytem jsem to nechal asi 3týdny nabíjet malým trafíčkem, teklo tam asi 200-300mA. Pak jsem zase odsál tu naředěnou kyselinu a nalil tam koncentrovanou cca tak od oka aby se to srovnalo na původní koncentraci. Potom jsem to zase nechal nabíjet aby se to zamíchalo a nakonec jsem doladil koncentraci kyseliny. Teď ta baterka má kolem 38Ah a je i tvrdší.
No bral jsem to jako projekt/pokus. rozhodně ten čas, kterje jsem s tím strávil se vůbec nevyplatí, ale zdá se, že to tý baterce pomohlo (jen doufám že moc nedostaly kapky hlavně kladný elektrody a že to za půl roku neuhnije úplně)
Založen: Nov 02, 2008 Příspěvky: 176 Bydliště: Havířov
Zaslal: so březen 24 2012, 23:16 Předmět:
Zdravím, pročítám toto téma od začátku a není mi jasné jedna základní věc. Lidé, kteří popisují desulfataci podle Karlova návodu, tak dosáhli nabíjením napětí na akumulátoru přes 15V. Jak je to možné, když Uefe na trafu je 14V?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.