Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5700 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: st únor 22 2012, 8:15 Předmět:
Marat, zvykni si na to, bude ještě hůř. Je to jako s cenou oprav placatých TV, kdy prodejní cena se přibližuje ceně opravy pokud jsi nucen měnit celý modul.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st únor 22 2012, 8:23 Předmět:
marat napsal(a):
Ale když se mě za týden zeptá 5 Ajťáků, jestli nevím kde nechat opravit starší NB, který nechtějí vyhodit nebo nemají peníze na nový, tak ...
To bych opravdu chtěl vědět, proč ajťáci nemají na nový
Spíše jde jen o to, aby se to levně opravilo a výhodně prodalo dál, ne ?
Ale od doby, kdy nakoupené desky (či jen součástky) a poskládané do funkčního stavu jsou dražší než nákup stejného, tak už nemá smysl opravovat skoro ani pro sebe.
Naposledy upravil p32 dne st únor 22 2012, 8:25, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st únor 22 2012, 8:23 Předmět:
Crifodo: Ze je tu Foxconn, to este neznamena, ze vyraba tie DELLy, ktore sa tu predavaju. Foxconn je aj v Cine a este neviem kde vsade a v kazdej tovarni vyraba nieco ine. Par rokov dozadu sa desktopy (a servery) DELL dodavane k nam montovali v Irsku. Teraz sa montuju v Polsku. Predpokladam, ze vsetky komponenty (aj tie od Foxconnu) pochadzaju z Azie.
marat: 600ks je uz dost, my toho mame podobne (o trochu viac, ale do 1000 to asi vojde). Dalo sa zaplatit predlzenie zaruky, ale pri tomto mnozstve to bola velka suma - takze to dopadlo tak, ze to opravujem ja. PC su zatial spolahlive (som zvedavy, kedy zacnu odchadzat zdroje), ale monitory sa seru jeden za druhym.
Notebook som riesil len jeden, menil som IO nabijania (kupil som na eBay). Po zaruke neostava nic ine, len zhanat mimo DELL.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: st únor 22 2012, 8:56 Předmět:
marat:
>...zazdít zákazníka s 600 ks...
Předpokládám, že tě štve politika Dellu, jejich prodeje dílů a přeješ si, eventuelně byl bys rád, kdyby prodávali pozáruční díly levněji, abys mohl levně opravovat pozáruční delácký přístroje.
Nechce se mi čekat na odpověď, takže budu tiše předpokládat že to takto nějak skutečně je.
Nechápu co tě vede k domněnce, že jakákoliv soukromá firma bude na svoje vlastní náklady zajišťovat zrovna pro tebe/Vás zdroj levných ND.
Netuším proč si myslíš, že oni budou jenom kvůli tvým ziskům z oprav pozáručních přístrojů, udržovat dva distribuční kanály ND. Už jeden mají, je funkční a stojí co stojí. Pokud se ti nehodí ho využívat tak to nedělej.
"Ajťáci, kteří si Della koupili jsou zoufalci a teď ho mají se vším, co k tomu patří. Tak jak je to postavený to není tvoje starost, je to jejich starost. Pokud jim dokážeš pomoct, udělej to. Pokud to nedokážeš, není to chyba Dellu ale tvoje.
K tvému původnímu dotazu. Pokud jsi skutečně výměnkář u Dellů, dostal jsi všechny potřebné nástroje k opravám přístrojů ke kterým máš certifikaci. Tyto nástroje stejně tak i přístup k serveru se servisními manuály ti samozřejmě zůstanou a nic ti nebrání je používat i k pozáručním opravám. Takže ano, způsob existuje a ty ho máš.
Ze je tu Foxconn, to este neznamena, ze vyraba tie DELLy, ktore sa tu predavaju. Foxconn je aj v Cine a este neviem kde vsade a v kazdej tovarni vyraba nieco ine. Par rokov dozadu sa desktopy (a servery) DELL dodavane k nam montovali v Irsku.
Jo, to je možné, že to co se vyrábí tady, je současně pro zdejší trh moc dobré a sem se vozí něco z víc rákosových výrobních linek. Pikantní je na Irsku i to, že ti Irové, kteří zaškolovali naše montovače, se pak dočkali uzavření svých pracovišť pro nadbytečnost a bylo jim nabídnuto se přestěhovat sem do ČR a pracovat tu za českou mzdu.
Na ekonomických vztazích v takové firmě už není nic přirozeného, tak proč by platilo nějaké pravidlo optimalizace délky dopravní cesty.
Vogon:
Pořád mě nechápeš. Já nechci díly od Dellu! Už proto, že díly od Dellu jsou poslední dva roky takovej sh** že se divím, že to ještě vůbec někdo kupuje. Velmi často se stává, že díl uvedený jako opravený vlastně opravený vůbec není a číňan jej jenom přebalil a poslal zpátky do oběhu. Nechci dělat pozáruční servis s dílama, který nepřežijou půl roku bez další výměny.
Kupovat náhradní díly od výrobce se "vyplatí" jenom pokud jde o plasty, jinak je to zoufalství. Zažil jsem to s Fujitsu, Acerem a teď s Dellem...ikdyž ty jsou natom kvalitativně mnohem líp.
Proto se ptám, zda je možné stáhnout z desky základní programování CMOS atp...!?
Mimochodem, jak už někdo psal, díly na DELLí NB se dají běžně koupit v US za mnohem menší peníze než tady, dokonce mám i zdroj na většinu typů, ale tam mi vadí časová prodleva při dodání. Náhradní čip z Farnellu mám druhý den.
A co tedy budeš programovat když budeš zákazníkovi opravovat jeho desku?
Mi to pořád uniká oč při pozáruce jde s těma sériovkama. _________________ Internet - metla lidstva
rezis, jde o to ze napriklad nekde ve firme si vedou ServiceTag cisla zespoda na samolepce notebooku. Pokud ale servisak vytahne desku a vrazi tam novou bez ST ci s jinym tak potom v logach na siti nebude notas vubec vedeny. Ver mi ze nektere firmy se velmi hlidaji co se deje s jejich notebooky pac na nich maji dost citliva data. Ohledne toho jak zmenit ST, servisaci od Dellu to urcite maji na flashce. Najedou si do servisniho modu, ci tak nejak. A jde to zmenit i po nastaveni, nam jednou omylem kdyz opravovali 12 notasu v jeden den prohodili asi 6x ST a pak to museli premaznout.
Jeste jedna vec, po nastaveni veci v servisnim modu se notas nekolikrat rebootuje, technik me vysvetloval ze se tam nastavuji nektera regionalni nastaveni pro CZ napriklad a pravdepodobne se to vypaluje do EPROMky (ano pouze zapis, nelze prepsat).
Pokud dela dotycny servis Dellu tohle musi znat. A pak se tu nebude ptat jak vocas, cicham nejakou levarnu.
Ohledne reklamacek, je pravda ze k nam technici chodi jen vymenovat. Na lince z nas vytahnou zavadu a reknou rovnou co nam technik doveze. Mnohdy se zjisti na miste ze neni chyba napr. v LCD ale v desce a tak se ceka do druheho dne nez desku priveze, coz se ale snazi ututlat (statistiky).
Nejhorsi serie byla Latutude D630, tam z 600 notebooku co pouzivame za tejden odeslo tak 6. At uz sitovka, LCD, GK cip nebo se proste nejak rozsypal.
Jeste vetsi sranda je ze na supportu Dellu (radoby hotline ProSupport) nam reknou ze na telefonat jen jeden ST. Takze zavolat na 4x napriklad. Je to otravne navic kdyz nekdy cekate 15 minut na telefonu.
Osobne bych si u Dellu nic nekoupil, uz jen kvuli tem oplejtackam se servisem, nic moc kvalita notasu. Na druhou stranu to nove Lenovo T420 take pekne domrvili, tak silenej display a ten touchpad, tfuj . Zlata T60
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt únor 23 2012, 11:20 Předmět:
Kdybys mluvil maďarsky, mohl bys nám překládat, co se píše na ElektroTanya.
Když už se v něčem vrtám na úrovni součástek, a náhodou se to povede, mám tendenci vrátit tu desku do stejné kastle ze které jsem to vytáh a na které je nalepen štítek s číslíčky.
Crifodo napsal(a):
Nějací asiati ve výrobě by se našli,
Zažil jsem montovnu v ČR, kde víc než polovina "operátorů výroby" byli asiati. Téměř všichny jako brigádníci. Všechno úplně legálně.
Teď se budou vytvářet nová pracovní místa v Karlovarském kraji. Jsem si celkem jist, že to bude ten samý princip. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
OT:
U nás loni postavili 3 sklady a jednu výrobu nějakých skříní. Příjmali pouze Slováky, Ukrajince(ky). Čechy automaticky posílali do háje nebo jim dali minimální mzdu, kterou jim vzápětí nevyplatili...
Mimochodem, ST není problém, ale ty EPROM nastavení.
Tak to pardon, jsem asi spatne pochopil. Dal ti s tim tedy neporadim, nejsem technik a tyto zasahy jsem nikdy nepraktikoval, jen prihlizel.
Kazdopadne ty regionalni prenastaveni prece nejsou problem. Pokud se nechystas desky vyvazet za hranice. A to nastaveni si deska drzi, pokud teda menis jen jeaky kondenzator a opravujes studenak.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.