Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 281 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: po leden 23 2012, 13:28 Předmět:
Trochu odbočím: v popisu je u něj uvedeno, že není potřeba galv. odd. napájení. Mě tedy žádná měřidla s AD převodníky (C520D a ICL710x) nefungovala korektně. Vždy jsem je napájel galv. odd. zdrojem od měřeného. Možná to tady funguje...
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 281 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: po leden 23 2012, 13:53 Předmět:
sr71: Ajo, máš pravdu. Byly to mé záčátky s 520kou, tam to tedy funguje. Už si vzpomínám. Stavěl jsem kdysi zdroj podle tuším HW.cz a v něm byla 2 měřidla s ICL710x (U+I), ale obě byla napájena ze stejného vinutí (1 graetz) a tam to zlobilo...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9004 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po leden 23 2012, 20:04 Předmět:
Ale jaký proudy chceš v autě měřit? Při startu jde z baterky třeba 200 A, při provozu jde proud podle toho, jak se baterka nabíjí. Ale hlavně taky teče proud opačně, do baterky. To tímto měřákem nikdy neošetříš. Podle mě to nemá vůbec smysl.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4016 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt leden 26 2012, 12:22 Předmět:
Proud v autě není zas až takový problém, stačí bohatě dimenzovaný bočník a rozsah kolem 100-250 mV.
A pro metr s ICL710x vystačíš s typickým zapojením podle datashetu.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4016 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt leden 26 2012, 18:57 Předmět:
Tak si jej udělej. Je to jednoduchý. Stačí jen pás hliníku vhodných rozměrů, do něj dva otvory na připojení silových kabelů a dva šroubky na připojení mV-metru. Zkusmo, dostaví se to např. pilníkem nebo odvrtáním. Tady máš 2 příklady pro inspiraci.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5029 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 26 2012, 19:21 Předmět:
Vždyť se to tu už (ne)jednou probíralo. Extra bočník je zbytečný luxus. A z hliníku tuplem - má podobný teplotní součinitel odporu(nevalný pro měřicí přístroj ale dostatečný pro indikaci) jako měď. Takže stačí odebírat napětí na kusu kabelu, který už v autě je.
Pak je problém s rozsahy, buď bude měřidlo ukazovat za roh při startování nebo bude v běžném provozu ukazovat pár posledních míst. Přesnost tedy nic moc.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.