Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Multimetr pro napájecí zdroje
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VIKES80



Založen: Feb 05, 2008
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 13:04    Předmět: Multimetr pro napájecí zdroje Citovat

zdravim,mam delsi dobu doma zhotoveny a oziveny tento modul meridla http://www.hw.cz/teorie-a-praxe/art2804-multimetr-pro-napajeci-zdroje-smd-verze.html ,tak mne napadlo,zda bych ho mohl vyuzit v aute,pro mereni proudu a napeti.Co by k tomu bylo jeste poreba udelat,aby to bylo realne,tedy zda by to bylo realne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ace_ventura



Založen: Jan 25, 2005
Příspěvky: 281
Bydliště: Praga mater urbium

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 13:28    Předmět: Citovat

Trochu odbočím: v popisu je u něj uvedeno, že není potřeba galv. odd. napájení. Mě tedy žádná měřidla s AD převodníky (C520D a ICL710x) nefungovala korektně. Vždy jsem je napájel galv. odd. zdrojem od měřeného. Možná to tady funguje...

Jinak použít se dá. Napájel bych to MC34063, výpočet a schéma http://dics.voicecontrol.ro/tutorials/mc34063/ . Největší žrout bude to podsvícení.

A jako bočník k ampérmetru by se možná dal využít jeho minus kabel...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2495
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 13:39    Předmět: Citovat

ace_ventura napsal(a):
Mě tedy žádná měřidla s AD převodníky (C520D a ICL710x) nefungovala korektně

konkrétně u měřidla s C520D byl -pól napájení společný s -pólem vstupu, takže tam nebylo nutné oddělení napájení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VIKES80



Založen: Feb 05, 2008
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 13:50    Předmět: Citovat

konkretni navrh-schema jak to zapojit,zrealizovat by pomohlo,nejsem zas tak zbehli,sem tam bastlim dle schema a ozivim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ace_ventura



Založen: Jan 25, 2005
Příspěvky: 281
Bydliště: Praga mater urbium

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 13:53    Předmět: Citovat

sr71: Ajo, máš pravdu. Byly to mé záčátky s 520kou, tam to tedy funguje. Už si vzpomínám. Stavěl jsem kdysi zdroj podle tuším HW.cz a v něm byla 2 měřidla s ICL710x (U+I), ale obě byla napájena ze stejného vinutí (1 graetz) a tam to zlobilo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9004
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 15:33    Předmět: Citovat

Nevím, jaký proudy bys tím chtěl v autě měřit, ale úbytek 2,5 V by se zařízení asi moc nelíbil. Na měření napětí, to je použitelný tak, jak to je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
VIKES80



Založen: Feb 05, 2008
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 18:49    Předmět: Citovat

myslel jsem pouzit to jako ukazatel,takovy doplnek v aute-ampermetr+voltmetr,nemam pro to vyuziti,tak me napadla tato varianta,dat to do auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9004
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 20:04    Předmět: Citovat

Ale jaký proudy chceš v autě měřit? Při startu jde z baterky třeba 200 A, při provozu jde proud podle toho, jak se baterka nabíjí. Ale hlavně taky teče proud opačně, do baterky. To tímto měřákem nikdy neošetříš. Podle mě to nemá vůbec smysl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 20:04    Předmět: Citovat

navyse dva zbytocne trimre na doske....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VIKES80



Založen: Feb 05, 2008
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: po leden 23 2012, 20:10    Předmět: Citovat

OK.nic se nedeje,tak se na to vykaslu a nezrealizuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 4016
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2012, 12:22    Předmět: Citovat

Proud v autě není zas až takový problém, stačí bohatě dimenzovaný bočník a rozsah kolem 100-250 mV.
A pro metr s ICL710x vystačíš s typickým zapojením podle datashetu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2012, 15:46    Předmět: Citovat

existuje bocnik http://eshop.schrack.cz/bocnik-sh500-60mv-500a.html može metrat aj štartovanie Very Happy mozno nejaky z rozumnou hodnotou http://www.elida.cz/cze/elida/skupiny.htm#Bocnik

Ono je vzdy problem co chce sledovat ak a jstartovaci prud aj nabijaci tak je problem s velkostami a pomerom tychto prudov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VIKES80



Založen: Feb 05, 2008
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2012, 15:58    Předmět: Citovat

ten bocnik by byl asi dostacujici,ale ta cena,to je palka...chci to jen jako informacni panel,V-pripadne A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 4016
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2012, 18:57    Předmět: Citovat

Tak si jej udělej. Je to jednoduchý. Stačí jen pás hliníku vhodných rozměrů, do něj dva otvory na připojení silových kabelů a dva šroubky na připojení mV-metru. Zkusmo, dostaví se to např. pilníkem nebo odvrtáním. Tady máš 2 příklady pro inspiraci.


shunt.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  shunt.jpg
 Velikost:  128.99 kB
 Staženo:  135 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5029
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2012, 19:21    Předmět: Citovat

Vždyť se to tu už (ne)jednou probíralo. Extra bočník je zbytečný luxus. A z hliníku tuplem - má podobný teplotní součinitel odporu(nevalný pro měřicí přístroj ale dostatečný pro indikaci) jako měď. Takže stačí odebírat napětí na kusu kabelu, který už v autě je.

Pak je problém s rozsahy, buď bude měřidlo ukazovat za roh při startování nebo bude v běžném provozu ukazovat pár posledních míst. Přesnost tedy nic moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund