Dobry den,
Mam velmi zajimavy problem.
Jde o zapojeni 8 kontaktu(rele, vypinac) ve kterych budou zapojeny odpory a celek se bude chovat jako potenciometr zapojeny do gameportu. Sepnute kontakty pak budou menit odpor jehoz hodnotu bude mozne odecitat pomoci programu.
Kontakty budou sepnuty v libovolnem poradi a poctu.
Predem dekuji za rady.
V tom ze se nemuzu dopocitat podle ohmova zakona.
Ber ilustracni priklad:
Je dano 8 odporu. Hodnoty 1,2,4,8,16,32,64,128. Program zmeri hodnotu a zobrazi.
Chci-li 130, zapojim 2 a 8 do serie, 134 je 2,3,8 do serie.
A ted jak premostit ty zbyvajici, kdyz za pul vteriny se zase zmeni hodnota?
Je to na kolejiste, motor od masinky propoji civku, ta pritahne kotvu, kontakt propoji obvod, pocitac zobrazi volnost/obsazenost koleje. Kvuli indukci to musi byt oddeleno.
Dalsi moznosti je nejaky obvod IO, ktery by spinanim kontaktu odesilal kombinaci bud do ser.portu nebo USB.
Ja to hodne zjednodusim.
Obvod ktery bude v realnem case sledovat sepnuti kontaktu a zobrazovat jejich stavy. Cim vic, tim lip.
Mam starsi pocitac ktery ma 6 LPT. Vsechny dokazu plne ovladat. Jenze bych chtel mit i vstupni informace o obsazeni koleji.
Nejak tomu nerozumim. Pises ze potrebujes merit analogovou hodnotu pomoci gameportu a pak ze chces sledovat stavy kontaktu pomoci LPT. K cemu na kolejisti slouzi sada odporu s premostovanim kontaktama?
Jinak ja bych to nedelal pres LPT porty, ale sber dat pomoci nejakeho modulu s mcu a ten pak pripojil pres ser. port nebo usb. To pak muzes pripojit k cemukoliv. A taky LPT obcas pri takovych pokusech odchazeji bez varovani
Velice dekuji. Pomohl jsi mi to vyresit. Mohu na oplatku nabidnout svezeni na stanovisti strojvedouciho.
Ja tusil ze to bude jednoduche.
Pokud se mam revanzovat napis na email:geforce6166bx@seznam.cz
Prechodove odpory budou zanedbatelne, krome toho pevne odpory budou nahrazeny trimry presne nastavenymi podle hodnot pocitace. tzv. je zkalibruju.
Usetril jsi mi dost penez pomoci tohoto zapojeni takze kdybych ti mohl kdykoliv poradit nebo pomoci co se tyce vlaku tak napis.
Jeste jednou diky.
Ke Kutovi.
LPT ovladaji navestidla, vyhybky atd. ale nemam zjistenou jejich polohu (musim se podivat na kolejiste zda sviti zelena/cervena atd)
Jenze model simuluje skutecnost a tak si to chci dodelat tak abych videl volnosti koleji (do tunelu je blbe videt, vyhybka se neprestavi pokud je tam vlak) jenze toto jsou vstupni informace.
Mam li 8 gameportu a kazdy muzu rozdelit na 32 kolejovych obvodu + 4 tlacitka ziskam 36*8=368 binarnich informaci a to uz je slusne kolejiste. Spocitam li cenu soucastek a ktomu vlastni graficke rozhrani je na snade ze je lepsi si to zapojit sam nez kupovat za 5000-15000kc digital od ROCO.
Podivejte se na stranku pratel zeleznic, zabezpecovaci technika, ostrava hl.n, dalk. rizeni Plzen-Cheb, dalk.rizeni Praha-Kralupy tam je odkaz ZTP-JOP. Hlavne ty obrazky.
Nikdo totiz nenabizi takovou grafiku, tak si programuju sam.
A model je s minimalnimi naklady na urovni skutecnosti a modelarske kluby nemaji dost penez tak jim pomaham takto.
Jeste jsem pozapomel ty kontakty galvanicky oddeluji indukci motoru od desky pocitace. Znam jednoho blba co takto znicil celou desku vcetne CPU.
A odpory zajistuji presnou hodnotu pro gameport
Jo to ja vsechno chapu, jen mi prijde pouziti tolika gameportu k tomuhle ucelu trochu zvlastni. Kdyz uz to tedy chces snimat analogove, tak bych stejne pouzil externi obvod na com portu a snimal to a/d prevodnikem v mcu. Samozrejme te neznam, a nevim jestli bys to zvlad. On ten gameport neni zadna vyhra co do presnosti a stalosti hodnot. Ale treba ti to bude stacit. Nezkousel jsem to, ale neverim ve stabilni rozlisovaci schopnost gameportu na 256 hodnot.
Naposledy upravil kuto dne pá leden 20 2012, 10:59, celkově upraveno 3 krát.
Samozrejme je. Nejsem strojvedouci a vim a znam. Ja jsem s detma ve meste, ozvu se v podvecer. Nemuzu odpovedet YARDOVI. pise mi to MILERDAEMON. Zkus kdyztak udelat mail primo na seznamu.cz
Vse dopovim vecer.
Zatim.
Tady emailova odpoved yardovi:
Budete se divit ale w98 a qbasic. Dnes jiz qb7 ta umi kompilaci exe. To je na jednotne obsluzne pracoviste JOP. Zadejte do vyhledavace, mam mob.internet tak to nerozepisu.
Na releovky pouzivam VB6 a VB.NET. Pomoci flexgridu (coz je excel) dam obrazky prusvitek do souradnicove site obrazky prusvitek a algoritmus najde cestu.
Jinak si stahnete nektery z multikonu od j.konrada (Hledat gordikon, multikon) uvolneny verze pro XP a PRECTETE SI NAVOD a zahrajte si. Jsem presvedcen ze se vam bude libit.
O pristim vikendu maji den otevrenych dveri modelari v praze podbabe. Ja tam jedu i s detma, muzem se tam potkat.
Zeptam se odkud jste?
Zdenek.
Tady kutovi:
Bez vyhradne souhlasim, ale nemam vhodne schema. Pokud muzes poslat, budu rad.
Obcas se ozvu v prubehu dne, jinak na 100% po 19:00
Zatim dik. Zdenek.
Tady emailova odpoved yardovi:
Budete se divit ale w98 a qbasic. Dnes jiz qb7 ta umi kompilaci exe. To je na jednotne obsluzne pracoviste JOP. Zadejte do vyhledavace, mam mob.internet tak to nerozepisu.
Na releovky pouzivam VB6 a VB.NET. Pomoci flexgridu (coz je excel) dam obrazky prusvitek do souradnicove site obrazky prusvitek a algoritmus najde cestu.
Jinak si stahnete nektery z multikonu od j.konrada (Hledat gordikon, multikon) uvolneny verze pro XP a PRECTETE SI NAVOD a zahrajte si. Jsem presvedcen ze se vam bude libit.
O pristim vikendu maji den otevrenych dveri modelari v praze podbabe. Ja tam jedu i s detma, muzem se tam potkat.
Zeptam se odkud jste?
Zdenek.
Tady kutovi:
Bez vyhradne souhlasim, ale nemam vhodne schema. Pokud muzes poslat, budu rad.
Obcas se ozvu v prubehu dne, jinak na 100% po 19:00
Zatim dik. Zdenek.
Divit se nebudu, pod těmito wokny mi to ještě šlo. Kdysi jsem zkoušel něco se sériovým portem, postupně v GWBASICu, TurboBASICu, QBASICu a nefungovalo to. Pak se ke mně dostal PowerBASIC - ten taky umí kompilovat - a tam se to rozchodilo. Prý ty předchozí BASICy v obsluze sériového portu měly chybu.
Bydlím tam co se potkali dva medvědi, ale k těm modelářům se asi nedostanu.
Na ty odkazy se příležitostně podívám.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.