Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po říjen 16 2006, 10:31 Předmět:
IMHO nebylo by od věci se na tu palubní síť (nikoliv až na výslednou nahrávku) podívat spektrákem, jestli jsou tam nějaké body ve spektru, které by se potom daly odfiltrovat třeba LC obvodem (což sice nenahradí DSP, ale na první pokusy to třeba stačí) . Prostě se na to dívat tak, že když připojíš sluchátka na anténu, taky neslyšíš hrát rádio... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 524 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po říjen 16 2006, 19:29 Předmět:
Ak som dobre rozumel, tak rozbehneš auto na voľnobeh, potom zošľapneš plyn a budeš merať čas za aký dosiahzne maximálne otáčky. Z toho vypočítaš výkon motora.
Pri benzíne vieš merať iskry, pri nafte máš problémy.
Podľa Hilla ťažko zmeriaš pulzy na batérii ... no ale Hill uvažoval o ideálnej batérii - v ktorom aute asi je? Takže to spektrum 200mV je asi reálne.
Riešil by som to:
Oddelením striedavej zložky z 12V cez kondenzátor, na záťažový odpor 100 - 500Ohm.
Cez pásmovu priepusť 3. radu 500Hz, na komparátor a derivačný člen.
Ihly nahráš a ďalej spracuješ.
páš 100%pravdu.Toto zapojení jsem uělal,bohužel mi to neumí kreslit a namohu ho sem zatím dát k prohlídnutí,ale snad večer až přijde domů mladej tak to provede.Akorát jako filtr jsem použil integrační člen sločený c=m1 ar=10k to celé2krát.Asi je to špatně protože,když to nastavím při 800ot tak to nechodí při4000ot.
Nesmíš si plést lomítka... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
pockej u dieselu nedostanes vstriky ale jedine alternator a ten bude daleko vys nez 27Hz nebo jak muze mechanicke cerpadlo delat bordel? Jinak jestli bude o vikendu tepleji tak vemu ven osiloskop a co uvidim to sem dam _________________ Internet - metla lidstva
to REZIS:Před kompresí o po výbuchu se změní prudce rychlost otáčení.Vstřik.čerpadlo to samozřejmě neovlivní.Tyto devijace se potom zesílí zbaví zbytečného bordelu a detekují.Na STK,když to nejde vyčíst,tak musíš rosvítit světla,aby byl odběr altík se asi víc prohne a začne generovat.Nezáleží ani na poměru řemenic.Skrátka je to bomba věc.Jen kdyby mi to chodilo jak jim.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út říjen 17 2006, 18:13 Předmět:
No tak to chce posbírat analyzátorem spoustu dat ze spousty vozů, udělat analýzu podkladů, navrhnout jednoduchý hw asi s nějakým rychlým AD (rozhodně to bude muset stíhat nejméně desítky kHz), k tomu nějaký algoritmus adaptivní filtrace, pak to zadrátovat a je to hotovo
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 524 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út říjen 17 2006, 22:11 Předmět:
Môj ideový návrh je asi takýto:
Kondenzátorom oddeliť striedavú zložku, ktorá ide na záťažový odpor rádove 100 Ohm. Ide o to, že na jednosmernej zložke je nasuperponovaná striedavá zložka z alternátora a množstvo signálu z "iných" zdrojov. Predpokladám, že alternátor je tvrdý zdroj a odpor 100 Ohm ho nezatlmí, rušivé spektrum pochádza z mäkkých zdrojov a 100 Ohm ho vyskratuje. Za tým nasleduje integrátor (dolná priepusť), ktorého hraničná frekvencia je málo vyššia ako najvyšší kmitočet. Komprátor a integrátor len upravia výstupný signál.
Program vypočítava strmosť krivky df/dt z čoho počíta vlastnosti motora, takže vôbec nezávisí od spekra frekvencie ... ide o lineárne funkcie, kde jedinou premennou sú frekvencia a čas. Všetko ostatné sú konštanty, ktoré sa vložia do vzorcov.
Môj názor je, že by to malo fungovať.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.