Zaslal: ne říjen 15 2006, 11:07 Předmět: potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
viz nadpis.Nejedá se mi o měření, ale o to, jak z palubní sítě vygenerovat impulzy, rovnající se počtu jisker. Viz měřicí přístroj od fi. ATAL. Jmenuje se atal 113. Vybastlil jsem něco jako zesilovač, detektor, integrační člen a komparátor s operákem.Chodí to špatně, je to velmi kritické na nastavení a na otáčky. Když to nastavím při 800ot, tak to nechodí při 4000 a naopak. Máte někdo nápad?
Nemůžeš snímat otáčky jinak? tve reseni mi pripada to nejslozitejsi ze vsech. Co treba vývod na altu? vstup do VN listy? _________________ Internet - metla lidstva
"potřebuji měřit otáčky/nejedná se mi o měření". Tak z toho jsem
Jestli tomu rozumím, tak chceš detekovat impulsy vzniklé vlastně nedostatečným odrušením sítě. Což bude samozřejmě nejen u každého modelu, ale i u každého kusu unikátně jiné a navíc závislé na stavu aku, na počtu momentálně připojených spotřebičů a třeba i na tom, jestli se zrovna netočí nějaký motor s jiskřícím komutátorem...
vidím.že se musím více rozepsat.Existuje program na měrění ps u automobilů.Mohu při případném zájmu dát link.Je k tomu potřeba sejmout impulzy z rozdělovače,nahrát třeba na mgf nebo mp3,přenést do programu,zadat převody atd.Program vykreslí krouták a kw nebo ps.Ze škodovky to není problem ale co dízl.Když jsem byl na stk,tak tam měli přístroj,který připojí na aku krokosvorkama a ukazuje otáčky na displeji.Jen je třeba zadat počet válců.Využívá se toho,že před kompresí se otáčky spomalí a po býbuchu zrychlí.Při měřění na aku je tam asi200mv bordelu,který tomu odpovídá.Kmitočet není nijak závratný.volnoběh=27hz a 10000 ot.=333hz.Jen je potřeba to vygenerovat.Hraju si s tím asi rok a výsledek nic moc
ono měření se samozřejmě nechá provádět i jinak.Třeba snímat ot.kola,nebo Venturiho trubicí atd.Jedná se ale hlavně o jednoduchost a univerzalnost.Cigaretový zapalovač dnes má každé auto a změřeno je za 1minutu.Jedná se o měřěni víceméně informativní třeba na tuning srazech a po úpravach motorů.Motorovou brzdu to nenahradí.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne říjen 15 2006, 16:42 Předmět:
Podívej se, zjistit třeba otáčky alternátoru z typického zvlnění palubní sítě je možné, ale nezlob se, tohle je třeba poněkud vymyslet a ne řešit způsobem "přítel po telefonu". BTW, za 200Kč se prodával tlakový snímač, kterým se daí snímat pulzy vstřiku čerpadla, jak kvalitní to je, netuším.
pořád mi uniká smysl toho měření? dozvíš se, více nebo méně kostrbatou metodou, že motor v nějakém okamžiku točí tolik a tolik, ale co s tím? z toho žádný "krouťák" nevykreslíš. Na to je potřeba trochu rozsáhlejší diagnostika...
Trochu mimo téma, o lidech okolo tuningu jsem si udělal určitý obrázek z jejich přístupu k reprodukované hudbě a technice okolo
ale nic ve zlém.
Mozna ti budu krivdit ale mi to pripada trochu jako scifi urcit výkon motoru ze zvlneni sítě. Nvic alt je pres remeny a vetsinou je v tech remenicich gumovy krouzek proti razum klimy a serva takze urcovat zpomaleni pred kompresi a zrychleni po výbuchu mi moc nehraje. Ale mozna to jde. Spis bych se pichl primo na alt s osciloskopem. Musis ale vedet jaky je tam prevod a kolik to mam polu. _________________ Internet - metla lidstva
krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje
krouták i ps to vykreslí.Přesný popis funkce i obrázky jsou na stránkach o tunigu.Je to vyzkoušené !Opravdu to funguje.Ono to měří zrychleni a rychlost a čas.Program se jmenuje DINO STREAD.Co se týká poměru řemenic klika-altík,tak je nepodstatný.Berou se v úvahu deviace kmitočtů před a po kompresi.Na STK jim to funguje
Hod sem odkaz at se poucim. Mi to totiz hlava nebere. Kdyby to chodilo tak by 99% motorkaru prisli na to ze nemaji sve motorky seskrcene tak jak to maji v technicaku. Nemci na to maji brzdy asi ne jen tak z frajeriny _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne říjen 15 2006, 17:45 Předmět:
Pokud někdo zná moment setrvačnosti spojených hmot, tak by se asi dal odvodit točivý moment z pulzace rychlosti otáčení, neboli z toho, čemu se říká "okamžitá fázová chyba". Pochybuji, že se cokoliv dostatečného pro takové měření dá získat měřením na svorkách aku....
jedině je tam lék na dušičku.Když tuníš 30let staré auto a na srazu vyhraješ diplom.Já vím pro někoho je to o ničem,ale je to lepší,než vysvětlovat zákazníkům proč nejde nova v čechlinku, a proč multiplex A nemá primu.Z toho mi naskakuje kopřivka.Vím,že přístroj existuje a sere mi vymýšlet vymyšlené.Ale ten ATEL113 co to umí stojí asi 50tis.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.