Tohle video si náhodou vybralo moje malé dítě na noťasu, když chtělo vidět bouračku škodovky, ale nakonec jsem se musel smát - trošku mě to připomíná realitu dnešní doby.
Ale ten borec je opravdu blázen.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt září 01 2011, 10:09 Předmět:
Já jsem myslel "majitele" s nickem DOKTORfilm - prostě dělají blbosti, aniž by to působilo nějak nepřirozeně, jak bývá často zvykem. A dítě aspoň nezlobí... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 01 2011, 18:51 Předmět:
Náhodou, Doktorfilm natočil třeba i video, ve kterém je názorně ukazován velmi rozšířený nešvar "svařování" dvou částí auta pocházejících z totálních vraků do jednoho "bezvadného nehavarovaného auta" - oktávku měli svařenou během jednoho odpoledne, svary byly pod předními sedadly a v předních sloupcích přibližně v 1/3 výšky od dolního okraje. Po zabroušení a novém laku nebylo vizuálně vůbec poznat, že auto je "svařenec" ze dvou různých totálek. Samozřejmě v okamžiku případného nehodového děje by se takto poslátaná "klec" auta složila jak papírová a z posádky spoléhající se na bezpečnostní prvky a X hvězdiček zkušebny ENCAP by zbylo trochu jahodového pyré nacákanýho křížem krážem po poli... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A to nie sú žiadne výmysly, ako tá trápna pakovina na tom videu, poznám osobne chlapíka, čo sa týmto "zlepovaním" (celkom slušne) živil. A to je podstatne vážnejšie ako trápne..
pokud to clovek umi, tak se da svarit auto kvalitne a neslozi se pri nehode. znam cloveka co z dvou favoritu udelal jeden a po nehode se nic nestalo. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá září 02 2011, 6:35 Předmět:
Pokud to člověk umí, tak se auto nedá nikdy svařit kvalitně. Nepleť si pojmy s dojmy. Máš možnost mít pouze polepený svár nebo mít kvalitní svár, ale nikdy kvalitně svařené auto. Přečti si něco o svařování a vlivu na svařovaný okolní plech. Nikdy nemůžeš srovnávat kvalitu plechu z jednoho kusu a plechu svařovaného z více kusů a to tak, že mají stejné parametry. A zvláště u nějakého garážníka. Nebavím se o prvovýrobě, která má svou technologii, o které ten garážník ani neví.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 02 2011, 19:15 Předmět:
A hlavně - svár je vždycky u new výrobku vedený po hraně plochy nebo profilu - kde svárem a hlavně následným chladnutím vzniklé pnutí neohrožuje strukturální integritu dílů. Plocha nebo prostorově svařené výlisky jsou nositelem tvarové stálosti a pevnostní integrity dílů a celé karosérie. Pořadí svárů a jejich prostorová orientace jsou volené tak, aby se pnutí vytvářené jedním svárem vyrovnávalo pnutím od dalších svárů - a svařuje se bodově odporovým svarem, který má ze všech svařovacích metod nejmenší poškození okolního kovu nežádoucím ohřevem a také jednu z největších pevností svaru ze všech běžných metod. Některé obzvlášť namáhané díly jsou svařovány děrovým svarem s výztužným profilem z odolnějšího, kvalitnějšího materiálu - zevnitř, před finálním svařením celého celku. Tyto svary nelze jiným způsobem obnovit - musejí se dělat před montáží celku na odkrytém dílu.
Svár dělaný podomácku "lepičem garážníkem" je většinou v ploše, kde se mu podaří jednoduše plechy k sobě sesunout a bodově sesmažit "cé-óčkem" (a následně zakytovat a zamaskovat lakováním). Výztuhy nebo jejich spojení s okolním plechem pomocí děrových svarů jsou samozřejmě ponechány bez povšimnutí. Deformační energie takto narušeného tvaru (mechanicky i tepelně) je pak zlomkem deformační energie nového, nepřeříznutého a dodatečným ohřevem při svařování nenarušeného dílu. Nemluvě o tom, že moderní auta mají ve sloupcích kolem oken a v prazích (a ve spoustě dalších míst - tady ale jde hlavně o ty sloupky a prahy) dovnitř vevařené výztuhy z odolnějšího materiálu (silnější a tvrdší plech) - a tyto výztuhy samozvaný "renovátor" samozřejmě kvůli oddělení zdravých částí od zbytků vraků přeřízne - ale už nikdy znovu nescelí, nebo když ano, tak zase pouze svarem velice pofidérní kvality a pevnostní odolnosti. Výsledkem je sice vzhledově bezvadná kastle (nerovnosti se vybrousí a zbytek schová kyt), která ale při sebemenším mechanickém namáhání krutem začne pracovat a "vochtit se" - právě v místech těch řezů a následných svárů nebo v jejich nejbližším okolí.
A nedej Pámbu, aby došlo k nárazu - svařená místa se (následkem toho, že karosářské plechy nelze svařit švovým svárem, ale musejí se bodovat přerušovanými svary = STEHOVAT, aby se pnutím vytvořeným prudkým ohřevem a zchladnutím vzájemně nezbortily) zlomí jak karlovarská oplatka a pokud ještě do té doby kastle jakýms-takýms způsobem držela pohromadě, potom už jí nebrání vůbec nic - a auto, které jak jeho kupující věřil, má dokázat odolat nárazovému ději a ochránit své pasažéry uvnitř, se rozškubne jak herynek a pasažéři se vysypou jak hrášky z puklého lusku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 03 2011, 17:54 Předmět:
milan222 napsal(a):
pokud to clovek umi, tak se da svarit auto kvalitne a neslozi se pri nehode. znam cloveka co z dvou favoritu udelal jeden a po nehode se nic nestalo.
No, samozřejmě - z jednoho fanouše byly zase 2 půlky a tomu dalšímu autu se VSKUTKU nemělo co stát... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.