Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt květen 05 2011, 14:17 Předmět:
Tiež sa prihováram za impulznú cievku namiesto optočlenu. U Babety je to rokmi overené, bezúdržbové a špine odolné. Naviac tento spôsob čiastočne mení aj predstih podľa otáčok, čím sa trochu podobá na odstredivý regulátor predstihu u štvortaktov. To nie je teória, to je prax, motor má optimálny krútiaci moment v širšom rozsahu otáčok ako pri kladivkovom (optočlenovom) prerušovači. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
No já právě jsem pozornej a to kladívko tam vidim taky
Nejsi. Kdybys byl, postřehl bys, že to schema je původní.
somorastik chtěl "sloučit" tohle schema se schematem s bezkontaktním zapalováním - s optočlenem.
Předpokládám, že tam to kladívko rozumně uvažující člověk nepřipojí také, když se ho chce zbavit.
To helios: Můžeš přiblížit princip regulace předstihu s impulzní cívkou?
Pro jistotu jsem to schema raději upravil:
Kdo chce, může odmontovat i tu vačku.
Abys na to přišel, musel bys znát mechanické uspořádání optického snímače. A to na těchto el. schematech skutečně nenajdeš.
Ale to snad nebyla ani otázka pro tohle vlákno.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19600 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt květen 05 2011, 16:20 Předmět:
Vzhledem k počtu pólů magnetu na hřídeli asi nebude snadné identifikovat polohu hřídele 6° před HÚ.
Mě kdysi nouze o kladívka donutila jezdit na pouhý kontaktů zbyteček - a najezdil jsem s tím přes 20 tisíc km, než jsem Karla prodal. Dodnes jezdí na Hradecku se zapojením podle ročenky AR, které uvádím dále, jen si nejsem jistý, zda jsem tam dodělával za trafo (to bylo výstupní z televize, takže patrně k PCL86, jen obráceně zapojené) zdvojovač nebo ne - schéma mám poněkud poškrtané...
Přerušovač se zbavil kondenzátoru a odtrh jsem nastavoval na méně, než 0,1mm, opotřebení se značně zmenšilo. A to jsem denně dojížděl do práce 30-80km tam a stejně daleko zpět od časného jara do prvního sněhu.
Nevzpomínám, že bych musel kontakty někdy čistit, což v důsledku vedlo k tomu, že jsem bezkontaktní snímání polohy kliky nikdy nevyzkoušel.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt květen 05 2011, 21:33 Předmět:
Masar:
Ono to nie je ani regulácia, ale vlastnosť toho systému. Čím rýchlejšie prebehne magnet okolo cievky, tým sa na nej naindukuje vyššie napätie a ak sa tým priamo spúšťa tyristor, zopne ho o trochu skôr. Nie je to ideálne, ale mne to príde lepšie riešenie pre motor ako kladivko alebo optočlen. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: ne květen 08 2011, 23:31 Předmět:
Je to velmi spolehlive zapalovani, to se nevyplati opravdu podomacku smolit.
Jinak ta regulace opravdu funguje, predstih opravdu ma jakousi regulaci a najel sem na tom velmi mnoho..
Je to prakticky bezporuchove.
Kladivko, kdyz jede v rezimu neprimeho spinace, se casto zasere a pak to dela psi kusy, ten "originalni" proud, ktery to kladivko opaluje, jej castecne i cisti..
Opticke systemy sou velmi citlive na zapraseni a na poruchy a uchyceni clony.
Sam vlastnim momentalne nefunkcni motocykl ze zapalovanim IMF, ktere prezilo potopu, ale je stim a byla stim pri nastavovani docela pakarna.
Kdyz uz to zacalo chodit jak melo, tak se obvykle vyskytla nejaka spinka a uz sem klecel na krajnici a nadaval..
Pokud bylo vse v poradku, opravdu nastavitelna krivka predstihu udelala divy, startovani na tuknuti, upraveny motor z prefuky na 477 CZ, vyladeny karburator, vyuk ladeny delal z toho stroje temer zavodni stroj.
prepnutim do rezimu "mesto" se stoho stala lina potvora, ktera ani moc nezrala.
To dokaze procesorem nastavitelna krivka prestihu.
Ale spolehlivost o moc vyssi nebyla.
Jedine zrepasovane a obslehnute klasicke tyristorove zapalovaci jednotky dokazali udelat z nasich "kladivkovych" cezet a jawek, stadionu a pinclu docela spolehlive ( aspon zapalovanim) stroje.
Kdyz uz bastlit, tak nejlepe popremyslet i nad vymenou celeho osvetlovaciho generatoru, ktery opravdu bez regulace dosti prodrazuje na vypalene zarovky provoz tech stroju.
Dynamo byla take vyvojova slepa cesta na malootackovem motoru primo na hrideli a jeste ku tomu 6V palubni elektrika, to je opravdu archaizmus. Alternatory na 632, 638, to byli zas problematicke na dobijeni pri prujezdech mestem, male otacky nedokazali dobijet.
Este ku tomu z buzenym rotorem, malo ucinne.
Dnesni magnetto-alternatory a repasacni sady wape to resi v celem rozsahu i zapalovani, casovani, regulovane vystupni napeti site, z i bez baterie.
To je sice drazssi ale velmi schudna cesta, podomacku je to jen nekonecny servis a vyrobit se to sice da, ale nevim ci by to bylo levnejsi.
Na male stroje, jako je 50ccm se nejlepe da podomacku zreplikovat cele zapalovani a magnetto z babety. Odpadne mnoho problemu, akorat je dobre ku tomu dodat jeste jeden transil, ktery kdyz odejde zarovka, svede prepeti,a by ta zbyla neodesla do kytek.. _________________ Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po červen 20 2011, 10:05 Předmět:
Merline, nauč se prosím používat toto fórum a respektovat jistá pravidla, jako např. nepřepisovat předmět, uklízet po sobě omylem založený vlákna a podobně. Zatím se tady honíš jak vítr v komíně, kdo to má uklízet? ZdenekHQ _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: st červen 22 2011, 23:46 Předmět:
Omlouvam se, omylem sem to blbe nakliknul. _________________ Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.