Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Núdzový brzdový asistent

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tyristor



Založen: Nov 05, 2009
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: so duben 02 2011, 10:29    Předmět: Núdzový brzdový asistent Citovat

Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?

Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32014
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 02 2011, 10:39    Předmět: Citovat

Moderní zařízení je komplexní - měří jak tlak v systému (od něj odvozuje sílu vyvinutou řidičem na pedál), tak podélné a příčné zrychlení auta a případně úhel natočení volantu - z něj vyvozuje jestli řidič nedělá nouzový vyhýbací/zastavovací manévr. Potom ve spolupráci s ESP (nebo jeho obdobou jinak označenou) napumpuje přes ABS do systému maximální tlak, aby vyvinul co největší možný brzdný účinek.
Starší systémy odvozovaly své působení jen od strmosti nárůstu tlaku v systému - od rychlosti, s jakou řidič dupne na pedál. Pokud šlapal pomalu, i když vyvinul maximální tlak, "brzdový asistent" se nespouštěl - naopak i malé přibrždění, pokud bylo uděláno prudkým pohybem pedálu, aktivovalo při překročení určitého gradientu vzrůstu tlaku asistenta a auto brzdilo na tvrdo plným tlakem. V některých situacích to mohlo vést daleko spíš ke vzniku nehodové situace, proto se tyhle systémy rozšířily daleko víc až v té pokročilejší elektronické variantě - může s nimi jezdit i blondýna, aniž by při každém šmrncnutí podpatkem o brzdu líbala čelní sklo zevnitř...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
abcdef



Založen: Mar 01, 2007
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: so duben 02 2011, 22:49    Předmět: Re: Núdzový brzdový asistent Citovat

tyristor napsal(a):
Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?

Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?


dráha pohybu membrány v posiľovači a rýchlosť zošliapnutia brzdového pedála.
O neelektronickom systéme som ešte nepočul
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 239

PříspěvekZaslal: po duben 04 2011, 21:45    Předmět: Re: Núdzový brzdový asistent Citovat

abcdef napsal(a):
O neelektronickom systéme som ešte nepočul


... co jsi ještě neslyšel neznamená že neexistuje ... nové systémy jsou z bezpečnostních a dnes hlavně cenových důvodů výhradně na mechanickém principu ... ADAM, ADAM II, Dual Rate ... Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor



Založen: Nov 05, 2009
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: út duben 05 2011, 14:45    Předmět: Citovat

Dual Rate by mal byť nejaký integrovaný brzdový asistent v klasickom posilňovači, ktorý zvýši pri intenzívnom brzdení tlak v brzdovej sústave. Ako funguje? Je to systém bez použitia akejkoľvek elektroniky?

Potom veľmi nerozumiem, prečo sa vo výbave vozidiel Škoda uvádza aj HBA (predpokladám hydraulický brzdový asistent), čo je vlastne zahrnuté už v systéme Dual Rate.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 239

PříspěvekZaslal: út duben 05 2011, 22:46    Předmět: Citovat

tyristor napsal(a):
... Ako funguje? ...


... principielně - při překročení určité síly (nastavené pružinou) dojde ke změně převodního poměru - zesílení posilovače ... Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund