Zaslal: so duben 02 2011, 10:29 Předmět: Núdzový brzdový asistent
Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?
Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32014 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 02 2011, 10:39 Předmět:
Moderní zařízení je komplexní - měří jak tlak v systému (od něj odvozuje sílu vyvinutou řidičem na pedál), tak podélné a příčné zrychlení auta a případně úhel natočení volantu - z něj vyvozuje jestli řidič nedělá nouzový vyhýbací/zastavovací manévr. Potom ve spolupráci s ESP (nebo jeho obdobou jinak označenou) napumpuje přes ABS do systému maximální tlak, aby vyvinul co největší možný brzdný účinek.
Starší systémy odvozovaly své působení jen od strmosti nárůstu tlaku v systému - od rychlosti, s jakou řidič dupne na pedál. Pokud šlapal pomalu, i když vyvinul maximální tlak, "brzdový asistent" se nespouštěl - naopak i malé přibrždění, pokud bylo uděláno prudkým pohybem pedálu, aktivovalo při překročení určitého gradientu vzrůstu tlaku asistenta a auto brzdilo na tvrdo plným tlakem. V některých situacích to mohlo vést daleko spíš ke vzniku nehodové situace, proto se tyhle systémy rozšířily daleko víc až v té pokročilejší elektronické variantě - může s nimi jezdit i blondýna, aniž by při každém šmrncnutí podpatkem o brzdu líbala čelní sklo zevnitř... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Funkcia tohto zariadenia je založená na rýchlosti alebo sile (?) zošliapnutia pedála brzdy alebo je tam dôležité dosiahnutie určitého medzného brzdného spomalenia, kedy je potom aktivovaná plná brzdná sila?
Okrem elektronických núdzových brzdových asistentov existujú aj také, ktoré sú založené výhradne na hydraulickom, resp. mechanickom princípe, bez použitia elektroniky?
dráha pohybu membrány v posiľovači a rýchlosť zošliapnutia brzdového pedála.
O neelektronickom systéme som ešte nepočul
... co jsi ještě neslyšel neznamená že neexistuje ... nové systémy jsou z bezpečnostních a dnes hlavně cenových důvodů výhradně na mechanickém principu ... ADAM, ADAM II, Dual Rate ...
Dual Rate by mal byť nejaký integrovaný brzdový asistent v klasickom posilňovači, ktorý zvýši pri intenzívnom brzdení tlak v brzdovej sústave. Ako funguje? Je to systém bez použitia akejkoľvek elektroniky?
Potom veľmi nerozumiem, prečo sa vo výbave vozidiel Škoda uvádza aj HBA (predpokladám hydraulický brzdový asistent), čo je vlastne zahrnuté už v systéme Dual Rate.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.