Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

HEX-CAN

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
adamx



Založen: Oct 25, 2005
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: st leden 03 2007, 19:56    Předmět: HEX-CAN Citovat

Pls nemáte niekto schému na kábel HEX-CAN pre vozy VAG ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: čt leden 04 2007, 16:35    Předmět: Citovat

Myslis ze ti pomoze len schema?
A co napln do ATMELa? Aku verziu?

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
adamx



Založen: Oct 25, 2005
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: čt leden 04 2007, 18:00    Předmět: Citovat

No dobre ,keď je to s atmelom tak by mi naozaj nepomohla ,lebo ho naprogramovať neviem . Kábel na k-line je jednoduchý ten mi ide ok,ale potrebujem aj HEX-CAN.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2007, 10:08    Předmět: Citovat

Mam ten kabel a je tam urcite ATMEL alebo ATmega.

Naplni je kopu ale nie vsetky su spravne, a aj je tam este EEPROMka.

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
adamx



Založen: Oct 25, 2005
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2007, 18:52    Předmět: Citovat

to Raptor181 : Nemáš nahodou aj na predaj jeden kábel ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: po leden 08 2007, 11:29    Předmět: Citovat

Mam, blizsie info sukromne na mail alebo sz.
_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Filas



Založen: May 25, 2008
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 10:44    Předmět: Citovat

A dala by se někde sehnat ta náplň pro Atmega 162?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 627
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 20:48    Předmět: Citovat

Ahojte,
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 22:16    Předmět: Citovat

Mělo by tam být OBD. Takže otáčkoměr by šel udělat například uP + ELM327. Přípdně se pokusit sehnat schéma k celému autu a zjistit jestli do konektoru na palubce nevede náhodou signál otáček motoru(pro případ jiné výbavy). Pak by bylo jednodušší udělat otáčkoměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 627
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 7:46    Předmět: Citovat

Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to Smile


Naposledy upravil _luky_ dne út únor 15 2011, 8:07, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 8:07    Předmět: Citovat

Právě s tím ELM327 probíhá komunikace jen přes UART. Jak by vypadala komunikace bez pževodníku ELM nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 627
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: so únor 19 2011, 20:29    Předmět: Citovat

Po troše hledání je zde pár info, kdyby někdo hledal totéž:
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php
http://www.obdii.com/connector.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Velous



Založen: Mar 12, 2010
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: st březen 02 2011, 18:47    Předmět: Citovat

_luky_ napsal(a):
Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to Smile


To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.Jinak odkazy na program jsou super,mám jen VAG.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 627
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: čt březen 03 2011, 8:22    Předmět: Citovat

Velous napsal(a):
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.

Já mám zásuvku naprosto standardní, podle dostupných pinů to bude ODBII. Najde se mezi koleny spolujezdce - zespodu na okraji palubky. Přikrytá černou plastovou krytkou s integrovaným pull-up rezistorem.

Včera jsem si na nepájivém poli zbastlil převodník na RS-232. Některý další den to půjdu vyzkoušet a pak se začnu snažit s uP.

Konektor zatím neřeším. Stačí tři kolíky. Co jsem viděl, tak stačí do DPS naletovat do správných míst kolíky a celé to zasunout do konektoru. Ceny za konektory jsou šílené, takže v případě úspěchu to vidím na nějaký vlastní konektor připojený na dráty - jsou dobře přístupné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt březen 03 2011, 8:31    Předmět: Citovat

Konektor CARB16 jsem kupoval v TME http://www.tme.eu/cz/katalog/#idp%3D1%26search%3Dobd je včetně 16ti punů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund