Uf úprimnú sústrasť ohľadom autička aspoň, že to pre vás dopadlo predpokladám bez ťažkých následkov na zdraví.
Bočný náraz je nepochybne horší, pokiaľ nie sú aj bočné airbagy a bočné sklo tak nebezpečne blízko.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 22 2011, 16:39 Předmět:
bastliar napsal(a):
Kto už má skusenosť s vystreleným airbagom pri nehode, akú mal silu, aký mal pocit po.
Airbag správně vystřelený nemá vůči pasažérovi působit žádnou silou - musí se nafouknout mnohem dřív, než do něj setrvačností se pohybující hlava a tělo pasažéra narazí. Z tohoto důvodu se nafukuje pyrotechnicky a rychlost jeho rozevírání dosahuje až 350km/h - aby nafukování skončilo dřív, než hlava řidiče/pasažéra urazí polovinu vzdálenosti ze své obvyklé polohy k místu prvního dotyku s povrchem pytle. Pokud by hlava narazila na ještě rozvíjející se pytel, rychlost pohybu hlavy a proti ní vylítajícího pytle se sečtou a dotyčného to zabije dřív než vn elektrický výboj = naprosto spolehlivě. Na zpomalení těla a hlavy se podílejí i pásy, modernější s předpínači - a u rychlých závodních vozů pak systém HANDS = připoutání helmy jezdce k ramenům pomocí speciálního postroje, takže hlava se při nárazu z kteréhokoliv směru nemůže bimbat jak srdce ve zvonu a způsobit svou setrvačností zhmoždění nebo zlomeniny obratlů.
Maskot - co je to za značku/typ? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takže teoreticky, niekto bez skúsenosti a pred očakávaným nárazom, by sa inštinktívne, relativne pozvolne pritlačil čo najbližšie ku volantu aby znížil zotrvačnosť, by toho následne horko oľutoval.
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: so leden 22 2011, 16:51 Předmět:
To je blbost,mas sedet opreny pak Te pasy jen pritahnou do sedacky.Jinak bylo to Punto a seznameni s kloubovym Manem.(Mohu se utesovat tim,ze ani bus neodesel ze souboje nezranen )
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: ne leden 23 2011, 15:39 Předmět:
Trosku z jiného soudku, ale taky o autech:
Co myslíte. Má ještě smysl ještě jezdit s 5 let starou škodovkou do autorizovaného servisu nebo je lepší zvolit dobrý a levnější neautorizovaný servis?
Vaše názory? _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 23 2011, 18:34 Předmět:
Autorizák jen po dobu záruky - jinak to jsou (brána v potaz autorizovaná a značková síť servisů ŠKODA AUTO) neskutečný zloději a bezmozci - například na zjištění špatnýho spalování = nedostatek výkonu a zvýšená spotřeba vinou podpálenýho ventilu potřeboval nejmenovaný autorizák půl tuny vybavení a dva měsíce návštěv ob dva týdny (auto vždycky napojeno na VAG a študováno jak dvouhlavá kráva - půl dne v servisu, výsledek nulový - příčina neznámá), zatímco neautorizovanému servisákovi na to stačilo vyšroubovat svíce a změřit kompresní tlaky - naprosto stejná diagnóza u stejného typu auta trvala všeho všudy půl hodiny (šlo o známou bolest haťapek s šestiventilovou hlavou - "kvetou" jim výfukové ventily). Podezřelý válec identifikován podle černé svíce, diagnóza potvrzena měřičem kompresních tlaků. I cena opravy se v obou případech lišila velmi podstatně - autorizák měnil celou palici, naštěstí ŠA uznala nárok a výměna byla bezplatná - jinak cca 20 000CZK, neautorizovaný opravaář vyměnil pouze sadu ventilů a vodítek - cena kolem 5000CZK i s prací.
I běžná údržba je v autorizovaném servise služba výhradně pro bohaté - výměna oleje v motoru 1,4 16V mne v autorizáku (prosinec 2009) stála 1500,- (3,5l oleje Castrol 10W-40 - přesný typ oleje neudán, + filtrační vložka + práce + vynulování servisního intervalu VAGem).
Za tu samou cenu (prosinec 2010) v neautorizáku jsem pořídil následující: olej (4 láhve Shell Helix Premium 10W-40 - půlka láhve mi zbyla), filtr, 4ks sada nových svíček BOSCH FR 7 HC+ Plus Yttrium - 120Kč kus, výměnu všeho včetně resetu intervalu výměny VAGem.
Obojí přitom s DPH "na papír", žádné placení z ručky do ručky za bukem.
Tak posuď sám, co se vyplatí víc... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: ne leden 23 2011, 21:09 Předmět:
Místní autorizovaný servis bude asi solidní. Zkušenost z rodiny.
Ale nemohu se právě rozhodnout, jestli má ještě smysl autorizovaný servis u toho staršího auta. Právě kvůli vyšším cenám za "originální" díly a servis. _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 23 2011, 21:24 Předmět:
Když tihle "autorizovaní" se většinou spoléhají na elektroniku a diagnostiku - sami bez berliček většinou nepoznají nic. Jak říkám - jednomu člověku "hádali" doslova jak z ruky podpálený ventil na haťapici dva měsíce, i když to pak tedy vyřešili výměnou celé palice - jenže u haťapek 6V je to prý vlastnost - buď se povede, nebo ne a pak kvetou ventily. Takže vše na účet výrobce. Předchozích asi 6 návštěv servisu s načtením VAG registru si ale musel zaplatit sám - 500,- za návštěvu, jinak se s ním nikdo ani nebavil.
Druhý člověk s toutéž závadou, rozdíl v nájezdu km mizivý, přijel do neautorizáku, PAN MECHANIK otevřel kapotu a aniž by jen sáhl po kabelu od počítače, první co bylo, šel po svíčkách. Kabely, koncovky, čistota izolátorů - pak je vyndal, jednu po druhé odložil na ponk do takových už předem dávno z praxe vynalezených přihrádek, prohlídnul, změřil vzdálenost, pak prohlásil že první válec bude v *****li a šel pro měřák na tlaky. Samozřejmě, komprese 8 - 14 - 13. Za půl hodiny měl závadu nalezenou s tím, že oprava bude trvat do půlky příštího týdne, bo byl pátek a ND dovezou z Auto Kelly nejdřív v pondělí kolem poledne.
Tolik k rozdílu autorizák vs. neautorizák. Samozřejmě pokud je auto v záruce, vyplatí se využívat značková servisní síť, už třeba jen kvůli tomu, že jim člověk může otlouct o hlavu a právem se domáhat bezplatného odstranění každé i sebemenší 3,14čovinky na voze - pokud je to samozřejmě vada výrobku. Pak ale člověk musí mít i štěstí na servis, protože některé i se záručními opravami jednají jako by je majitel vozu obtěžoval. V takovém případě nepomůže nic jiného, než trvat na svém, být nekompromisní a v případě potřeby bonzovat u výrobce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po leden 24 2011, 1:20 Předmět:
Autorizovaný servis po záruce jen v těch případech, kdy se nedá jinak - nakódování řídící jednotky a klíčů nebo zprovoznění třeba Haldexu. Na to obvykle menší servisy nemají vybavení a možnosti.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.