Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 03 2011, 11:55 Předmět:
J, radši to vyvalím, opravdu byl do ponorek. Ale vůbec to není ruský motor, naopak - je to opajc amerického motoru Liberty, který se během WW II do tehdejšího Svazu dostal v rámci dodávek výzbroje a výstroje podle Smlouvy o půjčce a pronájmu - stejně jako statisíce tun dalšího materiálu - aut, letadel, lodí, munice - a také potravin, živých zvířat a lékařských a hygienických potřeb... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po leden 03 2011, 13:01 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Zkus maskovací šum (hudební), zcela běžně jsou na trhu maskovací CD s hudbou a směsí zvuků z přírody, katarakty, příboj, zvuky lesa. U mě by se taky uplatnily
Ten maskovací šum tady trošku byl, dokud se dům nezateplil. Ona ta vata je perfektní zvukový izolátor, takže v domě je ticho jak v nahrávacím studiu, ale ten infrazvuk bez problémů proleze. Asi si v obýváku nastartuju sekačku, aby byl klid. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4067 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 03 2011, 15:34 Předmět:
EKKAR napsal(a):
J, radši to vyvalím, opravdu byl do ponorek. Ale vůbec to není ruský motor, naopak - je to opajc amerického motoru Liberty, který se během WW II do tehdejšího Svazu dostal v rámci dodávek výzbroje a výstroje podle Smlouvy o půjčce a pronájmu - stejně jako statisíce tun dalšího materiálu - aut, letadel, lodí, munice - a také potravin, živých zvířat a lékařských a hygienických potřeb...
...stejně jako K6S310DR ze Čmeláka nebo Ceckaté není příliš český motor.
Jinak motor Sergeje má opravdu výfukové ventily a přítomnost turbodmychadel je podmínkou funkce. Stlačený vzduch zajišťuje výplach spalin z válce.
Některé hodně staré typy ruských lokomotiv měly dokonce motory se dvěma protiběžnými písty v každém válci.
V padesátých letech byly v módě lokomotivy poháněné spalovací turbínou. Dva prototypy byly postaveny i u nás. Jeden z nich drží rekord za nejtěžší vlak odvezený jedinou lokomotivou - 6486 tun. Perličkou bylo, že měly mechanickou převodovku. http://www.prototypy.cz/?rada=TL659.0
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 03 2011, 16:15 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
...stejně jako K6S310DR ze Čmeláka nebo Ceckaté není příliš český motor....
Lukas-Peca, jseš vedle jak ta jedle: "Ceckatá" alias "zamračená" nebo "Bardotka", stejně jako pozdější "Brejlovec" (řady T478.1 až .4 - neboli podle nové nomenklatury 750 až 755) neměla motor K 6 S 310 DR (jako Čmelák T669.0 , .1 - 770, 771) , ale K 12 V 230 DR . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4067 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 03 2011, 16:45 Předmět:
Pomalu, pomalu...
Jednak je to obecně známé, jednak jsem ten motor několikrát viděl na vlastní oči, takže vedle nejsem. Rozdíl mezi motorem Bardotky a Brejlovce je mmch. už z dálky poznat podle zvuku.
http://spz.logout.cz/vozidla/751/751.php
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 03 2011, 17:34 Předmět:
Jednoduše - ČKD vyráběla 3 řady motorů do lokomotiv s různým vrtáním válců - 170mm, 230mm a 310mm.
Všechny řady se navrhovaly jako "stavebnice" a stejně tak bylo navrženo i jejich označování. Motory mohly mít 6 nebo 12 válců, atmosférické plnění nebo přeplňování a byly navrženy jako svislé nebo vidlicové. V označení proto bylo u některých na prvním místě písmeno "K" (jako "kompresor"), označující přeplňovanou verzi, za ním následovala číslovka 6 nebo 12 označující počet válců a písmeno S nebo V, podle toho jestli šlo o Svislý nebo Vidlicový motor. Následující trojmístné číslo označovalo vrtání válců a písmena DR znamenala "drážní".
Nejrozšířenější byl pomaluběžný přeplňovaný agregát K6S310DR, který se montoval do Čmeláků T669.0 a T669.1 (dnes 770, 771 - plus víc jak 3000ks "ČME-3" do SSSR/Ruska), byla ale i varianta bez turba 6S310DR, kterou používaly posunovací lokomotivy T435.0 a T458.0 (720 a 721).
Stejně tak od motoru K12V230DR (už zmíněná řada T478.x - dnes 750 až 755) byla odvozena verze 6S230DR, kterou používaly posunovací lokomotivy řady T457.0 (dnes 730 - jedny z posledních, které vyjely na koleje se "starou" řadou) i lokomotivy T466.0 a T466.3 (742 a 743).
Nejslabší agregáty s vrtáním 170mm se uplatnily jen ve 12válcové verzi - a ještě jen v 60. a 70. letech v lokomotivách řad T334.0 - atmosférická verze (dnes řada 710) a T444.0 a T444.1 s přeplňováním (dnes řada 725 a 726). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 03 2011, 17:45 Předmět:
Bardotek je stejně jako brejlovců víc "podtypů" - neliší se jen instalací nebo absencí PG-500, ale právě asi i tím motorem. Právě proto že se v CZ-Loko rekonstruují ty s "dvěstětřicítkami" říkám co říkám. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4067 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 03 2011, 17:54 Předmět:
Ekkar: zkus si o tom něco najít...
Bardotky 751 (T478.1 a 2) a jejich rekonstrukce s elektrickým vlakovým topením 749 používají motor K6S310DR. Tento motor je použit i ve čmelácích 770/771 (T669.0 a 1) a jejich exportní verzi ČME3.
Ještě existovala osmiválcová modifikace tohoto motoru, použitá v Pomerančích 775/776 (T678.0 a T679.0).
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_751
Nepřeplňovaná verze tohoto motoru 6S310DR je v lokomotivách 720/721 (T435.0 a T458.0).
Motor K12V230DR je v Brejlovcích 750, 753 a 754 (T478.3 a 4). Jeho šestiválcová verze K6S230DR je v lokomotivách 730, 731, 740, 742 a 743 (T457.0, T448.0, T466.2 a T466.3).
Pilštyky 735 (T466.0) měly licenční motor francouzského původu, který je zcela odlišný od našich motorů.
Dvanáctiválcový motor s vrtáním 170 mm se používal v několika typech menších lokomotiv, ale především také v motorových vozech 830, 850, 851, 852 a 853.
Všechny motory mají v rámci jednoho označení mnoho podtypů, které se od sebe někdy i dost zásadně odlišují.
Dále existovalo mnoho prototypových lokomotiv s různými motory - nejzajímavější jsou asi stroje T449.0, T476.05, T478.45.
Bardotek jsou tři podtypy - 751 s parním agregátem, 751.3 (dříve a na Slovensku dodnes 752) bez něj a 749 s topným alternátorem. Všechny mají stejný motor. Jejich zásadnější rekonstrukce se nedělaly, protože jsou to už hodně přestárlé stroje.
Tu neexistující Bardotku s motorem K12V230DR si pleteš s Brejlovcem, ve kterém je motor K6S310DR, vyzískaný z vyřazeného Čmeláka. Tyto rekonstrukce se dříve skutečně dělaly. U drah jezdil jen jeden prototyp, ale k soukromníkům jich šlo víc.
Dnes se do reko Brejlovců, které se právě rekonstruují u vás v CZ LOKU, dosazují nové motory Caterpillar.
Nevím proč se tu dohadovat o věcech, kterých je plný net...
Perfektní stránky s touto problematikou - http://www.prototypy.cz/
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po leden 03 2011, 23:24 Předmět:
bastliar << je to tak. Z výfukového ventilu Sergeje mám udělaný sekáč na dráty a plechy. Památka na švagra, který pracoval jako mechanik na těchto lokomotivách. Rozžhaveno v dřevěném uhlí, vykováno, zakaleno a zabroušeno. Skvělý materiál.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 04 2011, 9:30 Předmět:
A to po Sibérii nejezdí "sólo", ale bývá jich víc - většinou 2 až 3, protože vlak má běžně 2-3km na délku a na váhu 5-6 tisíc tun (mnohdy daleko víc - až 8000t). Souprava vypadá z dálky podobně, jako Union Pacific na druhé straně Koule - akorát že UP vozí běžně až 12 000t, jen na to má i 5 lokomotiv spřažených pod vícečlenné řízení... Když si představím 3 Sergeje nebo Raguliny (další CCCP 6nápravový diesel, u nás se vyskytoval snad jen 1 kus, ale v NDR a v Bulharsku jezdily na nákladech daleko víc - byla to obdoba sergeje), jak s tím svým dusotem táhnou po Transsibiřské náklad... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.