Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 04 2010, 13:31 Předmět:
Stašku - proč si myslíš, že auto s centrálem by nemělo mít odběr? Většina aut má dnes už minimálně nejen centrál, ale i imobilizér, alarm, rádio, často i GPS a GSM "hlídání", dál nějaké ty řídicí jednotky, které se nikdy neukládají k bezodběrovému spánku - ono se to nasbírá, miliampér k miliampéru a těch pár desítek máš, ani se nenaděješ. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nie je tam súvis iba s centrálom a rádiom, prakticky každá riadiaca jednotka, či už motora, ABS, centrálu, okien, diaľkového, alarmu atd atd má trvale pripojené napájanie priamo z baterky, takže sa to všetko sčíta, záleží na konkrétnej jednotke, koľko si cucá v kľudovom režime, kým nie je aktivovaná zapnutím zapaľovania...
Mám představu takovou, že centrální zamykání a odemykání funguje tak, že teprve až otočím klíčem v jakémkoliv zámku, dojde k sepnutí kontaktu a pak teprve následuje odběr, potřebný na odemčení ostatních zámků. Je mi jasný, že auta mají různé spotřebiče, jako registry závad, hodiny apod a to nějaký miliampér bere. Mě moje stará Corsa bere 20mA. Ale šlo mě opravdu jen o ten CENTRÁL bez toho ostatního.
Tak v tom prípade je tvoja predstava správna, tak to aj funguje, po zopnutí spínača pri otočení kľúčikom dôjde k zopnutiu prúdu do motorčekov, po cca. 2A na každý jeden, takže dokopy aj zo 10A ale samotná RJ bude pod napätím nonstop, preto ten odber...inak 20mA je teda poriadne málo, tipujem, že tá corsa bude v oslnivej výbave, zhruba ako favorit čiže bez serva, alarmu, elektrických okien, ABS, diaľkového centrálu, automatickej klímy atd atd, všetko teda manuálne bez RJ...či sa mýlim?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 0:13 Předmět:
K centrálu stačí, aby měl dnes velmi rozšířený dálkový ovladač - a přijímač s řídicí jednotkou v pohotovostním stavu hnedle bere 15mA... Stejně tak existují alarmy s nulovým klidovým odběrem, jenže ty používaí pouze spínací kontakty = "zaberou" až v momentě sepnutí a pak vyhlásí poplach, jenže velké množství kontaktů je ROZPÍNACÍCH - a těmi i v klidu musí nějaký ten mA protékat chcačky nechcačky, aby se dalo detekovat přerušení proudové smyčky... Rovněž tak paměti většiny ŘJ na "adaptační" hodnoty nejsou bezodběrové - z toho důvodu u mnoha ŘJ stačí pro reset defaultního nastavení na tovární odpojit na několik sekund až minut baterku - paměti ztratí napájení a vymažou se, procesor po obnovení napájení načítá "fabric default preset" z PROM nebo (E)EPROM, kterou k tomu účelu má vloženu... Prostě aby autí bylo s nulovým klidovým odběrem, musel by to být typ "SE" (socka edition) neboli bez jakékoliv výbavy včetně motoru... To už i auto Freda Flintstouna mělo lepší výbavu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
PeteBurns: téměř se nemýlíš, elektrické otvírání oken ale mám. Jinak jsem skromný a ta Corsa mě slouží velmi dobře. Jsem už pár let důchodce a prostě nemám na to, abych si kupoval něco, co má alarm, klimatizaci apod. co popisuješ. Kromě toho to nepovažuji za nezbytné.
Ekkar: Asi jsem si to představoval zbytečně jednoduše.
Tak potom je to v poriadku, lepšie je byť skromný a mať dobré a spoľahlivé auto, aj keď bez výbavy, ako mať auto v plnej výbave ako má kamarát, ale so zadretým motorom a zničeným turbom Načo mu je dvojzónová digitálna klíma, xenóny, dažďový senzor, cúvacie senzory, ABS s ESP, vyhrievané sedačky, zabudovaná dotyková navigácia a čo ja viem čo ešte, keď nemá peniaze na opravu a jazdiť nemôže? Inak na jeho aute som kľudový odber z baterky nemeral, ale ak pár týždňov nejazdil, ešte kým to išlo, tak nenaštartoval Takže to kvantum RJ dá baterke zabrať, to je isté...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 06 2010, 12:21 Předmět:
Sorry za OT, ale ten kámoš je asi dost hovado, když dokáže zadřít motor a vylágrovat turbo - při dnešní technice, která hlídá kde co... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No to je práve tá irónia tej modernej techniky, tiež neviem, čo bola príčina, ale ten Renault Laguna nemá ani blbú kontrolku tlaku oleja, takže ťažko povedať, čo zlyhalo, ale ja tiež netuším, čo sa deje na palubovke, ak nie je dostatočný tlak oleja, ked nemá aká kontrolka svietiť ...no kamoš hovoril, že nič neblikalo ani nepípalo ani nesvietilo...ale musel tam byť problém s mazaním, keď sa poškodil motor aj turbo nuž, frantíci... na audine pri nízkom tlaku oleja blikala na displeji veľká červená machuľa a príšerne to aj pískalo, takže aspoň čosi
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 07 2010, 10:30 Předmět:
Normální automobilista si aspoň jednou měsíčně nebo po ujetí cca 1000km překontroluje hladinu oleje - od toho výrobci na motory tu měrku instalují. Pokud dochází ke ztrátě oleje postupně, je to během těchto kontrol jasně vidět. Kdo se slepě spoléhá na elektroniku, mívá holt smůlu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út prosinec 07 2010, 11:57, celkově upraveno 1 krát.
To je práveže súčasť tej záhady, oleja bolo v motore dosť Ani sací kôš čerpadla nebol upchatý Akoby to nasalo vzduch alebo čo, proste si to neviem vysvetliť, kanálik v kľukovom hriadeli upchatý nebol, veď by ani nemal byť čím, má pol cm priemer...jedine nejakou zrazeninou alebo čo, ktovie, ale čo potom turbo, možno ten olej nebol ozaj dlho menený, ale kamoš tvrdil, že ho menil pravidelne každých 15tis km, inak ten olej vyzeral byť v poriadku, ozaj som z toho úplný puk
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 08 2010, 0:11 Předmět:
Potom někdo kecá jak Palackej - klidně to může být i servis, který "jako" vyměnil olej a nechal auto tak jak bylo. Nebyl by první ani poslední... Proto tak nerad dávám auto do servisu někam, kde mne nechtějí pustit na dílnu - vždycky to znamená nějakou levárnu, kterou nechtějí, aby zákoš zahlídnul... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: po prosinec 13 2010, 10:36 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Potom někdo kecá jak Palackej - klidně to může být i servis, který "jako" vyměnil olej a nechal auto tak jak bylo. Nebyl by první ani poslední... Proto tak nerad dávám auto do servisu někam, kde mne nechtějí pustit na dílnu - vždycky to znamená nějakou levárnu, kterou nechtějí, aby zákoš zahlídnul...
to ja mam tiez take skusenosti zo servisami, ze sa im vyhybam ako cert kriza a menim si veci na aute sam. Viem ze ked nieco pos... tak si to urobim sam a takisto ma to nestoji ako servis. Minule som si opravoval starter a stalo ma to suciastky. Robil som na tom v tme po praci a zvladol som to, auticko startuje ako nove a dokonca bufik teraz ani raz nevynechal. (prechodovy odpor je svina)
Tak jsem se dokopal k té realizaci té dobíječky. Je to jen adaptér do zdi z nabíječky akuvrtačky. Co bývá v té krabičce, do které se zasouvá akumulátor, to nevím, asi jen nějaký větší odpor a LED diody s předřadnými odpory, ne?
Mám ale problém. Na adaptéru je napsáno: 14V, 450mA.
Měřil jsem ten adaptér a naprázdno má 22V. Tedy těch 14V má asi při zatížení těmi 450mA, ne? Zkusil jsem to zapojit na ten akumulátor z auta a ejhle. Napětí spadlo na tak malou hodnotu, že na akumulátoru jsem naměřil jen jeho napětí, tedy 12.8V Mám zapojenou v sérii malou žárovku 12V 2W. Kolik by mělo být prosím vás na akumulátoru z auta, aby se stačil dobíjet? A kde je chyba? Nevíte prosím, jestli ty adaptéry bývají usměrněné, nebo jen čistě trafo, bez usměrňovače?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.