Tak nastala malá změna,po výměně toho regulátoru s uhlíky.Teď jsem to byl přeparkovat a když otáčky přelezou 2000RPM tak kontrloka dobíjení pohasíná,jak otáčky spadnou znovu se rozsvítí.Takže se chci zepta....ví někdo která je to pojistka v pojistkové skříni? je tam ještě nějaké relé? nebo se jedná o závadu na mustku? nejsem schopen ten mustek diagnostikovat jelikož to nemužu odpájet.
Napětí při vonoběhu, je 11,6V když přidám plyn je to asi 11,8V když jsem k autu přišel měla baterie 12V než jsem nastartoval.Alternátor se mi zdá velmi horký.
Naposledy upravil Honza_P dne čt září 16 2010, 15:29, celkově upraveno 1 krát.
Jo,jen teda se divím že nastala takováto divná změna,ještě jsem si všiml určité vlhkosti nad pojistkovou skříní,nevím kde se to tam bere,tak mě ještě napadají ty pojistky ale škodovka to nepovažovala za duležité popsat,čili nevím která to je...kdysi dávno jsem měl podobný problém se 120kou tam se neustále něco dělo s uložením pojistky,oxidace a pak to také nedobíjelo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 16 2010, 15:49 Předmět:
Bude to těmi diodami, z altíku Ti leze střídavina a ne stejnosměr jen s malým zvlněním, jak by správně měl. Vyměň diody, uvidíš. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2006 Příspěvky: 401 Bydliště: Okr.Prešov
Zaslal: čt září 16 2010, 20:41 Předmět:
Ked uz sme u toho altaku ja mam Feldu z roku 97.Alternatotr nedobija ale kontrolka svieti velmi slabo, cez den to ani neni vidiet, jedine vecer.No ak sa vipne motor svieti normalne.Pri nastartovani normalne zhasne.Menil som alternatori aj reguletori no stale je to iste.Raz tyzdene musim baterku dobit.Nemal niekto uz ten problem.dik za nejaku radu.Inak jazdi na LPG tak by som sa ho nerad zbavoval. _________________ ...Laco...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt září 16 2010, 20:59 Předmět:
Honza_P napsal(a):
Napětí při vonoběhu, je 11,6V když přidám plyn je to asi 11,8V když jsem k autu přišel měla baterie 12V než jsem nastartoval.Alternátor se mi zdá velmi horký.
Nízke výstupné napätie a horúci alternátor znamená, že niektorá z veľkých diód je prerazená. Preto ide jedna fáza do skratu a altík sa prehrieva. Ja som mal dokonca prípad, keď boli prerazené až dve diódy v rôznych fázach, takže išla len jedna, alt dával sotva 12,5V a bol horúci tak, že sa nedala na ňom udržať ruka... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Napětí při vonoběhu, je 11,6V když přidám plyn je to asi 11,8V když jsem k autu přišel měla baterie 12V než jsem nastartoval.Alternátor se mi zdá velmi horký.
Nízke výstupné napätie a horúci alternátor znamená, že niektorá z veľkých diód je prerazená. Preto ide jedna fáza do skratu a altík sa prehrieva. Ja som mal dokonca prípad, keď boli prerazené až dve diódy v rôznych fázach, takže išla len jedna, alt dával sotva 12,5V a bol horúci tak, že sa nedala na ňom udržať ruka...
Posuzovat teplotu rukou je ošemetné, vpodstatě trvale udržitelná teplota o terou by ses neměl spálit by měla být do 60°C pokud se o něco spálíš .... atd, nemusí to nutně mít ani 70°C.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 16 2010, 21:20 Předmět:
Jestli má alťas 60°C nebo 70°C je celkem jedno, důležité je, že má minimálně jednu výkonovou diodu v (_!_) = čti v ŘITI... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: čt září 16 2010, 22:50 Předmět:
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem.
Včera jsem dělal synovi dobíjení na Felicii 1,9 D.
Před opravou měřeno za chodu na baterce 12,3 až 12,6 V. Podezření na altík se nevyplnilo. Na altíku naměřeno 13,9 až 14,1 V. Ten úbytek dělaly kabely, které měly přechodové odpory v okách, hlavně ten co jde na kostru karoserie a na motor. Kabely jsem vytrhal a udělal nové z vodiče CYA 50 mm2. Oba dva , ten na kostru i ten ke startéru. Nová oka jsem zaletoval. Teď je napětí na baterce stejné jako na altíku.
Ta Felda má ale stále svítící kontrolku airbagu. Rozsvítila se když jednou syn tu baterku domrnil skoro do nuly. Nevíte jak se dá zhasnout, mimo návštěvy servisu, nebo vyndání žárovky ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 16 2010, 23:08 Předmět:
Přes diagnostickou zásuvku, vymazáním závady v paměti závad VAG-COMem - nemusí to být v servisu, stačí někdo, kdo má odpovídající komunikační kabel = rozhraní (v koncovkách je mezixicht) a patřičný program v laptopu. Zkus se optat tady: http://forum.skodahome.cz/forum/14-skoda-felicia/ . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jestli má alťas 60°C nebo 70°C je celkem jedno, důležité je, že má minimálně jednu výkonovou diodu v (_!_) = čti v ŘITI...
Jelikož se na alternátoru ruka skutečně udrže nedá,rozhodně ne délě než cca sekundu,považuji ho za více horký než je normální jelikož mustek diod stojí 700Kč a komletně repasovaný Alternátor 1100kč se zárukou,zřejmě je to jasná záležitost...opravovat se to nevyplatí.Nicméně Alternátor vyměním za jiný a tento se pokusím opravit aby z toho něco vzešlo.Všem děkuji za rady,oceňuji kvalitu fora i zájem jeho osazenstva...patrně časem budu mít další primitivní otázky za které mě předem omluvte...hlava se vyprazdňuje rychleji než se plní.Doplním sem nějaké fotografie onoho diodového mustku,třeba to v budoucnu někomu pomuže.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.