Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt září 02 2010, 19:26 Předmět:
Neni to málo.Pokud máš elektroniký relé tak vyšší napětí nebude.Jsou tak nastavený z výroby.Pokud máš mechanický relé tak se dá napětí přišponovat. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Dec 19, 2007 Příspěvky: 839 Bydliště: Litovel
Zaslal: čt září 02 2010, 20:03 Předmět:
Syn si stěžuje,že se mu vybíjí baterka-přitom je nová a v klidu má odběr 20mA.Ještě se zeptám,auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: čt září 02 2010, 20:54 Předmět:
Š120 za tepla musí chytat dobře. Karburátor dává chudou směs, která vyhovuje při startování za tepla. Horší je to za studena. Pokud za tepla špatně chytá, něco není v pořádku. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá září 03 2010, 2:32 Předmět:
pavel16 napsal(a):
auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?
Předpokládám, že za teola startuje bez sytiče. Jinak je to moc bohatý. Chtělo by to změřit napětí na baterce při startování a proud co jde do startéru.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá září 03 2010, 5:56 Předmět:
Na tomto typu se blížím 400.000 a je za tepla a za tepla . Pokud je to např do minuty , žádný problém , ale tak mezi 15-45 min to problém být může . Dlouhodobý návyk mi velí začít startovat a až tak za půl sec stlačovat pedál plynu . Právě včera jsem získal technickou na další dva ročky , tak ještě něco namotám . Likviduji čtvrtý kus AZNP . Jinak napětí těsně pod 14V sedí a nepřidávej , právě z důvodu vaření aku . Dobrá baterka při této úrovni dobíjení nebude potřebavat za celý rok dolít . Tedy pokud nemotáš 100 a více denně .
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1783 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: pá září 03 2010, 7:10 Předmět:
Píšeš za tepla. Motor točí a nechce chytnout? Nebo se nechce motor hnout že sním nechce startér ani otočit? Mě to dělala Š120, přijel jsem k pumpě natankoval a už to nechtělo motorem otočit. Startérů jsem měl dostatek ale tenkrát to vypadalo spíš asi na motor. Jak se ohřál, tak tam šlo asi něco na tvrdo.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá září 03 2010, 16:44 Předmět:
3kodovky od typu 1000,1100,100,110MB po 105,120,130 měli jednu blbou vlastnost,které spočívala ve špatných startech za určité teploty.Pokud jsi zastavil tak na 10 až 20min,tak to nechtělo chytnout.Starty při teplotách mimo tento sektor byly naprosto vpořádku.Je to vlastnost a ne porucha. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 03 2010, 17:15 Předmět:
Důvod je v teplotě karbce a sacího potrubí, které jsou těsně nad výfukem. Mně se osvědčovalo takto neochotnou šádynku dopumpovat ručně AC-pumpou dokud neztratilo táhlo odpor (plný karbec) a startovat s pedálem plynu pomalu (aby se neaktivovala akcelerační pumpička) prošlápnutým až na podlahu - BEZ SYTIČE A ŽÁDNÉ PUMPOVÁNÍ PLYNEM! A když nechtěla chytat ani takto, pomalu jsem pedál plynu povoloval - prostě v určité poloze bylo proudění vzduchu difuzory karbce i při pomalém otáčení motoru dostatečně rychlé na to, aby strhlo dostatek paliva na zážeh. Částečně ohřátá šádyna se totiž chová jako "přechlastaná" - a je to individuální jev, který se mění kus od kusu v závislosti na opotřebení motoru a nastavení i typu karbce. Jsou i kusy, které chytají jako z partesu na první škrtnutí ať je zima nebo vedro, studené nebo ohřáté...
Jinak k tomu prověřování - podíval bych se na relátko, které při startu zkratuje u cívky umístěný velký keramický, tzv. "odrušovací" odpor. Během startu má být překlenutý, aby snížení napětí baterie při zátěži startérem nesnížilo intenzitu jiskry. U relátka se často opálí kontakty nebo přeruší vinutí a odpor je pak zařazený do série s primárem cívky neustále. U studeného motoru se sytičem se to projeví málo, chytá neochotně, ale jak blafne, už běží. Zato když se startuje relativně teplý motor bez obohacení směsi, jiskra nestačí a a motor nechytá. Zavření sytiče nebo zapumpování plynem pak snadno vede k uchlastání motoru.
Vzhledem k věku aut tohoto typu bych doporučil ubastlení některé verze měničových elektronických zapalování - motorům to rozhodně jen prospěje, navíc tyhle bastly většinou nevyžadují tak velký odtrh na kontaktech, takže dovolují vyšší provozní otáčky a jejich jiskra je stabilní a pravidelná ve všech režimech otáček. Přínosem je i stálejší odběr proudu nezávislý na poloze vačky přerušovače (nehrozí spálení cívky při dlouhodobém zapnutí bez chodu motoru - do cívky jde proud impulsně jen pokud elektronika dostává impulsy od přerušovače) a spolehlivá funkce i při velmi nízkém napětí na baterii - většina měničových zapojení funguje i při napětí kolem 5-6V, kdy běžné baterio-cívkové zapalování už dávno svou funkci vzdalo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.